×

نگاه به وکالت دوستانه تر باشد، وکلای بیکار زیاد داریم

نگاه به وکالت دوستانه تر باشد، وکلای بیکار زیاد داریم

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت که امیدوارم لایحه وکالت به گونه‌ای تصویب شود که استقلال نهاد وکالت از بین نرود

نگاه-به-وکالت-دوستانه-تر-باشد،-وکلای-بیکار-زیاد-داریم وکیل 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت که امیدوارم لایحه وکالت به گونه‌ای تصویب شود که استقلال نهاد وکالت از بین نرود.

وکیل کیست ؟ - وظیفه وکیل - عزل وکیل و درخواست استرداد حق الوکاله - شرایط تعیین وکیل تسخیری و وظایف وکیل تسخیری 

علی نجفی‌توانا در اولین مجمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار که در کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه وکیل و وکالت و قضا و قضاوت به آسیب‌های اجتماعی مربوط می‌شوند، اظهار کرد: یکی از مشکلات کشور عدم آسیب‌شناسی مشکلات موجود است. ما با ذهنیت‌گرایی نمی‌توانیم با مشکلات مواجه شویم و تا زمانی که واقعیت‌ها را درک نکنیم نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی ادامه داد: قوانین بسیار زیادی وجود دارند، اما مشکلات همچنان پابرجاست و ما در برخورد با مشکلات در سیاست‌های جنایی‌مان از تدابیر غیرکیفری و کیفری استفاده می‌کنیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره تدابیر غیرکیفری گفت: قوانین غیرکیفری یعنی بسترسازی برای داشتن رفتار متعادل و ما در برابر ملت مکلفیم تا نیازها را مرتفع کنیم. باید به گونه‌ای عمل کنیم تا زمینه‌های اختلاف در کشور برطرف شود.

وی تصریح کرد: ما وکلا ایفاگران عدالت قضایی هستیم که در راستای انجام وظایف‌مان باید قوای سه‌گانه هم به میدان بیایند؛ چرا که ما در کنار آنها به صورت مشارکت جانبی حضور داریم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر اینکه تدوین و اجرای قوانین موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد، گفت: قوه قضاییه و ما وکلا باید به صورت استثنایی ایفاگر نقش‌مان باشیم، البته باید توجه داشته باشیم که هرگاه وکلا و قوه قضاییه بیش از حد دخالت کردند نظم‌گریزی از حد متعارف در کشور خارج شد؛ لذا ما وکلا راهنمای تخصصی مردم هستیم و به اجرای قانون کمک می‌کنیم و سعی‌مان این است که از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. ما باید با قوای سه‌گانه تعامل داشته باشیم و حضور حقوقدانان انعکاس این موضوع است.

نجفی‌توانا ادامه داد: این موضوع که قوانین آیین دادرسی کیفری و قوانین جزایی در کشورمان پس از 30 سال به مدار منطقی خود بازگشته ناشی از انتقادهای ما بوده است. ما با قوای مقننه، مجریه و قضاییه ارتباط تنگاتنگی داریم؛ چرا که ما بزرگترین نهاد حقوقی در کشور و جزو کانون‌های اول تا سوم در دنیا هستیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه نگاه به وکالت و وکیل باید دوستانه‌تر باشد، گفت: جلب مشارکت مردمی رویکرد موفق ماست و باید امنیت حین و بعد از دفاع برای ما فراهم شود.

متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - بررسی لایحه جامع وکالت - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت - عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟  - فراز و فرودهای لایحه وکالت

وی گفت: اکنون بیش از 300 هزار حقوقدان و بیش از 100 هزار وکیل در کشور وجود دارند و ما با آغوش باز وکلای مرکز مشاوران قوه قضاییه را هم پذیرفتیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به لایحه جامع وکالت گفت: امیدوارم این لایحه به گونه‌ای تصویب شود تا استقلال نهاد وکالت از بین نرود.

نجفی توانا تاکید کرد: کار وکلا را به خودشان واگذار کنید و اجازه بدهید وکلا کار خودشان را انجام دهند. ما باید کاری کنیم که در کشور محروم وجود نداشته باشد. اکنون ما در کشورمان وکلای بیکار زیاد داریم و فساد اخلاقی را در بین آنها می‌بینیم؛ بنابراین باید وکالت را در کشور اجباری کنیم.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه 400 وکیل دادگستری در تهران و مساجد حضور دارند و مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند، گفت: بیش از 53 هزار مشاوره حقوقی را این وکلا ارائه می‌دهند و حضور بیش از 3700 وکیل در کمیته امداد نکته حائز اهمیتی است که امیدواریم این تعداد را به پنج هزار نفر برسانیم.

وی در پایان گفت: ما زمانی می‌توانیم خدمت موثر داشته باشیم که حاکمیت از ما حمایت کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.