×

باسلام بنده در آپارتمانی ساکن هستم که همسایه طبقه پایین در ساعات پایا

باسلام بنده در آپارتمانی ساکن هستم که همسایه طبقه پایین در ساعات پایانی شب با زدن ضربات متعدد به دیوار موجبات سلب آسایش و آرامش ما را فراهم آورده است و اعلام می کند که این اعمالش بخاطر سر و صدای ایجاد شده توسط ماست. از آنجا که بنده حدود 6 ماه است در این واحد ساکن شده ام و طبق اظهارات همسایگان این خانم که به تنهایی در واحدش سکونت دارد و چند وقت پیش همسرش را از دست داده است، با مستاجران قبلی واحدی که بنده در آن ساکن هستم نیز همین برخورد را داشته و جالب است که تهدید به آوردن پلیس و شکایت نموده است و این در حالی است که هیچ سر و صدایی که ایجاد مزاحمت برای ایشان نماید ایجاد نشده است. لطفا بنده را راهنمایی فرنایید که به چه صورت از مراجع قانونی اقدام نمایم با تشکر

باسلام
بنده-در-آپارتمانی-ساکن-هستم-که-همسایه-طبقه-پایین-در-ساعات-پایانی-شب-با-زدن-ضربات-متعدد-به-دیوار-موجبات-سلب-آسایش-و-آرامش-ما-را-فراهم-آورده-است-و-اعلام-می-کند-که-این-اعمالش-بخاطر-سر-و-صدای-ایجاد-شده-توسط-ماست.
از-آنجا-که-بنده-حدود-6-ماه-است-در-این-واحد-ساکن-شده-ام-و-طبق-اظهارات-همسایگان-این-خانم-که-به-تنهایی-در-واحدش-سکونت-دارد-و-چند-وقت-پیش-همسرش-را-از-دست-داده-است،-با-مستاجران-قبلی-واحدی-که-بنده-در-آن-ساکن-هستم-نیز-همین-برخورد-را-داشته-و-جالب-است-که-تهدید-به-آوردن-پلیس-و-شکایت-نموده-است-و-این-در-حالی-است-که-هیچ-سر-و-صدایی-که-ایجاد-مزاحمت-برای-ایشان-نماید-ایجاد-نشده-است.
لطفا-بنده-را-راهنمایی-فرنایید-که-به-چه-صورت-از-مراجع-قانونی-اقدام-نمایم
با-تشکر
وکیل  جناب آقای علی با سلام از تاخیری که در پاسخ به سوال جنابعالی ایجاد شد عذرخواهی می کنم. چند روزی این مثنوی تاخیر شد مهلتی بایست تا خون شیر شد سوال جنابعالی حاوی ابهاماتی است با اینحال در حد وسع پاسخگو خواهم بود. ماده 690 قانون مجازات اسلامی می گوید: "ماده 690 - هرکس به وسیله صحنه سازی از قبیل پی کنی ، دیوارکشی ، تغییر حدفاصل ، امحای مرز ، کرت بندی ، نهرکشی ، حفرچاه ، غرس اشجار و زراعت وامثال آن به تهیه آثار تصرف در اراضی مزروعی اعم ازکشت شده یا در آیش زراعی ، جنگلها و مراتع ملی شده ، کوهستانها ، باغها قلمستانها ، منابع آب ، چشمه سارها ، انهارطبیعی و پارکهای ملی ، تاسیسات کشاورزی ودامداری ودامپروری وکشت وصنعت واراضی موات و بایر و سایر اراضی واملاک متعلق به دولت یا شرکتهای وابسته به دولت یا شهرداریها یا اوقاف و همچنین اراضی و املاک وموقوفات و محبوسات واثلاث باقیه که برای مصارف عام المنفعه اختصاص یافته یااشخصاص حقیقی یا حقوقی به منظور تصرف یا ذیحق معرفی کردن خود یا دیگری ، مبادرت نماید یا بدون اجازه سازمان حفاظت محیط زیست یا مراجع ذیصلاح دیگر مبادرت به عملیاتی نماید که موجب تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی گردد یا اقدام به هرگونه تجاوز وتصرف عدوانی یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در موارد مذکور نماید به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می شود . دادگاه موظف است حسب موردرفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق یا اعاده وضع به حال سابق نماید . تبصره 1 - رسیدگی به جرائم فوق الذکر خارج از نوبت به عمل می آید ومقام قضایی با تنظیم صورتمجلس دستور متوقف ماندن علمیات متجاوز را تا صدور حکم قطعی خواهد داد . تبصره 2 - در صورتی که تعداد متهمان سه نفر یا بیشتر باشد و قرائن قوی بر ارتکاب جرم موجود باشد قرار بازداشت صادرخواهدشد ، مدعی می تواند تقاضای خلع ید و قلع بنا و اشجار رفع آثار تجاوزرا بنماید " شرایطی که همسایه محترم برای شما ایجاد کرده است تحت عنوان مجرمانه "مزاحمت" قرار میگیرد و جنایعالی باید با مراجعه به دادسرا و تنظیم شکوائیه، تقاضای رسیدگی، تحقیق و تعقیب متهم و صدور حکم مبنی بر رفع مزاحمت متهم را بنمایید. در متن شکوائیه، مراتب شکایت خود را به همان نحو که در متن سوالتان برای اینجانب ارسال نموده اید، طرح نمایید و متذکر گردید که که مطابق صراحت ماده 690 قانون مجازات اسلامی، رسیدگی به جرم مزاحمت، خارج از نوبت به عمل می آید. موفق و پیروز باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.