×

من در یک پروژه ساختمانی یک واحد پیش خرید کرده ام و این پیش خرید بصورت

من در یک پروژه ساختمانی یک واحد پیش خرید کرده ام و این پیش خرید بصورت رسمی صورت گرفته است اخیرا هیئت مدیره تصمیم گرفته است که نقشه طبقه ای که واحد من در آن انجام شده است را تغییر دهند. واحد من 180 متری است و در نقشه جدید متراژ واحد ها کاهش می یابد بطوری که مساحت واحد من تقریبا برابر مجموع دو واحد جدید میشود. من با این تغییر موافقم بشرط آن که این تغییر بطور عادلانه صورت گیرد. ولی با هیئت مدیره ساختمان برای این معاوضه اختلاف دارم و نمیتوانم به توافق برسم. لذا تا کنون هیچ توافق نامه ای را با هیئت مدیره امضائ نکرده ام. برای رسیدن به یک توافق عادلانه چه راه حلی وجود دارد؟ آیا بهتر است تا مرحله آماده شدن واحد ها صبر کنم و سپس برای احقاق حقوق خود اقدام کنم؟ در ضمن هیئت مدیره با حکمیت مخالفت میکند و میخواهد بطور یک جانبه نظرات خود را بمن تحمیل کند. لطفا بفرمایید برای من چه راه حل هایی وجود دارند؟

من-در-یک-پروژه-ساختمانی-یک-واحد-پیش-خرید-کرده-ام-و--این-پیش-خرید-بصورت-رسمی-صورت-گرفته-است
اخیرا-هیئت-مدیره-تصمیم-گرفته-است-که-نقشه-طبقه-ای-که-واحد-من-در-آن-انجام-شده-است-را-تغییر-دهند.-واحد-من-180-متری-است-و-در-نقشه-جدید-متراژ-واحد-ها-کاهش-می-یابد-بطوری-که-مساحت-واحد-من-تقریبا-برابر-مجموع-دو-واحد-جدید-میشود.-من-با-این-تغییر-موافقم-بشرط-آن-که-این-تغییر-بطور-عادلانه-صورت-گیرد.
ولی-با-هیئت-مدیره-ساختمان-برای-این-معاوضه-اختلاف-دارم-و--نمیتوانم-به-توافق-برسم.-لذا-تا-کنون-هیچ-توافق-نامه-ای-را-با-هیئت-مدیره-امضائ-نکرده-ام.
برای-رسیدن-به-یک-توافق-عادلانه-چه-راه-حلی-وجود-دارد؟
آیا-بهتر-است-تا-مرحله-آماده-شدن-واحد-ها-صبر-کنم-و-سپس-برای-احقاق-حقوق--
خود-اقدام-کنم؟
در-ضمن-هیئت-مدیره-با-حکمیت-مخالفت-میکند-و-میخواهد-بطور-یک-جانبه-نظرات-خود-را-بمن-تحمیل-کند.-
لطفا-بفرمایید-برای-من-چه-راه-حل-هایی-وجود-دارند؟
با سلام ,به موجب ماده 3و23قانون پیش فروش ساختمان ,قرارداد پیش فروش الزاما رسمی است ,لذا تنظیم قرارداد یا توافق نامه عادی تجویز نمی گردد وپیش فروشنده باید با لحاظ ماده 2 قانون مذکور و شرایط مقرر در قرار داد و اوصاف وامکانات موردتوافق, واحد ساختمانی رابر اساس پروانه ساخت وشناسه فنی هر واحد ,تکمیل واحداث نماید وطبق بندهای 6و7ماده 2وماده 6 آن قانون مورد معامله را در زمان مقرر تحویل دهد,لذا هر گونه تغییر در نقشه یا مساحت یامندرجات قرارداد بدون توافق رسمی ومحضری شما وبدون هماهنگی با مهندس ناظر ومراجع ذیربط امکان پذیر نمی باشد لذاپیش فروشنده مکلف به تحویل, طبق شرایط مقرر در قرار داد است,بنا بر این چنانچه مساحت بنا، بر اساس صورت مجلس تفکیکی کمتر یا بیشتر از مقدار مشخص شده در قرار دادباشد طبق ماده 7قانون مذکورمابه التفاوت بر اساس نرخ مندرج در قرار داد محاسبه خواهد شدوهیج یک از طرفین حق فسخ ندارد ,لیکن چنانچه مساحت بنا تا پنج در صد افزون بر زیربنای مقرردر قرارداد باشد,در فرض عدم قبول اضافه مساحت ,شما می توانیدمطابق ماده 7 قراردادرا فسخ کنید ومطابق ماده 8همان قانون وتبصره آن به نرخ روز مطالبه خسارت کنید,چنانچه مساحت بنا،بیش از پنج در صد کمتر از مساحت مقرردر قرار دادباشد (کمتر از نود وپنج در صد مقدار توافق شده )در این صورت شما مختارید قرارداد را فسخ وهمچون فرض قبلی مطالبه خسارت نمایید یا قرارداد رافقط حفظ ونسبت به مقدار کسری به نرخ روز مطالبه خسارت کنید,ضمنا"حکمیت اختلافات ناشی از تعبیر ,تفسیر واجرا, مفاد قرارداد طبق ماده 20 قانون پیش فروش ساختمان مصوب 89با هیات داوران است وهیات مدیره نمی تواند مخالفت کند .پاینده باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.