×

قانون جامعی در امر پیشگیری از وقوع جرم نداریم

قانون جامعی در امر پیشگیری از وقوع جرم نداریم

معاون رییس کل دادگستری استان قزوین گفت وقتی قانون مربوط به پیشگیری از وقوع جرم بیاید با شرایط سهل‌تری می‌توانیم اقدام به انجام امور کنیم

قانون-جامعی-در-امر-پیشگیری-از-وقوع-جرم-نداریم

معاون رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: وقتی قانون مربوط به پیشگیری از وقوع جرم بیاید با شرایط سهل‌تری می‌توانیم اقدام به انجام امور کنیم.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم 

 مصطفی عبدالکریمی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین اظهار کرد: هنوز در کشور قانون جامع و فراگیری در امر پیشگیری نداریم؛ البته در حال حاضر مقرر شده تا ستاد پیشگیری با حضور سران سه قوه تشکیل شود تا حضور این شخصیت‌ها پشتوانه‌ای برای اجرای قوانین پیشگیری باشد.

معاون رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس آمارها که مربوط به سال‌های 90 تا 92 است سرقت مستوجب تعزیر در سال 92 به نسبت سال 91 به میزان 10 درصد رشد داشته است، در همین مدت ضرب و جرح عمدی 7 درصد کاهش و توهین یک درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: آمارهای این مدت حکایت از آن دارد که نگهداری و مالکیت مواد مخدر 6 درصد، تهدید یک درصد و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی 16 درصد رشد داشته، ولی استعمال مواد مخدر 10 درصد، تخریب 7 درصد، نگهداری مواد روان گردان 28 درصد و تصرف عدوانی یک درصد کاهش داشته است.

عبدالکریمی خاطرنشان کرد: اکنون در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین موضوع طرح ارتقاء و امنیت بانک‌ها، طرح پیشگیری از ضرب و جرح عمدی، اشتغال پایدار معتادان بهبود یافته، پیشگیری از تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی، پیشگیری از سرقت منزل و پیشگیری از تصادفات رانندگی از جمله موضوعاتی است که در حال مطالعه و تحقیق و بررسی است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دستگاه‌های دولتی باید یک مشاور حقوقی و قانونی پیگیر و مجرب داشته باشند.

 ضرورت نگاه راهبردی به پیشگیری از وقوع جرم 

معاون رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ضرورت ایجاد ساز و کارهای حقوقی مناسب و استفاده از افراد متخصص و با تجربه برای پیگیری امور حقوقی در سازمان‌ها و ادارات امری لازم و ضروری است که دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

عبدالکریمی یادآورشد: امیدواریم همه با هم بتوانیم بسترهای پیشگیری مناسب در جامعه را فراهم کنیم؛ چراکه پیشگیری نیازمند عزم همگانی است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.