×

مجازات اشد

همه چیز درباره " مجازات اشد "

مجازات اشد

باسلام و عرض ادب درپاسخ سوال قبلی(14165644) فرموده بودید که مواد استنادی جرایم را بنویسم تا مشخص شود سه سال و ده روز حبس تعزیری برای چیست. اتهام ها به شرح ذیل است: قتل غیرعمدی در اثر بی مبالاتی در امر رانندگی منجر به فوت دو تن(که هر دو خواهرانم هستند) و در رای دادگاه نوشته شده:«متهم را بلحاظ بی مبالاتی در رانندگی منتهی به قتل غیر عمدی مرحومه ز.ن و ش.ن به دو فقره سه سال و ده روز حبس تعزیری محکوم مینماید.بدیهی است با توجه به ماده134قانون مجازات اسلامی در مورد حبس های تعیین شده فقط مجازات اشد(یکی از مجازاتها) قابل اجرا میباشد و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانون تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجرا شود مجازات اشد بعدی اجرا میشود.» رای صادره حضوری بوده و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر میباشد و بنده قبل از پایان مهلت بیست روز نسبت به رای اعتراض زدم. از بذل توجه جنابعالی و زحمات بیدریغتان کمال تشکر و قدر دانی را دارم،پیشاپیش سالی پر از تندرستی و کامروایی را برایتان ارزومندم.

با سلام ماده ای که دادگاه باید استناد می کرد 714ق. م. ا.ت باید باشد و ماده 134 در مورد اجرای

مشاهده پاسخ کامل

باسلام و احترام فراوان.در ادامه ی سوال571155009 مینویسم.مشکل این است که لازمه ی گرفتن رضایت شاکی(که پدرم است)پرداخت دیه ها از سوی شرکت بیمه میباشد در صورتیکه شرکت بیمه برای تکمیل پرونده و پرداخت دیه ها حکم قطعی شده را میخواهد و حکم هنوز قطعی نیست و من نسبت به حکم اعتراض زده ام و قرار است حکم نزد دادگاه تجدید نظر برود.دچار مشکل تداخل زمانی شده ایم اگر حکم قطعی شود که من باید روانه ی زندان شوم اگر هم قطعی نشود که بیمه دیه ها را نمیدهد و نمیتوان رضایت شاکی را برای درخواست ماده ی277ق.ا.د.ک گرفت. لطفا با این شرایط مرا راهنمایی کنید؟ ایا اگر پدرم اکنون رضایت دهد شرکت بیمه از پرداخت دیه ها سربازمیزند؟ و اینکه برای من دو فقره 3سال و 10روزحبس تعزیری بریده اند که باتوجه به ماده134 قانون مجازات اسلامی فقط مجازات اشد(یکی از مجازاتها)قابل اجرا میباشد و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانون تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجرا شود مجازات اشد بعدی اجرا میشود لیکن در صورت تبدیله مورده اول به جزای نقدی میتوان مورده دوم را نیز به جزای نقدی تبدیل کرد یا در هرصورت مورده10روز صددرصد است؟لطفا با این اوضاع بهترین راه ممکن را به من راهنمایی کنید.و ایا این مسئله صحت دارد که در قانونی جدید مجازات حبس را از تصادفات منجر به فوته خانوادگی برداشته اند؟ باسپاس فراوان از توجه و زحمات شما،درپناه حق موید و تندرست باشید.

با سلام هرچند از کیفیت حکم صادره مطلع نیستم.ولی شما تلاش خود را بکنید که دادگاه تجدید نظر در مجازات تعیینی تخفیف اعمال کند .به هرحال در صورت قطعیت حکم شما باید

مشاهده پاسخ کامل

قانون-مجازات-اسلامی-بخش-اول

قانون مجازات اسلامی بخش اول

قانون-حمایت-از-کودکان-و-نوجوانان

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان

قانون-اصلاح-مواد-24-و-25-قانون-مجازات-عمومی

قانون اصلاح مواد 24 و 25 قانون مجازات عمومی

قانون-جلوگیری-اجناس-ممنوع-الورود

قانون جلوگیری اجناس ممنوع الورود

قانون-متمم-اصلاح-اصول-محاکمات-جزائی

قانون متمم اصلاح اصول محاکمات جزائی

لایحه-قانونی-حفظ-وگسترش-فضای-سبز-در-شهرها

لایحه قانونی حفظ وگسترش فضای سبز در شهرها

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.