×

خوابگاه

همه چیز درباره " خوابگاه "

خوابگاه

قانون-بودجه-سال-1400-کل-کشور

قانون بودجه سال 1400 کل کشور

[...]

با سلام. بنده دانشجوی قزوین هستم که در دی ماه سال 93، در حال عبور از خیابان از روی خط عابر پیاده بودم که با یک خودرو تصادف کردم که باعث دررفتگی و شکستن قوزک پایم شد، و فقط یک ماه مانده بود تا تاریخ دفاعم که بخاطر تصادف پیش آمده نتوانستم دفاع کنم و یک ترم سنوات خوردم و باید شهریه یک ترم خوابگاه و دانشگاه را پرداخت نمایم که حدود 2 تومان میشود، دو ماه پام تو گچ بود بعدم که برام احضاریه اومد و رفتم دادگاه متاسفانه طرفم حاضر نشد و یک وقت دیگه بهم دادن ولی من از قاضی سوال کردم که آیا این هزینه های پزشکی و این شهریه دانشگاه و خوابگاهم پرداخت خواهد شد یا نه؟ که ایشان گفتند فقط دیه پرداخت خواهد شد و اونقدری هست که این هزینه ها رو پوشش بده. حالا سوال من اینه که آیا دیه شامل این هزینه ها هم میشود یا فقط همونقدریه که مراجع اعلام کردند؟ آخه من شنیده بودم که هزینه های پزشکی و خرجهای دیگه جدای از دیه حساب میشه. و میخواستم بدونم تقریبا دیه من چقدر میشه و راستی طرفم بیمه داره. ممنون از شما.

همانطوری که به شما گفته اند در حال حاضر نظر اکثریت قضات بر اساس چند رای اصراری دیوان عالی کشور این است که

مشاهده پاسخ کامل

بنده در خوابگاه دانشجویی کارمندی زندگی میکنم.از مدتی پیش از طرف یکی از ساکنین این خوابگاه مورد بی احترامی قرار میگرفتم. با وجود این که من بارها به این فرد تذکر داده بودم که رعایت احترام بنده که 7 سال بزرگتر از او هستم را بکند اما این امر ادامه پیدا کرد تا دیروز که پس از بی احترامی مجدد در محیط خوابگاه، در خارج از خوابگاه و در خیابان و در جمع آشنایان مورد توهین از سوی این فرد قرار گرفتم. در حالی که در پیاده رو عبور میکردم، در این حال عصبی شده و کنترل خودم رو از دست دادم و به او حمله کرده و یک لگد به پشت و دو سیلی به صورت وی زدم که جهت همین موضوع برایم مامور آورد و میگه که از بنده شکایت میکنه. میخوام بدونم که آیا من مقصر هستم؟ و در صورت شکایت این فرد چه مجازاتی در پیشرو خواهم داشت؟ و چگونه باید از خودم در این موضوع دفاع کنم؟ از برخورد من هیچ آسیبی به وی وارد نشده. الفاظی که در خیابان بکار برده و من را عصبی کرده: «هوی- مسخره-سوسک-خاک بر سرت کنم» و همچنین وقتی وی را درهمان روز تهدید به برخورد کردم گفته: « تو رشتی هستی تو میخوای منو بزنی؟(منظور بی غیرت بودن)» و این که «دست بهم بزنی شکایت میکنم ازت چون کلی پارتی دارم»

متاسفانه باید خدمتتان عرض کنم که هرچند ایشان به شما توهین کرده، اما شما هم مرتکب جرم ایراد ضرب عمدی شده اید.... از نظر قانونی

مشاهده پاسخ کامل

با سلام و عرض احترام و ادب خدمت شما ، خواهشندم به سوالات اینجانب پاسخ فرمایید که راهنمایی شما گره بزرگی از کار اینجانب باز خواهد نمود ، با سپاس مجدد . سوال1 : با توجه به موارد زیر : 1-1- همانطور که در ماده 1 قانون مالک و مستاجر سال 1356 باآن اشاره میشود قرارداد رسمی و عادی و یا روابط استیجاری بدون سند شامل آن قانون میشوند 1-2- از طرفی در ماده واحده سال 1365 قید گردیده که کلیه اماکن استیجاری که با سند رسمی بدون دریافت هیچگونه سرقفلی و پیش پرداخت به اجاره واگذار میشود ،در راس انقضاء مدت اجاره مستاجر موظف به تخلیه آن میباشد ، 1-3- و درماده 1 قانون سال 1376 آمده : از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، اجاره کلیه اماکن اعم از مسکونی ، تجاری، محل کسب و پیشه، اماکن آموزشی، خوابگاههای دانشجویی و ساختمانهای دولتی و نظایر آن که با قرار داد رسمی یا عادی منعقد می شود تابع مقررات قانون مدنی و مقررات مندرج در این قانون و شرایط مقرر بین موجر و مستأجر خواهد بود. 1-4- ضمنا طبق بند 3 ماده 2 آئین نامه اجرائی قانون روابط موجر و مستاجر سال 1376 نیز آمده : روابط ناشی ازصلح منافع یا هرعنوان دیگرونیزتصرفات برحسب تراضی شفاهی با موجربه عنوان اجاره مشمول مقررات این قانون نمی باشد . با نوجه به موارد فوق در صورتیکه فردی هم اکنون ملکی را بدون قرارداد و بصورت شفاهی به اجاره بگیرد آیا شامل قانون روابط مالک و مستاجر سال 1356 میشود یا خیر ؟ سوال2 : آیا در حال حاضرامکان اجاره ملک تجاری که شامل قانون مالک و مستاجر سال 1356شود وجود دارد ، چطور ؟

با سلام خیر در حال حاضر کلیه ی قرارداد های اجاره از شمول قانون موجر ومستاجر مصوب 1356 خارج می باشد و در صورتیکه

مشاهده پاسخ کامل

قانون-بودجه-سال-92-بخش-2

قانون بودجه سال 92 بخش 2

قانون-بودجه-سال-1392-کل-کشوربخش-اول

قانون بودجه سال 1392 کل کشوربخش اول

قانون-اصلاح-موادی-از-قانون-خدمت-وظیفه-عمومی

قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی

مصوبه-«-سند-نهضت-مطالعه-مفید»

مصوبه « سند نهضت مطالعه مفید»

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.