×

تشکیل کارگروهی برای بازپروری زنان و کودکان معتاد

تشکیل کارگروهی برای بازپروری زنان و کودکان معتاد

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت قرار است کارگروهی برای بازپروری زنان و کودکان معتاد تشکیل شود

تشکیل-کارگروهی-برای-بازپروری-زنان-و-کودکان-معتاد وکیل 

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قرار است کارگروهی برای بازپروری زنان و کودکان معتاد تشکیل شود.

اهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر - عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر - نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر 

 حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی در حاشیه‌ نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ یکی از محورهای این نشست شأن و جایگاه دفاتر حمایت از کودکان و زنان در دادگستری‌های سراسر کشور است. این دفاتر علاوه بر بعد فرهنگی، دارای ویژگی مددکاری و مشاوره است. همچنین اقدامات را به صورت قضایی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: محور اصلی این نشست مربوط به زنان و کودکان است، ولی گاهی اوقات از آقایان هم حمایت می‌شود و نوع فعالیت آنها نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد - روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل 

صادقی درباره‌ اینکه چه مسائلی در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان مورد بحث قرار گرفت، گفت: مساله بازپروری معتادان در میان زنان و کوکان موضوع مهمی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت و بنا شد در این زمینه کارگروهی تشکیل شود تا ترک آنها بهتر و راحت‌تر انجام شود. همچنین در ادامه قرار شد برنامه‌هایی مانند تشکیل انجمن‌هایی برای ترک معتادان صورت گیرد و زنان و کودکان متهم یا افراد آسیب دیده به صورت رایگان تحت مراقبت قرار گیرند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: محور دیگری که در این نشست مورد بحث قرار گرفت موضوع مهم خانواده، پایداری خانواده و معضلاتی مانند طلاق بود. بنا شد طرح‌هایی که در استان‌ها اجرا شده آسیب شناسی شود و از میان آنها بهترین طرح انتخاب شود. همچنین بناست در شهر تهران طرح خانواده پایدار پیگیری شود، البته با حمایت شهرداری، استانداری، وزارت ورزش و بهزیستی. این طرح با محوریت و همکاری معاونت فرهنگی و دادگستری‌ها قرار است دنبال شود تا ما شاهد کاهش طلاق در کشور باشیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.