×

بافت فرسوده

همه چیز درباره " بافت فرسوده "

بافت فرسوده

قانون-بودجه-سال-1400-کل-کشور

قانون بودجه سال 1400 کل کشور

[...]

با سلام و تحیت خدمت وکلیل محترم ، منزل پدری دارای 67 متر مغازه مجوز دار می باشد که پدرم در سال 1360 آنرا سرقفلی داده و قرار بوده که اجاره بهایی به پدرم پرداخت شود اما مبالغی به ایشان پرداخت شده اما از آن زمان تا کنون به نفات دیگری واگذار کرده اند در حال حاضر منزل پدری در طرح تسهیل گری شهرداری قرار گرفته (احیای بافت فرسوده) و قرار است با پیمانکاری بصورت تجمیعی منازل همسایه این کار انجام شود آیا مستاجر سرقفلی مغازه پدری ادعای سهمی از آپارتمانی که قرار است به پدرم تعلق بگیرد می تواند داشته باشد ؟ چگونه باید به وی برخورد شود ؟

در مورد مستاجر در صورتی که وجهی بابت سرقفلی به پدرتان پرداخته باشد وی صاحب سرقفلی است در غیر این صورت فقط حق کسب و پیشه

مشاهده پاسخ کامل

در سال 83 من ملکی را خانه و مغازه بود رهن کردم و درآنها مشغول زندگی و کار شدم دو سال بعد توانستیم آنجا را شریکی بخریم با پدر خانم بنده که عموی من نیز می باشد{به نام عمو قولنامه را نوشتیم} ملک مورد نظر سند عادی یعنی قولنامه ای بود گفتم چون عمو مشاور املاک دارد و هم چنین برای رفتن دنبال کارهای گرفتن سند بیشتر از من آگاهی دارد قولنامه را به نام او نوشتیم مغاز یه آن خانه تجاری نبود و هر سال نیز به شهرداری باید تقریبا سالی یک میلیون می دادم . تقریبا یک سال پیش کدورت بین ما پیش آمد ووقتی که به عموی خود گفتم بیا قراردادی بنویسیم که من در این ملک شریک هستم به هیچ عنوان به زیر بار نرفت. ملک در بافت فرسوده می باشد یعنی سقف آن از چوب می باشد من بخاطر اینکه در آنجا زندگی می کردم و بیم آن داشتم که سقف خانه به سر زن و بچه ام خراب نشود ناگزیر مجبور به تعمیر کلی شدم که حدود 20 تا 25 میلیون خرج آن کردم که قیمت ملک را سه یا چهار برابر بالا برد ما در آن موقع 40 ملیون پول دادیم که 20 میلیون آن را من به عمو دادم بعد از دعواها و گفتگوی زیاد که چند بار می خواست آنجا را بفروشد و من نگذاشتم برای بستن قرار دادی بین خودمان به صحبت نشستیم که بعد از جلسه ای 9 ساعته که پدرم و برادرم و یک نفر دیگه در جلسه حضور داشتن با او صحبت کردن گفت راضی به نوشتن یک قرارداد بدین شرح نمودیم که تماما به ضرر من بود ولی من چون هیچ مدرکی در دست نداشتم مجبور به قبول آن شدم. قرارداد مشارکت طی این صورت جلسه مقررشد که نحوه تملک ملک به صورت دو سوم عمو و یک سوم باقیمانده ملک به نام من باشد 1- من از تاریخ 1390/5/8 تا مورخ 1391/12/29ملک را در اختیار دارم و اقای عمو حق دخل و تصرف را ندارد. 2- مقرر شد در صورتی که ملک مذکور پس از اتمام این قرارداد به فروش برسدسهم هر یک از طرفین به نصبت به سهم خود ازفروش به روز برداشت نمایید. 3- مقرر شد که من در هنگام فروش حق هیچ گونه دخالتی در معامله ندارم و اقای عمو اختیار کامل دارد پس از اتمام تاریخ این قرارداد اقدام به فروش نمایید و مبلغ سهم من در صورت فروش به روز در قبال تخلیه ملک مذکور به من پرداخت شود . نکته ای که برای من مهم است این است 4- بنده مبلغ 200 میلیون ریال بابت سهم خود در گذشته به عمو پرداخت و هزینه گردیده است.وسه نفر شاهد آن را امضا کرده اند حالا که کار به جاهای باریک تر گشیده شده است میخواستم ببینم تکلیف من چیست آیا می توانم شکایت عمو را کرده من که در گذشته 20 میلیون داده ام چرا سهم من به این شکل است {بدون هزینه 20 میلیون تومانی که کرده ام} آیا میتوانم برای سهمم تقاضای سند کنم آیا او می تواند شکایت مرا بکند من چه شکایتی می توانم بکنم که حداقل نگذارم حقم خورده شود .

با سلام شما در هر صورت تن به قراردادی دادید که حال صرفا می توانید بر اساس آن قرارداد عمل کنید و فقط مستحق همان یک سومی هستید که در قرار دادتان امده با همان شرایطی که قبول کردید

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.