×

بیمه ها چگونه از پرداخت خسارت به برخی زیان دیدگان طفره می روند؟

بیمه ها چگونه از پرداخت خسارت به برخی زیان دیدگان طفره می روند؟

معاون اجرایی ستاد دیه کشور چگونگی خودداری شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت به برخی خسارت‌دیدگان (مشمولان ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث) را تشریح کرد

بیمه-ها-چگونه-از-پرداخت-خسارت-به-برخی-زیان-دیدگان-طفره-می-روند؟ وکیل 

 معاون اجرایی ستاد دیه کشور چگونگی خودداری شرکت‌های بیمه از پرداخت خسارت به برخی خسارت‌دیدگان (مشمولان ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث) را تشریح کرد.

8 نکته طلایی درباره بیمه شخص ثالث - قواعد جبران خسارت از طریق بیمه شخص ثالث - چند نکته مهم از بیمه شخص ثالث - 10 پاسخ درباره الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث 

محمدعلی ساری معاون اجرایی ستاد دیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برخی تخلفات شرکت‌های بیمه اظهار داشت: ماده 6 بیمه است که اگر کسی بیمه ندارد یا حتی بر اثر استعمال موادمخدر یا روانگردان تصادف می‌کند، شرکت های بیمه موظف هستند بدون هیچ قید و شرطی خسارت زیان‌دیده را پرداخت کنند. اما من به جرأت می‌گویم به جز شرکت بیمه ایران تمام شرکت‌های بیمه، این ماده قانونی را نقض کردند و پرداختی نکردند.

وی ادامه داد: اول میگویند سفته بده و ضامن بیار، بعد به زیان‌دیدگان وام پرداخت می‌کنند. در نهایت هم بعد از فشاری که ستاد دیه آورد و رونوشت‌هایی که به بیمه مرکزی زد، این افراد را به دفترخانه اسناد رسمی می‌برند و 50 درصد پول را به صورت بلاعوض پرداخت می‌کنند، بعد رضایت می‌گیرند که بگویند ما دیگر هیچ طلبی از این شرکت بیمه نداریم.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: تمام این موارد را به بیمه مرکزی منعکس کردیم اما متأسفانه هیچ اتفاق خاصی صورت نگرفته است و تا الان که با شما صحبت می‌کنم بیمه‌ها این ماده 6 را زیر پا گذاشته‌اند و اعمال نمی‌کنند.

قانون بیمه اجباری شخص ثالث به روایت آمار - به دنبال دائمی شدن قانون بیمه شخص ثالث هستیم - قانون بیمه شخص ثالث 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث به شرح ذیل است: در صورت اثبات عمد راننده در ایجاد حادثه توسط مراجع قضائی و یا رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان مؤثر در وقوع حادثه، یا در صورتی که راننده مسبب فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد شرکت بیمه موظف است بدون اخذ تضمین، خسارت زیان‌دیده را پرداخت کرده و پس از آن می‌تواند به قائم‌مقامی زیان‌دیده از طریق مراجع قانونی برای استرداد تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به شخصی که موجب خسارت شده است مراجعه کند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.