×

افتتاح سومین دفتر معاضدت قضایی در مساجد

افتتاح سومین دفتر معاضدت قضایی در مساجد

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز از افتتاح سومین دفتر قضایی معاضدت این کانون در مسجد جامع بقیه‌الله تهران خبر داد

افتتاح-سومین-دفتر-معاضدت-قضایی-در-مساجد وکیل 

رئیس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز از افتتاح سومین دفتر قضایی معاضدت این کانون در مسجد جامع بقیه‌الله تهران خبر داد.

آشنایی با قواعد و موازین کاربردی حاکم بر معاضدت قضایی 1 - آشنایی با قواعد و موازین کاربردی معاضدت قضایی 2  - معاضدت قضایی ارباب رجوع ، از وظایف دفاتر دیوان عدالت اداری در استان هاست - بازخوانی ساختار و وظایف اداره ی معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری مرکز - معاضدت قضایی چیست ؟

 در این مراسم که با حضور جمع کثیری از نمازگزاران و محمدرضا کامیار عضو هیأت مدیره کانون مرکز برگزار شد، امام جماعت مسجد بر ضرورت آگاهی مردم از اطلاعات و آگاهی‌های حقوقی آنها تاکید کرد و از مدیران کانون وکلا که این خدمت با ارزش را به طور رایگان در مساجد به مردم عرضه می‌کننند تشکر کرد.

در ادامه سعید باقری رییس اداره معاضدت قضایی کانون مرکز، گفت: اطلاع و آگاهی مردم از اطلاعات ابتدایی حقوقی به لحاظ دقت در انجام مراودات و خصوصاً انجام معاملات، توافقات، ایجاد تعهدات و سایر الزاماتی که متضمن بار حقوقی است، ضروری است.

وی افزود: چنانچه فرهنگ بهداشت حقوقی و پیشگیری قبل از گرفتار شدن در چالش‌های حقوقی در جامعه نهادینه شود، کمتر شاهد دعاوی و اختلافات حقوقی و تشکیل پرونده‌های قضایی در محاکم خواهیم بود.

باقری افزود: راه پیشگیری از چنین گرفتاری‌هایی مشورت و اخذ مشاوره و راهنمایی‌ حقوقی از وکلا و متخصصان حقوقی است؛ بنابراین مقرر شده است که دو نفر از وکلای کانون مرکز در روزها و ساعات معینی در محل تعیین شده در مسجد حاضر شوند و پاسخگوی پرسش‌های مراجعین باشند و ارشادات حقوقی لازم را به مردم ارائه دهند.

رئیس اداره معاضدت کانون مرکز، تصریح کرد: اقدام کانون وکلا با استقبال هیأت امنا و اهالی مساجد مواجه شده و متعاقباً در سایر نقاط تهران نیز ادامه خواهد داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.