×

متلاشی شدن باند کلاهبرداری از وکلای دادگستری 5 استان کشور

متلاشی شدن باند کلاهبرداری از وکلای دادگستری 5 استان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران،احمدرضا رستمی گفت در پی مراجعه زنی به ماموران پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری 20 میلیون ریالی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان این پلیس قرار گرفت

متلاشی-شدن-باند-کلاهبرداری-از-وکلای-دادگستری-5-استان-کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران،احمدرضا رستمی گفت: در پی مراجعه زنی به ماموران پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری 20 میلیون ریالی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان و کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

شیوه جدید کلاهبرداری از وکلای دادگستری - کلاهبرداری از وکلای دادگستری و جرایم تلفنی و سایبری -  شایع ترین جرائم جعل و کلاهبرداری در کشور - معیارهای تشخیص جرم کلاهبرداری - بررسی جرم کلاهبرداری و مجازات قانونی کلاهبرداران - تحصیل مال نامشروع وکلاهبرداری - شکوائیه کلاهبرداری - جرم کلاهبرداری در آیینه قانون 

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: این زن که خود را وکیل دادگستری معرفی کرده،در اظهارات خود به پلیس عنوان داشت، فردی ناشناس با تلفن همراه وی تماس گرفته و با علم به اینکه وی وکیل دادگستری است، برای حل مشکل حقوقی برادرش که در زندان به سر می‌برد، درخواست پذیرش وکالت کرد و برای پرداخت حق‌الوکاله از وی درخواست اطلاعات شماره حساب بانکی کرده است.

رستمی با بیان اینکه این وکیل دادگستری پس از اعلام شماره حساب، متوجه برداشت 20 میلیون ریال به صورت اینترنتی از حسابش شد، اظهار کرد: با هماهنگی‌های قضایی، عملیات شناسایی و دستگیری این کلاهبردار آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی پس از چند روز دریافتند، وجوه برداشتی از حساب شاکی به همراه دیگر وجوه برداشتی از حساب وکلای مختلف، به صورت اینترنتی و کارت به کارت از طریق دستگاه pos  صرف خرید سکه طلا از طلافروشی‌های تهران و استان گیلان شده است.

این مسئول اظهار داشت: با دریافت این اطلاعات ماموران در ادامه تحقیقات موفق شدند، این کلاهبردار حرفه‌ای به نام " ع ـ ف " را در استان گیلان شناسایی کنند.

نمونه دفاع در مورد بزه کلاهبرداری - طرح مواردی از شروع به کلاهبرداری - جرم کلاهبرداری به هیچ وجه مشمول مرور زمان نمی شود - کلاهبرداری موضوع 90 درصد پرونده ها در پلیس فتا 

رستمی افزود: کارآگاهان با هماهنگی قضائی متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند که این فرد در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد اما در ادامه با ارائه مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی اقرار کرد.
رئیس پلیس فتای مازندران گفت: ماموران در ادامه تحقیقات دریافتند، این فرد با همکاری چند محکوم به زندان، با تشکیل باندی به کلاهبرداری اینترنتی از وکلای دادگستری اقدام می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای این باند با دسترسی به حساب بیش از 35 وکیل دادگستری در استان‌های مازندران، گیلان، البرز، تهران و قزوین از آنان بیش از یک‌میلیارد و 800 میلیون ریال کلاهبرداری کردند.

رستمی با هشدار به شهروندان اظهار داشت: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب نیازی به مراجعه حضوری پای دستگاه عابر بانک نیست و برای انتقال وجه به حساب شما فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب نیست.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.