×

بیشتر جرایم کنونی در فضای مجازی رخ می‌دهد

بیشتر جرایم کنونی در فضای مجازی رخ می‌دهد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت در حال حاضر در دنیای امروز بیشتر جرایم در فضای مجازی و سایبری رخ می‌دهد

بیشتر-جرایم-کنونی-در-فضای-مجازی-رخ-می‌دهد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: در حال حاضر در دنیای امروز بیشتر جرایم در فضای مجازی و سایبری رخ می‌دهد.

حسن بابایی در کارگاه آموزشی مدیریت آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در کل جوامع، جرایم روز به روز در حال افزایش است و این امر در جامعه ما نیز صدق می کند.

وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط سازمان ملل متحد، رشد جرم 3 درصد و رشد جمعیت یک درصد است و این امر به معنی افزایش روزافزون جرم، حتی بیش از افزایش جمعیت است.

وی تصریح کرد: اقتصاد جرم، یعنی درآمد حاصل از آن است که موجب ارتکاب این جرایم می شود و چه در سطح کلان و چه در سطح خرد، درآمد حاصل از آن نصیب بزهکار و آثار آن متوجه بزه‌دیده می شود.

بابایی به مجرمان جرایم سایبری اشاره کرد و افزود: شناسایی و دستگیر کردن مجرمان فضای مجازی بسیار کار مشکلی است.

وی ادامه داد: از جمله دلایل دیگری که موجب افزایش این جرایم می شود، ظهور و بروز فناوری‌های جدید، یعنی پیچیدگی و نو شدن جوامع است.

بایسته های رسیدگی تخصصی به جرایم رایانه ای - پیشینه رایانه و جرایم رایانه ای در ایران - ضرورت پیشگیری از وقوع جرم رایانه ای - بررسی فقهی حقوقی جرایم رایانه ای - ماهیت جرایم سایبری - مجازات شخاص حقوقی درقانون جرایم سایبری - فرق جرایم گذشته با جرایم سایبری چیست ؟ - کالبد شکافی جرایم سایبری در ایران 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان به عوارض مخربی که ایرانسل بر جامعه گذاشت اشاره و ذکر کرد: قسمت اعظم پرونده‌های موجود در دادگاه ها مربوط به مزاحمت‌های تلفنی است که به تکنولوژی خطر زا اشاره دارد.

وی عنوان کرد: ماهواره ها نیز آثار مخربی بر جامعه کنونی ما گذاشته که جبران ناپذیر است و با کانال های مبتذل و پخش فیلم هایی که فرهنگ غربی را ترویج می کنند باعث گسیختگی خانواده ها در بسیاری از موارد شده است.

بابایی با عنوان این مطلب که در مقابله فرهنگی باید با روشنگری برخورد کرد افزود: این کانال ها با تهاجم فرهنگی موجب مسخ فرهنگ ما شده و عامل بسیاری از طلاق ها در حال حاضر خیانتی است که از طریق کانال های ماهوره ای ترویج داده می شود.

وی با اشاره به این مطلب که افزایش جرایم کنونی نگرانی بیشتر برای نسل بعدی را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: دانشجویان با آگاهی و هوشیاری خود در این مقاطع حساس باید به نحوه استفاده از تکنولوژی و بهره بردن از آن آگاه باشند تا مانع از افزایش آسیب های اجتماعی شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.