×

امضا قرارداد استرداد مجرمین بین ایران و ارمنستان

امضا قرارداد استرداد مجرمین بین ایران و ارمنستان

آیت الله آملی لاریجانی با تشکر از موضع گیری‌های کشور ارمنستان نسبت به حملات توطئه جویانه غربی‌ها افزود جمهوری ارمنستان جهت‌گیری‌های مناسبی نسبت به مسائل مطرح شده علیه حقوق بشر در ایران که از طرف مدعیان غربی بیان می‌شد از خود نشان داده‌ و امیدواریم این تعامل ادامه داشته باشد

امضا-قرارداد-استرداد-مجرمین-بین-ایران-و-ارمنستان

آیت الله آملی لاریجانی با تشکر از موضع گیری‌های کشور ارمنستان نسبت به حملات توطئه جویانه غربی‌ها افزود: جمهوری ارمنستان جهت‌گیری‌های مناسبی نسبت به مسائل مطرح شده علیه حقوق بشر در ایران که از طرف مدعیان غربی بیان می‌شد از خود نشان داده‌ و امیدواریم این تعامل ادامه داشته باشد.

به گزارش بولتن نیوز از باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری و هرایر توماسیان وزیر دادگستری جمهوری آذربایجان قرار داد استرداد مجرمین بین دو کشور ایران و ارمنستان امضا شد.

در ادامه نشست دوجانبه مسئولان عالی قضایی ایران و ارمنستان آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار داشت: یکی از مشکلات کشوری چون ایران در مواجهه با کشورهای غربی تلقی متفاوت از اسلام است.

رئیس دستگاه قضا گفت: کشورهای غربی برای زیر سوال بردن اسلام عنوان حقوق بشر را مطرح می‌کنند در صورتی که کشور ما با نظام اسلامی خود از  سال‌ها پیش دغدغه ایجاد حقوق بشر را در جهان داشته است.

وی در پاسخ به ابراز خرسندی وزیر دادگستری ارمنستان نسبت به وجود دو نماینده ارمنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دو نماینده وکیل حدود سه هزار نفر از هم میهنان ارمنی کشور ما هستند که این امر نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران بر پایه زندگی صلح آمیز بنا نهاده شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با تشکر از موضع گیری‌های کشور ارمنستان نسبت به حملات توطئه جویانه غربی‌ها افزود: جمهوری ارمنستان جهت‌گیری‌های مناسبی نسبت به مسائل مطرح شده علیه حقوق بشر در ایران که از طرف مدعیان غربی بیان می‌شد از خود نشان داده‌ و امیدواریم این تعامل ادامه داشته باشد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از بدو شکل گیری هر سال حداقل یک انتخابات آزاد برگزار کرده در صورتی که در کشورهای حاشیه‌ای چنین شرایطی وجود ندارد.

وی با اشاره به حوادث بحرین اظهار داشت: مردم بی‌پناه بحرین اکنون برای داشتن حق رای می‌جنگند و آمریکا و مدعیان غربی از حقوق بشر به عنوان ابزاری در دستان خود استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر توسعه روابط قضایی بین ایران و ارمنستان گفت: امیدواریم راه‌های جدیدی برای توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی بین دو کشور ایجاد شود و تسهیلاتی برای انتقال محکومین ایرانی برای بازگشت به کشور فراهم شود.

در ادامه این نشست؛ هرایر توماسیان وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان اظهار داشت: در طی این سفر فرصت تازه‌ای پیدا شد تا در کنار همکاری‌های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، معاهدات تازه قضایی امضا شود که باعث ارتقا فرصت‌های حقوقی قضایی دو کشور می‌شود.

وی با تاکید بر حق مسلم ایران درباره استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای افزود: روابط بین دو کشور ایران و ارمنستان بر مبنای ارتباط با سایر کشورها پایه‌گذاری نشده بلکه این دو کشور براساس همکاری‌های دیرینه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وزیر دادگستری جمهوری ارمنستان با اشاره به حادثه قره باغ گفت: از موضع‌گیری بی‌طرفانه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این حادثه تشکر می‌کنم و امیدوارم روابط بین دو کشور ایران و ارمنستان به عنوان الگوی کشورهای دیگر باشد و امضای معاهده امروز بازتابی از این الگو است.

وی با ابراز خرسندی از حضور دو نماینده ارمنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اقدام کشور جمهوری اسلامی ایران نشان از اعتلای فرهنگی و اعتقادی این کشور دارد و امیدواریم سایر کشورهای جهان این ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران را درک کنند.

توماسیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران کلیساهای مسیحی را با هزینه دولت اداره می‌کند در صورتی که در جمهوری آذربایجان به مقدسات مسیحی بی احترامی می‌شود.

در پایان وزیر دادگستری ارمنستان با تاکید بر ایجاد صلح و آرامش در منطقه خاطر نشان کرد: ما می‌خواهیم صلح در تمام دنیا تسری یابد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.