×

طلاقی

همه چیز درباره " طلاقی "

طلاقی

باسلام، بی زحمت می خواستم به شکل روشن و شفاف توضیح دهید که آیا امکان مطالبه مهریه در طلاق توافقی وجود دارد؟ در قانون گفته که در این نوع طلاق زن بیشتر از مهریه را نمی تواند ببخشد آیا کمتر می تواند ببخشد؟ آیا در طلاقی که از طرف زن در خواست می شود لزوما باید بذل مهر صورت گیرد یا اگر دلایل موجه باشد خیر؟

با سلام در طلاق توافقی همانطور که از اسمش پیداست توافقی است بین زن و شوهر بدین معنا که زن و شوهر به

مشاهده پاسخ کامل

با سلام، بنده به واسطه شغلم با خانمهای زیادی از طریق تلفن در ارتباط هستم. حدود 40 روز پیش با یکی از همکاران خانم قرار دیدار گذاشتم. بعد از دیدار اول روابط ما با هم بیشتر شد و این رابطه از طریق موبایل و اس ام اس ادامه پیدا کرد. به شکلی که در متن اس ام اس ها خصوصی ترین مسایل هم بین ما ارسال میشد. در همون ابتدای آشنایی، ایشان به بنده گفته بودن که متاهل هستن ولی مدت 6 ماه هست که جدا از شوهرشان زندگی می کنن و در شرف دادگاه و طلاق هستند. بعد از مدتی وقتی متوجه شدم که خانواده شوهرشان اصرار زیادی به آشتی دارند، سعی کردم که این رابطه تمام شود ولی با توجه به پیگیری و اصرار طرف مقابل این اتفاق نیفتاد. باید این نکته رو هم قید کنم که بنده هیچ رابطه فیزیکی با ایشان نداشتم و تنها در اس ام اس بعضی مسایل خصوصی عنوان می شد و در مجموع 5 یا 6 دفعه ما همدیگر رو در اماکن عمومی دیدیم. با توجه به شرایط پیش آمده، احتمالا شوهر این خانم متوجه روابط ما شده است. حالا از شما خواهش می کنم در موارد زیر بنده رو راهنمایی کنید 1- آیا اس ام اس های کاملا خصوصی و ارتباط تلفنی زیاد از مصادیق ارتباط نامشروع است؟ 2- در صورتی که از من شکایت شود و بنده محکوم شوم آیا دارای سوسابقه کیفری می شوم؟ 3- با توجه به مسافرت بنده در ماه آتی به خارج از کشور جهت ادامه تحصیل، آیا در صورت محکومیت ممنوع الخروج میشوم؟ 4- آیا میتوان محکومیت احتمالی رو با جزای نقدی پرداخت کرد؟ 5- با توجه به اصرار بنده به اتمام این رابطه، آیا میتوانم به این موضوع برای تخفیف استناد کنم یا خیر؟

با سلام 1. خیر. ارتباط نامشروع شامل روابط جنسی است. (متاسفانه در رویه قضات این موضوع رعایت نمی شود. اما

مشاهده پاسخ کامل

سلام مجدد(کد پیگیری14143733 ) وقتی همسرمن با اینکه از لحاظ نیازای جنسی و.. تامین هست وقتی من پاسخ گویی مثبت نیازاش هستم وبه گفته خودش 99% ازمن راضی هست اما بازم با مشکلات روحی خودش درگیره به من میگه من دلم واسه زنم میسوزه که به خاطر من خیلی رنج میکشه و اگر تو تنها بری درخواست طلاق بدی من راضی ام وقبول میکنم. وقتی به من گفته تا اخر عمرت مادر نمیشی بازم حق طلاق با من نیست؟؟؟ باید یه عمر محروم بشم قبل ازدواج حرف از بچه میزد اما بعد از ازدواج محرومم میکنه!!!1 وقتی پزشکان گفتن باید درمان بشی اما شوهرم مخالفه وقتی به من سرکوفت میزنه خیلی بی ارضه هستی نمیتونی برام زن بگیری وقتی من عذر شرعی ندارم خود ارضایی میکنه وبه نیازای من توجهی نداره هیچ راه طلاقی ندارم؟؟؟

با درود خدمت شما باید عرض کنم که قوانین ما در خصوص ازدواج و طلاق منبعث از مقررات فقهی است و وقتی که به مقررات قانونی نگاه می کنیم متوجه می شویم

مشاهده پاسخ کامل

قانون-ازدواج

قانون ازدواج

نظامنامه-دفتر-ثبت-ازدواج-و-طلاق

نظامنامه دفتر ثبت ازدواج و طلاق

قانون-مدنی

قانون مدنی

قانون-راجع-به-ازدواج

قانون راجع به ازدواج

قانون-حمایت-خانواده

قانون حمایت خانواده

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.