×

با سلام من جهت بافت قالی مواد اولیه را در اختیار قالی باف گذاشته تا در

با سلام من جهت بافت قالی مواد اولیه را در اختیار قالی باف گذاشته تا در منزل بافته و در موعد توافقی { معمولا چهار ماه} بافته شده{ که ارزش افزوده پیدا کرده } به من تحویل دهند تا در انتهای کار مبلغ توافق شده ایی را به ایشان بدهم.از آنجا که ممکن است در انتهای کار بافت مناسب و قابل قبول نباشد و یا از تحویل خودداری نمایند : 1- چه قرارداد محکمی و به چه عنوان میشود منعقد کرد 2- آیا از گرفتن چک و سفته میشود استفاده کرد و اگر ممکن است کدام بهتر و در آن چه نوشته شود؟ 3 - آیا چک و سفته باید همراه قرار داد باشد تا ارزش قانونی داشته باشد و به عبارتی برای آسودگی خیال میشود بدون قرارداد فقط سفته یا چک دریافت کرد{برای اینکه قرارداد در دست بافنده نباشد}؟ 4- آیا بافت قالی در منزل حکم کارگر و کارفرمایی دارد و دعوی حقوقی به اداره کار ارجاع میشود؟

با-سلام-من-جهت-بافت-قالی-مواد-اولیه-را-در-اختیار-قالی-باف-گذاشته-تا-در-منزل-بافته-و-در-موعد-توافقی-{-معمولا-چهار-ماه}-بافته-شده{-که-ارزش-افزوده-پیدا-کرده-}-به-من-تحویل-دهند-تا-در-انتهای-کار-مبلغ-توافق-شده-ایی-را-به-ایشان-بدهم.از-آنجا-که-ممکن-است-در-انتهای-کار-بافت-مناسب-و-قابل-قبول-نباشد-و-یا-از-تحویل-خودداری-نمایند-:
1--چه-قرارداد-محکمی-و-به-چه-عنوان-میشود-منعقد-کرد-
2--آیا-از-گرفتن-چک-و-سفته-میشود-استفاده-کرد-و-اگر-ممکن-است-کدام-بهتر-و-در-آن-چه-نوشته-شود؟
3---آیا-چک-و-سفته-باید-همراه-قرار-داد-باشد-تا-ارزش-قانونی-داشته-باشد-و-به-عبارتی-برای-آسودگی-خیال-میشود-بدون-قرارداد-فقط-سفته-یا-چک-دریافت-کرد{برای-اینکه-قرارداد-در-دست-بافنده-نباشد}؟
4--آیا-بافت-قالی-در-منزل-حکم-کارگر-و-کارفرمایی-دارد-و-دعوی-حقوقی-به-اداره-کار-ارجاع-میشود؟
با سلام. ابتدا لازم است یادآوری کنم که با پاسخی که خواهید خواند، نخواهید توانست قرارداد لازم را بنویسید. تنظیم قرارداد، امری ست تخصصی. 1- می توانید قراردادتان را در قالب اجاره ی عمل منعقد کنید. اما شروط لازم از جمله اوصاف منقح عمل و نتیجه و نحوه ی اجرا و ضمانت های عدم اجرا باید قید گردد. اما اگر می خواهید احکام توافقتان را خودتان تعیین نمایید و از قالب های حقوقی پیچیده دوری نمایید( و توصیه می شود این گزینه را انتخاب نمایید) می توانید قراردادی به این صورت بنویسید که تعهدات هر یک از طرفین قرارداد را به طور جداگانه قید نموده و در پایان هر یک از تعهدات، اوصاف دقیق تعهد و نحوه ی اجرا و ضمانت عدم اجرای تعهد را اضافه کنید. این نوع قراردادها مطابق ماده ی 10 قانون مدنی، لازم الاتباع و معتبر اند. 2- اخذ اسناد ضمانت (چک ویا سفته)خوب و چه بسا لازم است. به شرطی که صادر کننده ی اسناد ،محلی برای تامین وجه مندرج درآن داشته باشد( توانایی پرداخت) و در قرارداد نیز به طور دقیق شروط و نحوه ی مراجعه ی به این اسناد و یا استرداد آن ها پیش بینی شده باشد. 3- اگر بافنده کار را در منزل خودش انجام می دهد، روابطتان مشمول احکام کارگر و کارفرما نیست و همچنین چنانچه به صورت قرارداد فوق قراردادی منعقد نمایید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.