×

توسعه وکالت، رشد حقوق مردم را در پی دارد

توسعه وکالت، رشد حقوق مردم را در پی دارد

یک عضو شورای نگهبان گفت هرچه وکالت توسعه بیشتری یابد حقوق مردم نیز رشد بیشتری خواهد داشت

توسعه-وکالت،-رشد-حقوق-مردم-را-در-پی-دارد وکیل 

یک عضو شورای نگهبان گفت: هرچه وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) توسعه بیشتری یابد حقوق مردم نیز رشد بیشتری خواهد داشت.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

 سام سوادکوهی طی سخنانی در در همایش حقوق شهروندی و حق دفاع اظهار کرد:‌ اصل بیستم قانون اساسی یکی از اصول جالبی است که قانون اساسی را منعطف می‌کند. این اصل تصریح دارد که تمام مردم ایران از تمام حقوق برخوردارند.

وی ادامه داد: امروزه در کشورهای مختلف به مساله وکالت و اهمیت آن و حقوق انسان‌ها پرداخته شده و اگر به وکالت به خوبی توجه نشود به احقاق حقوق انسان ها نخواهیم رسید. تردیدی نیست که هرچه وکالت توسعه بیشتری پیدا کند حقوق مردم نیز رشد بیشتری خواهد داشت.

این عضو شورای نگهبان گفت: وکالت یا به صورت فردی است یا به صورت شرکتی، ولی آنچه امروز اهمیت یافته وکالت به صورت شرکت‌های تجاری و تخصصی است. امروزه مسلم شده دفاع واحد امکان پذیر نیست، بلکه باید وکلا به صورت شرکت‌های تجاری تقسیم‌بندی شوند تا بتوانند به خوبی از پس حق دفاع برآیند. در قانون وکالت مصوب سال 76 پیش بینی این امر نشده؛ بنابراین باید برای وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) به صورت فردی پروانه صادر کنیم.

وی افزود: اصل 35 قانون اساسی نیز می‌گوید در دادگاه مردم حق دارند از وکیل استفاده کنند، اما این سوال پیش می‌آید که یک وکیل تنها می‌تواند به صورت کامل به دفاع بپردازد؟

وی خاطرنشان کرد: اگر وکلا از حالت فردی خارج و به صورت مجموعه‌های پاسخگو و مسئول در برابر قانون درآیند و به اصل 35 قانون اساسی برسیم آنگاه می‌توان گفت که دارای وکلای قدرتمند می‌شویم.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

سوادکوهی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه معتقد است که وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت ) صحیح و به جا از ضروریات نظام و یک جامعه مترقی محسوب می‌شود و این درحالی است که  وکیل بدون استقلال امکان دستیابی به این هدف را نخواهد داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.