×

مدارک هویتی مفقود شده را در سایت سازمان ثبت احوال جستجو کنید

مدارک هویتی مفقود شده را در سایت سازمان ثبت احوال جستجو کنید

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد مدارک هویتی مفقود شده خود را از طریق سایت سازمان ثبت احوال، سامانه خدمات الکترونیکی، جستجو کنید

مدارک-هویتی-مفقود-شده-را-در-سایت-سازمان-ثبت-احوال-جستجو-کنید

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد: مدارک هویتی مفقود شده خود را از طریق سایت سازمان ثبت احوال، سامانه خدمات الکترونیکی، جستجو کنید.

به گزارش ایرنا ،بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور ، همانگونه که در کارت ملی و شناسنامه ( مقالات مرتبط با شناسنامه - سوالات مرتبط با شناسنامه ) درج شده است، مدارک شناسایی هویتی بایستی توسط فردی که آن را یافته است به صندوق یا اداره پست سپرده شود تا این مدارک توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به سازمان ثبت احوال تحویل داده شود.

شایان ذکر است امکان پیگیری کارت ملی و شناسنامه ( مقالات مرتبط با شناسنامه - سوالات مرتبط با شناسنامه ) مفقود شده در پورتال سازمان ثبت احوال کشور فراهم شده که روزانه ده ها استعلام از طریق سامانه مربوطه برای جستجوی مدارک شناسایی در میان مدارک پیدا شده صورت می گیرد.

برپایه این گزارش همچنین هموطنانی که مدارک شناسایی آنها مفقود شده است می توانند قبل از تسلیم تقاضای صدور المثنی، با ورود به سامانه “شناسنامه و کارت ملی پیدا شده” در پورتال سازمان ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir با وارد کردن شماره ملی، مدارک خود را جستجو کنند.

این جستجو در میان مدارک شناسایی انجام می شود که تحویل شرکت پست و سازمان ثبت احوال  شده است و از آنجا که این فرایند زمان بر است، لازم است افراد جستجوی مدارک خود را چند روز بعد از زمان مفقودی انجام دهند.

در صورت پیدا شدن مدارک، فرد بایستی به اداره ثبت احوال مربوطه که نشانی آن در سامانه الکترونیکی ذکر می شود مراجعه کرده و آن را دریافت کنند. اما اگر جستجوی مدارک مفقودی حداکثر تا یک ماه بی نتیجه باشد، هموطنان می توانند برای دریافت شناسنامه ( مقالات مرتبط با شناسنامه - سوالات مرتبط با شناسنامه ) یا کارت ملی المثنی به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

منبع : روزنامه اطلاعات

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.