×

رئیس مجلس وکلا امین مردم هستند

رئیس مجلس وکلا امین مردم هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضاء کانون وکلای قم ، با بیان اینکه کار وکیل موجب تقویت استدلال قاضی و صدور رای دقیق از سوی آنها می‌شود، گفت وکلا و کارشناسان امین مردم و در واقع این افراد مکمل فعالیت قوه قضائیه هستند

رئیس-مجلس-وکلا-امین-مردم-هستند وکیل 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی در دیدار با اعضای کانون وکلای استان قم با بیان اینکه وکلا و کارشناسان مکمل سیستم قضایی هستند، گفت: به طور حتم ابراز عقاید این افراد موجب صدور رأی دقیق از سوی قضات می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کار و ابراز عقاید وکیل موجب تقویت استدلال قاضی و دادگاه می‌شود، افزود: به طور حتم این کار مغتنم است و نباید مانع و مزاحم تلقی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیچیدگی شهرنشینی و کثرت قوانین موجب شده است که افراد کمتری به قوانین کنونی تسلط داشته باشند، از این‌رو وکلا می‌توانند نقش اساسی در حل و تسهیل این موضوع داشته باشند.

وی وکلا و کارشناسان حقوقی را امین مردم خواند و گفت: حضور این افراد در دادگاه‌ها به طور حتم باعث تکامل قوه قضائیه می‌شود.

لاریجانی با تاکید بر مستقل بودن کانون وکلا یادآور شد: اگرهم‌اکنون در تعداد پرسنل این کانون مشکل و نقصی وجود دارد می‌توان آن را ضابطه‌مند کرد اما به طور حتم در مورد رسیدگی به تخلفات، آخرین مرجع قوه قضائیه است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  در واکنش به اعتراض اعضای کانون وکلای استان قم در رابطه با ارائه دو قانون در حوزه وکالت به مجلس افزود: به طور حتم تایید صلاحیت وکلا به صورت مکرر موجب کندی کار این افراد می‌شود، از این‌رو مجلس هر دو طرح را به صورت دقیق بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه کار مجلس با کار وکلا شباهت دارد، گفت: هم‌اکنون یکی از برنامه‌های مجلس استفاده از وکلا برای تنقیح قوانین، طرح‌ها و لوایح است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مجلس آیین‌نامه را تغییر داد تا بخش‌های غیردولتی بتوانند در نهاد قانونگذاری حضور پیدا کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه نخبگان در سطح منطقه‌ای باید با مجلس ارتباط داشته باشند، افزود: به طور حتم این ارتباطات فواید بسیاری را در حوزه تصویب و تنقیح قوانین به دنبال دارد.

رئیس نهاد قانونگذاری با بیان اینکه نخبگان حقوقی باید در یک‌جا و یک تشکل گردهم جمع شوند، یادآور شد: این کار بسیار مفید و تاثیرگذار است و موجب غنای تصمیم‌سازی می‌شود.

وی با انتقاد از دولت به علت تاخیر در تصویب آیین‌نامه‌های قوانین افزود: مجلس براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خود قانون را تصویب می‌کند اما متاسفانه تنظیم آیین‌نامه‌ها از دولت با تاخیر روبرو می‌شود، از این‌رو معاونت نظارت مجلس باید این موضوع را پیگیری کند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.