×

سلام. من و همسرم در ایران ازدواج کردیم ۸ سال زندگی کردیم که ۵ سال آن خ

سلام. من و همسرم در ایران ازدواج کردیم ۸ سال زندگی کردیم که ۵ سال آن خارج از ایران بودیم و اکنون هر دو شهروند کانادایی هستیم. اکنون بیش از یک سال است که جدا از هم زندگی میکنیم و در مسیر طلاق - ایشان مهریه خود را در ایران به اجرای ثبت گذاشته اند. و از طرفی در کانادا دارایی اندکمان را نصف کردیم و اکنون ایشان از طریق وکیل پیگیر طلاق کانادایی و دریافت کمک هزینه زندگی (spousal support) هستند. آیا من حق قانونی دارم که ایشان را از طریق یک وکیل در ایران ممنوع الخروج کنم و آیا ایشان می توانند با پاسپورت کانادایی بدون توجه به اینکه ممنوع الخروج باشند با کشور رفت و آمد کنند؟ و نکته اساسی تر اینکه در صورت جاری شدن طلاق قانونی کانادایی آیا دادگاه ایران می تواند طلاق کانادایی را مبنا قرار دهد بدون در نظر گرفتن توافق شوهر تقاضای طلاق کند؟( آیا قوانین ایران این اجازه را می دهد؟) با تشکر

سلام.-من-و-همسرم-در-ایران-ازدواج-کردیم-۸-سال-زندگی-کردیم-که-۵-سال-آن-خارج-از-ایران-بودیم-و-اکنون-هر-دو-شهروند-کانادایی-هستیم.-اکنون-بیش-از-یک-سال-است-که-جدا-از-هم-زندگی-میکنیم-و-در-مسیر-طلاق---ایشان-مهریه-خود-را-در-ایران-به-اجرای-ثبت-گذاشته-اند.-و-از-طرفی-در-کانادا-دارایی-اندکمان-را-نصف-کردیم-و-اکنون-ایشان-از-طریق-وکیل-پیگیر-طلاق-کانادایی-و-دریافت-کمک-هزینه-زندگی-(spousal-support)-هستند.-آیا-من-حق-قانونی-دارم-که-ایشان-را-از-طریق-یک-وکیل-در-ایران-ممنوع-الخروج-کنم--و-آیا-ایشان-می-توانند-با-پاسپورت-کانادایی-بدون-توجه-به-اینکه-ممنوع-الخروج-باشند-با-کشور-رفت-و-آمد-کنند؟-و-نکته-اساسی-تر-اینکه-در-صورت-جاری-شدن-طلاق-قانونی-کانادایی-آیا-دادگاه-ایران-می-تواند-طلاق-کانادایی-را-مبنا-قرار-دهد-بدون-در-نظر-گرفتن-توافق-شوهر-تقاضای-طلاق-کند؟(-آیا-قوانین-ایران-این-اجازه-را-می-دهد؟)
با-تشکر
سلام با توجه به اینکه ازدواجششان در ایران هست قابلیت ممنوع الخروجی خانم وجود دارد . طلاق کانادایی قابلیت پذیرش ندارد و در ایران تنفیذ شود.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.