×

سلام و روز بخیر خانه ای از پدر من به ما ارث رسیده اینو هم بگم که پدرم

سلام و روز بخیر خانه ای از پدر من به ما ارث رسیده اینو هم بگم که پدرم دو تا همسر داره و بجه های همسر اول پدرم بعد از مرگش برگه ای را امضاء کردند که تا زمانی که تمام ما چهار تا بچه همسر دوم بریم سر زندگیمون در ان خانه زندگی کنیم البته این برگه محضری نیست اما امضای هر 8 تا بچه پاش هست-بعد ازمدتی رفتن شکایت کردن اومدن سهم خودشونو پلمپ کردن-سوالم اینه که آیا می تونن جداگانه سند بگیرن و سهمشونو بفروشن؟ دو نا موضوع هم وجود دارد که در برگه انحصار وراثت اسم مادر بزرگم آورده نشده از طرفی هم چون مادر بزرگم موقع زایمان پدرم سنش کم بوده تو شناسنامه پدرم اسم کس دیگه ای هست از طرفی قاضی زباناٌ گفته کسی که 50 سال از فرزندی نگهداری کنه ازش ارث می بره این درسته؟ اینم بگم که اونا رفتن برگه انحصار وراثت را گرفتن .

سلام-و-روز-بخیر
خانه-ای-از-پدر-من-به-ما-ارث-رسیده-اینو-هم-بگم-که-پدرم-دو-تا-همسر-داره-و-بجه-های-همسر-اول-پدرم--بعد-از-مرگش-برگه-ای-را-امضاء-کردند-که-تا-زمانی-که-تمام--ما-چهار-تا-بچه-همسر-دوم-بریم-سر-زندگیمون-در-ان-خانه-زندگی-کنیم--البته-این-برگه-محضری-نیست-اما-امضای-هر-8-تا-بچه-پاش-هست-بعد-ازمدتی-رفتن-شکایت-کردن-اومدن-سهم-خودشونو-پلمپ-کردن-سوالم-اینه-که-آیا-می-تونن--جداگانه-سند-بگیرن-و-سهمشونو-بفروشن؟-دو-نا-موضوع-هم-وجود-دارد-که-در-برگه-انحصار-وراثت-اسم-مادر-بزرگم-آورده-نشده-از-طرفی-هم-چون-مادر-بزرگم-موقع-زایمان-پدرم-سنش-کم-بوده-تو-شناسنامه-پدرم-اسم-کس-دیگه-ای-هست-از-طرفی-قاضی-زباناٌ-گفته-کسی-که-50-سال-از-فرزندی-نگهداری-کنه-ازش-ارث-می-بره-این-درسته؟-اینم-بگم-که-اونا-رفتن-برگه-انحصار-وراثت-را-گرفتن-.
وکیل  سلام هنگامی که ملکی مشاع باشد هرکدام از مالکان می توانند هم سند مالکیت جداگانه ی مشاعی ( به میزان سهم خود ) بگیرند و هم می توانند به اداره ی ثبت درخواست افراز بدهند پس از بررسی در صورتی که ملک قابلیت افراز داشته باشد ، افراز وگرنه عنوان می شود که این ملک قابلیت افراز ندارد و به استناد این گواهی عدم افراز صادره از اداره ثبت ، متقاضی افراز به دادگاه مراجعه و درخواست فروش می کند و پس از انجام مزایده ملک (به قیمت تعیین شده توسط کارشناس )به فروش می رسد و هرکدام از مالکین مشاع سهم خود را دریافت می نمایند. در خصوص مادر بزرگتان هم به نظر میرسد اگر سایر شواهد و قرائن بر وجود رابطه مادر و فرزندی ایشان دلالت کند ( مانند وجود شناسنامه سایر فرزندان ، شهادت شهود و ... ) می توانند به عنوان معترض ثالث به گواهی حصر وراثت صادره اعتراض نموده و درخواست اصلاح آنرا بنمایند. و این مطلب نیز که ( اگر کسی از فرزندی 50 سال نگهداری کند از وی ارث می برد ) در قانون ما پیش بینی نشده است . موفق باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.