×

خانواده در ارتکاب جرم زندانی هیچ نقشی ندارد

خانواده در ارتکاب جرم زندانی هیچ نقشی ندارد

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت خانواده زندانی نباید به دلیل این که یک عضو آن در زندان به سر می برد دچار تحمل نگاه‌های منفی از سوی جامعه شود اعتقاد ما این است که خانواده زندانی در ارتکاب جرم زندانی هیچ نقشی ندارد

خانواده-در-ارتکاب-جرم-زندانی-هیچ-نقشی-ندارد

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: خانواده زندانی نباید به دلیل این که یک عضو آن در زندان به سر می برد دچار تحمل نگاه‌های منفی از سوی جامعه شود. اعتقاد ما این است که خانواده زندانی در ارتکاب جرم زندانی هیچ نقشی ندارد.

برای متهمان جرائم غیر عمد، حکم زندان صادر نکنید - زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

محسن نصیری، درباره‌ برنامه‌ انجمن حمایت از زندانیان مرکز در سال 94 گفت: قرار است از سوی دولت برای سال 94، 50 میلیارد تومان به انجمن برای اشتغال زندانیان آزاد شده و توانمندسازی خانواده‌ زندانیان تعلق گیرد.

وی ادامه داد:‌ در سال 94 تلاش‌مان این است که بتوانیم در بحث خانواده زندانی فرهنگ‌سازی کنیم و برای این فرهنگ سازی نیازمند مشارکت مردم در راستای حمایت از خانواده‌ زندانی هستیم؛ بدین معنی که مردم حساب خانواده زندانی را از فرد زندانی جدا کنند که متاسفانه در حال حاضر در جامعه ما خانواده‌ زندانیان به دلیل جرم ناکرده از سوی جامعه مجازات می‌شوند.

 چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - راهکارهای کاهش جمعیت کیفری 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز خاطرنشان کرد:‌ در تلاش هستیم با کمک و همکاری رسانه‌ ملی بتوانیم این فرهنگ‌سازی را به وجود آوریم که مردم به این باور برسند که کمک به خانواده زندانی جزء اعمال حسنه محسوب می‌شود و خانواده زندانی نباید به دلیل این که یکی از اعضایش در زندان به سر می برد دچار تحمل نگاه‌های منفی از سوی جامعه شود. اعتقاد ما این است که خانواده زندانی در ارتکاب جرم زندانی هیچ نقشی ندارد.

نصیری تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان در تلاش است که بتواند خانواده‌های زندانی را به خودکفایی برساند و با توجه به تفاهمی که با صندوق مهر امام رضا (ع) منعقد کرده‌ایم تسهیلات ارزان قیمت به خانواده‌های زندانی برای اشتغال‌زایی تعلق گیرد.

زندان تنها راه مجازات مجرمان نیست - آزادی بیان در زندان

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: برای سال 94 توافق‌نامه‌ای را با بانک قرض‌الحسنه رسالت امضاء کرده‌ایم که طبق این تفاهم‌نامه قرار است انجمن مبلغی را نزد بانک قرار دهد و بانک دو برابر مبلغی که انجمن نزد بانک می‌گذارد را به ما کمک کند و در نهایت از این اعتبار ایجاد شده خانواده زندانی بتواند تا سقف 20 میلیون تومان از تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد دو درصد برای اشتغال زایی استفاده کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.