×

شرط 21 ماهه شدن سربازی در سال آینده

شرط 21 ماهه شدن سربازی در سال آینده

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نحوه و طول مدت خدمت سربازانی که تا پایان امسال وضعیت سربازی خود را مشخص کرده اند، توضیحاتی ارائه داد

شرط-21-ماهه-شدن-سربازی-در-سال-آینده وکیل 

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص نحوه و طول مدت خدمت سربازانی که تا پایان امسال وضعیت سربازی خود را مشخص کرده اند، توضیحاتی ارائه داد.

سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب - اعمال محدودیت و محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب - مزایا و معایب قانون جدید سربازی برای مشمولان غایب - صفر تا صد قانون جدید سربازی - چرا کارت هوشمند سربازی دیر صادر می شود ؟

سردار موسی کمالی در این باره گفت: با توجه به اینکه از سال آینده طول مدت خدمت سربازی 24 ماه خواهد شد، لذا آن دسته از مشمولانی که تا پایان امسال نسبت به تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کنند مدت سربازیشان 21 ماه خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین ممکن است برخی مشمولان امسال برای وضعیت سربازی خود اقدام کنند اما در سال آینده به سربازی اعزام شوند که طول مدت خدمت سربازی این افراد نیز 21 ماه خواهد بود.

کمالی با اشاره به مراجعه شمار زیادی از مشولان برای تعیین تکلیف خدمت سربازی و اعزام به خدمت اظهار کرد: برخی مشمولان گمان می کنند تنها در صورتی که در سال جاری به سربازی اعزام شوند طول مدت خدمتشان 21 ماه خواهد بود که لازم است تاکید کنم چنین موضوعی صحیح نیست و همانطور که گفتم تنها شرط ایتکه خدمت سربازی افراد 21 ماه باشد تعیین آن تا پایان امسال است نه اعزام تا پایان امسال.

کمالی با اشاره محدودیت‌های موجود و نیز ظرفیت مراکز آموزشی سربازان خاطرنشان کرد: در این شرایط قادر به اعزام تمام مشمولان در سال 93 نیستیم.

معافیت موارد خاص در خدمت سربازی - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - قوانینی که سربازان از آن بی اطلاعند - قانون معافیت های سربازی  

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با تاکید بر اینکه خانواده‌ها و مشمولان نباید بابت طول مدت سربازی نگرانی داشته باشند، اظهار کرد: همانطور که تاکید کردم، اگر چنانچه مشمولی تا پایان امسال وضعیت سربازی خود را مشخص کند و با مراجعه دفاتر پلیس 10+ درخواستش برای اعزام به ثبت برساند، مدت سربازی برایش 21 ماه محاسبه شده و و دیگر تاریخ اعزامی که از سوی سازمان وظیفه عمومی تعیین می‌شود تاثیری در طول مدت سربازی نخواهد داشت. به عنوان مثال اگر مشمولی در اسفندماه امسال درخواستش را در پلیس 10+ ثبت کند و تاریخ اعزامش مربوط به خرداد سال آینده باشد، در این صورت طول مدت سربازی‌اش 21 ماه خواهد بود.

کمالی ادامه داد: همچنین برای سربازانی که در مناطق محروم و بد آب و هوا خدمت کنند دو ماه و برای سربازانی که در مناطق عملیاتی و امنیتی خدمت می‌کنند، سه ماه کسر خدمت پیش‌بینی شده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.