×

در خصوص مطلبی که در مورد طلاق خلع نوشته اید 3 سوال دارم: 1- این قا

در خصوص مطلبی که در مورد طلاق خلع نوشته اید 3 سوال دارم: 1- این قانون چه فرقی با قانون قدیمی طلاق خلع دارد؟ 2- وقتی حق طلاق با مرد است و مرد به هیچ قیمتی راضی به طلاق دادن همسرش نیست، چطور و با چه ادله ای زن می تواند درخواست طلاق کند؟ 3- اگر مرد یه منظور جلوگیری از جاری شدن حکم طلاق درخواست مبلغی نجومی نماید، آیا دادرسی متوقف می شود؟ با تشکر از راهنمایی شما

در-خصوص-مطلبی-که-در-مورد-طلاق-خلع-نوشته-اید--3-سوال-دارم:

1--این-قانون-چه-فرقی-با-قانون-قدیمی-طلاق-خلع-دارد؟
2--وقتی-حق-طلاق-با-مرد-است-و-مرد-به-هیچ-قیمتی-راضی-به-طلاق-دادن-همسرش-نیست،-چطور-و-با-چه-ادله-ای-زن-می-تواند-درخواست-طلاق-کند؟
3--اگر-مرد-یه-منظور-جلوگیری-از-جاری-شدن-حکم-طلاق-درخواست-مبلغی-نجومی-نماید،-آیا-دادرسی-متوقف-می-شود؟-
با-تشکر-از-راهنمایی-شما
1-طبق ماده 4 قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 دادگاه صالح در رسیدگی به دعاوی طلاق دادگاه خانواده است. پس اگر خواهان این نوع طلاق هستید باید به دادگاه خانواده محل خود مراجعه و دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه کنید. اما چرا دادگاه محل اقامت خود؟ میدانیم که دادخواست باید در محل اقامت خوانده یعنی طرف دعوا اقامه شود. اما در قانون جدید حمایت خانواده این امتیاز برای بانوان به وجود آمده است که در محل اقامت خودشان دادخواست به دادگاه خانواده بدهند.توجه داشته باشید که در قانون جدید حمایت خانواده نقش داور و داوری در پروندههای طلاق پررنگتر شده است. پس از صدور رای تازه مرحله اجرای رای که یکی از مراحل مهم دادرسی است، آغاز میشود. 2-حق طلاق با مرد است مگر موارد مندرجه در عقد نامه طبق شروط ضمن عقد که توسط زوجیت امضا شده باشد و ادله اثبات دعوی در قانون آئین دادرسی مدنی درج گردیده است و موارد محدودی از قبیل طلاق خلع به تقاضای زن که شرایط آن دقیقا در قانون تعریف شده است . 3- سوال سوم یا دقیقا بیان نشده یا اینکه متوجه منظور شما نشده ام اما بصورت کلی اگر منظور شما مبلغی است که درطلاق خلع آمده است . این مبلغ نمی تواند بیشتر از مهریه باشد و به درخواست مرد دادرسی متوقف نمی شود . دادگاه یا شرایط طلاق خلع را احراز می کند و حکم صادر می کند و در غیر این صورت دادخواست رد می شود . موردی برای توقف دادرسی وفق سوال شما در قوانین تعریف نشده است .

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.