×

با سلام . ملکی از پدر بزرگ من به فرزندانش به ارث رسیده است . یکی از فر

با سلام . ملکی از پدر بزرگ من به فرزندانش به ارث رسیده است . یکی از فرزندان به زور و بدون رضایت دیگر ورثه خانه را تصاحب کرده و با توجه به مسکونی بودن آن به صورت غیر قانونی برای کسب و کار اجاره داده است . در ضمن یک بنای بدون مجوز هم در حیاط ملک مذکور ساخته و اجاره داده است . حال ورثه بعد از 10 سال اقدام به شکایت میکنند . آیا دیگر ورثه به غیر از رسیدگی به تقسیم ارث میتوانند در مورد اجاره بهای این چند سال که البته بدون مجوز شهرداری و مسکونی بودن ملک است ادعایی کنند ؟ تکلیف خانه ای که بدون مجوز ساخته شده چیست ؟ در صورت جریمه از طرف دادگاه جریمه به پای همه ورثه است ؟

با-سلام-.-ملکی-از-پدر-بزرگ-من-به-فرزندانش-به-ارث-رسیده-است-.-یکی-از-فرزندان-به-زور-و-بدون-رضایت-دیگر-ورثه-خانه-را-تصاحب-کرده-و-با-توجه-به-مسکونی-بودن-آن-به-صورت-غیر-قانونی-برای-کسب-و-کار-اجاره-داده-است-.-در-ضمن-یک-بنای-بدون-مجوز-هم-در-حیاط-ملک-مذکور-ساخته-و-اجاره-داده-است-.--حال-ورثه-بعد-از-10-سال-اقدام-به-شکایت-میکنند-.-آیا-دیگر-ورثه-به-غیر-از-رسیدگی-به-تقسیم-ارث-میتوانند-در-مورد-اجاره-بهای-این-چند-سال-که-البته-بدون-مجوز-شهرداری-و-مسکونی-بودن-ملک-است-ادعایی-کنند-؟-تکلیف-خانه-ای-که-بدون-مجوز-ساخته-شده-چیست-؟-در-صورت-جریمه-از-طرف-دادگاه-جریمه-به-پای-همه-ورثه-است-؟
طبق مواد 22 قانون ثبت و 43 اجرای احکام مدنی خلع ید صورت می گیرد چون تصرف مستاجر بر اساس ماده 581 قانون مدنی بدون رضایت سایر ورثه صورت گرفته است و مستاجر و موجر باید اجرت المثل پرداخت کنند ولی مستاجر برای جبران خسارت می تواند به موجر مراجعه کند.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.