×

رئیس سازمان زندان ها عنوان کرد جرائم مواد مخدر رتبه نخست در 26 استان

رئیس سازمان زندان ها عنوان کرد جرائم مواد مخدر رتبه نخست در 26 استان

رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت بیش از 70 درصد زندانیان معتاد مواد مخدر هستند

رئیس-سازمان-زندان-ها-عنوان-کرد-جرائم-مواد-مخدر-رتبه-نخست-در-26-استان

رئیس سازمان زندان‎ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: بیش از 70 درصد زندانیان معتاد مواد مخدر  هستند.

عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر - نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است 

 علی اصغر جهانگیری در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر جرائم زندانیان در سراسر کشور به خاطر مواد مخدر بوده و در 4 استان از جمله لرستان سرقت، جرم اول محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر، جرم اول در 26 استان کشور است، بیان کرد: با بررسی‎های صورت گرفته مشاهده می‎شود در استان‎هایی با درصد بالای بیکاری جرائم مربوط به سرقت بیشتر از سایر جرائم بوده؛ بنابراین با ایجاد شغل برای افراد زیر 40 سال می‎توان جمعیت زندانیان را کاهش داد.

این مقام مسئول ادامه داد: عمده جرائمی که در کشور اتفاق می‎افتد ناشی از مشکلاتی از جمله بیکاری بوده و اگر به ایجاد شغل پایدار کمک کنیم، زمینه بزهکاری کاهش می‎یابد.

مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر - ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد

جهانگیری اضافه کرد: بیش از 70 درصد زندانیان معتاد به مواد مخدر هستند و سعی داریم که با تهیه دستگاه، احتمال ورود مواد مخدر را به زندان کاهش دهیم.

وی یادآور شد: البته عمده مواد مخدر ورودی به زندان‎ها در مبادی ورودی توسط ماموران کشف می‎شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.