×

فرزند خواندگی موجب محرمیت نمی شود، بهزستی تنگ نظری اش را در بحث فرزندخواندگی کنار بگذارد

فرزند خواندگی موجب محرمیت نمی شود، بهزستی تنگ نظری اش را در بحث فرزندخواندگی کنار بگذارد

رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی انقلاب تهران گفت قرار نیست هر کسی که پول دارد کودکی را به فرزندی قبول کند به همین جهت بهزیستی باید تنگ‌نظری‌اش را در بحث فرزندخواندگی کنار بگذارد

فرزند-خواندگی-موجب-محرمیت-نمی-شود،-بهزستی-تنگ-نظری-اش-را-در-بحث-فرزندخواندگی-کنار-بگذارد

رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی انقلاب تهران گفت: قرار نیست هر کسی که پول دارد کودکی را به فرزندی قبول کند به همین جهت بهزیستی باید تنگ‌نظری‌اش را در بحث فرزندخواندگی کنار بگذارد.

وضع حقوقی فرزند خواندگی در ایران - آنچه باید در خصوص فرزند خواندگی بدانیم - دایره فرزند خواندگی گسترده می شود - جزئیات قانون جدید فرزند خواندگی - دادخواست فرزند خواندگی - تقاضای صدور حکم فرزند خواندگی 

 حجت‌الاسلام موسوی در نشست حقوقی با موضوع نگرشی در قانون جدیدالتصویب حمایت از کودکان بی‌سرپرست که عصر امروز در سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی فرزندخواندگی تامین منافع مادی و معنوی کودکان بی‌سرپرست است.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست در تاریخ 29 اسفند 1353 با 17 ماده به تصویب رسید،‌ گفت: این قانون در کشور ما سابقه طولانی دارد و قانون جدید به نوعی قانون قدیمی را گسترش داده است.

رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: در اسلام هیچ مخالفتی با فرزندخواندگی نشده اما نکته این است که فرزندخواندگی موجب معنویت نمی‌شود بنابراین قانون با این اصل وضع شد که محرمیت ایجاد نمی‌شود و آخر قانون ماده‌ای اضافه شد که خانواده‌هایی که می‌خواهند فرزند را محرم کنند باید شیوه‌های آن را از مرجع تقلید بپرسند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به یکی از مباحث فرزندخواندگی مبنی بر ارث بردن فرزند از والدین گفت: فرزندخواندگی موجب ارث بردن فرزند از والدین نمی‌شود و بعد از فوت والدین فرزند هیچ ارثی نمی‌برد اما متاسفانه دوستان ما در سازمان بهزیستی آنقدر روی موضوع ارث بردن حساسیت نشان دادند که خانواده‌ها کلا از گرفتن فرزند پشیمان می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون زن و شوهری که صاحب اولاد نیستند، زن و شوهری که صاحب اولاد هستند اما بچه می‌خواهند و خانم‌های مجردی که 30 سال به بالا دارند و به هر دلیلی شر ایط بزرگ کردن بچه را دارند می‌توانند کودکی را به فرزندخواندگی بپذیرند اما خانم‌ها تنها می‌توانند یک کودک دختر را به عنوان فرزندخوانده بپذیرند.

موازین حقوقی فرزند خواندگی - مردم دختران را برای فرزند خواندگی ترجیح می دهند - تاوان فرزند خواندگی 

وی با اشاره به اینکه در قانون قبلی حمایت از کودکان بی‌سرپرست زوجین ایرانی مقیم خارج از کشور نمی‌توانستند فرزندی را بگیرند، گفت: در قانون جدید این موضوع اصلاح شده و این گونه زوج‌ها می‌توانند تقاضای خود را از طریق سفارت اعلام کنند. ضمن اینکه در قانون جدید سن فرزندخواندگی به 16 سال ارتقا پیدا کرده است.

رئیس شعبه 45 دادگاه عمومی انقلاب تهران در ادامه تصریح کرد:  بهزیستی باید در بحث فرزندخواندگی تنگ‌نظری‌اش را کنار بگذارد قرار نیست هر کسی که پول دارد بچه ببرد در حالی که قانون این را نگفته و باید از لحاظ حقوقی فشار بیاوریم.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.