×

برای متهمان جرائم غیر عمد، حکم زندان صادر نکنید

برای متهمان جرائم غیر عمد، حکم زندان صادر نکنید

رییس دادگستری استان زنجان با تاکید بر آزادی محکومان غیرعمد گفت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سلامت فردی و اجتماعی بسیاری از هموطنان را تضمین کرده و از تهدیدات‌ متعدد اجتماعی پیشگیری‌می‌کند

برای-متهمان-جرائم-غیر-عمد،-حکم-زندان-صادر-نکنید

رییس دادگستری استان زنجان با تاکید بر آزادی محکومان غیرعمد گفت: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سلامت فردی و اجتماعی بسیاری از هموطنان را تضمین کرده و از تهدیدات‌ متعدد اجتماعی پیشگیری‌می‌کند.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

گل‌محمدی از مجموعه اقدامات ارزشمند اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در زندانهای استان زنجان تقدیر کرد و در ادامه بر استفاده قضات از مجازات های جایگزین حبس تاکید کرد و عدم صدور حکم زندان برای متهمان جرائم غیرعمدی را از عوامل مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست.

وی اقدامات ارزشمند ستاد دیه شعبه استان زنجان را در راستای حبس زدایی ستودنی خواند و این ستاد مردم نهاد را به عنوان تنها پناهگاه زندانیان جرائم غیرعمد دانست که بدون پشتوانه مالی تنها راه نجات و آزادی‌ آنها در دستگیری این نهاد حمایتی خلاصه شده است.

آزادی بیان در زندان - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان 

رئیس دادگستری استان زنجان در خصوص تسریع و تسهیل رسیدگی پرونده قضائی زندانیان جرائم غیرعمد ابراز امیدواری کرد که در چهارچوب قانون و در سایه حسن همکاری‌های متقابل، محاکم قضایی و زندانهای استان در روزهای آخر سال شاهد کاهش حداکثری این قبیل مددجویان خواهند بود.

وی همکاری خوب قضات را از جمله عوامل کاهش زندانیان جرائم غیرعمد عنوان کرد و گفت: با مرتفع ساختن مشکلات و آزادسازی محکومان به پرداخت دیه و بدهی ناشی از جرائم غیرکلاهبرداری سلامت فردی و اجتماعی بسیاری از هموطنان تضمین شده و موجبات رفاه و آسایش این اقشار در معرض تهدیدات اجتماعی فراهم می‌شود.

در حاشیه بازدید از زندان مرکزی زنجان علاء‌الدین کریمی، مدیرکل زندان‌های استان ضمن مقایسه آمار عددی زندانیان غیرعمد استان با مدت زمان مشابه سال قبل از کاهش آمار ورودی محکومان جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری خبر داد و این مقوله رضایت‌بخش را از حسن همکاری قضات اعلام کرد.

راهکارهای کاهش جمعیت کیفری - زندان تنها راه مجازات مجرمان نیست 

وی از مجموعه قضات حاضر درخواست کرد تا به منظور کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان و ارتقاء توانمندی زندانها در راستای اصلاح و تربیت، بازسازگاری و باز اجتماعی نمودن زندانیان، طبق قانون جدید مجازات اسلامی از مجازاتهای جایگزین حبس استفاده کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.