×

گفت‌وگوی ایسنا با منتظری پیرامون آمار انفصال‌ها، پرونده‌های آماده ورود به هیات عمومی و

گفت‌وگوی ایسنا با منتظری پیرامون آمار انفصال‌ها، پرونده‌های آماده ورود به هیات عمومی و

گفت‌وگوی ایسنا با منتظری پیرامون آمار انفصال‌ها، پرونده‌های آماده ورود به هیات عمومی و

گفت‌وگوی-ایسنا-با-منتظری-پیرامون-آمار-انفصال‌ها،-پرونده‌های-آماده-ورود-به-هیات-عمومی-و- وکیل 

 رییس دیوان عدالت اداری از بررسی قانون جدید دیوان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و همچنین افتتاح دو دفتر استانی دیوان طی هفته آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد: قانون جدید دیوان عدالت اداری در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی مطرح است که با برگزاری یک جلسه دیگر در این کمیسیون، ان‌شاالله مشکلات آن برطرف می‌شود تا بعد از تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اجرا ابلاغ شود.

وی افزود: قانون جدید دیون عدالت اداری شامل موادی راجع به آیین دادرسی دیوان عدالت اداری نیز می‌شود.

رییس دیوان عدالت اداری درباره وضعیت دفاتر استانی دیوان نیز اظهار کرد: دو دفتر استانی دیوان عدالت اداری طی هفته آینده در استان‌های کردستان و کرمانشاه افتتاح خواهند شد.

منتظری در مورد ارائه آماری مبنی بر درخواست انفصال 171 مسئول به دلیل استنکاف از اجرای احکام دیوان عدالت اداری نیز خاطرنشان کرد: ما نگفتیم که درخواست انفصال شده است بلکه گفتیم در مجموع در 171 مورد درخواست اعمال ماده 37 شده است که خیلی از این موارد وقتی در شعبه مطرح می‌شود حل می‌شوند. نه اینکه ما درخواست انفصال کرده باشیم. این پرونده‌ها به شعبه رفته است و وقتی به شعبه می‌روند غالبا هم موضوع حل می‌شود و منجر به انفصال نخواهد شد.

وی در مورد 454 پرونده‌ دیوان عدالت اداری نیز که گفته می‌شود از سوی مسئولان بلاپاسخ مانده‌اند، گفت: پرونده‌ها بالاخره تبادل می‌شوند و در حال حاضر الحمدلله از سال 88 پرونده خیلی کم داریم و بقیه آنها در حال حل و فصل است.

رییس دیوان عدالت اداری همچنین در مورد تعداد پرونده‌های آماده ورود به هیات عمومی دیوان عدالت اداری تصریح کرد: پرونده‌هایی که در نوبت ورود به هیات عمومی است بیش از دو هزارتاست؛ منتها بعضی از این پرونده‌ها در کمیسیون‌ها آماده شده و در نوبت ورود به هیات عمومی دیوان عدالت اداری است و بعضی پرونده‌ها نیز در کمیسیون‌های این مرجع قضایی مطرح است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.