جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره 09128484237 در تماس باشید.

ایجاد آرشیو الکترونیکی یکی از برنامه های مهم سازمان ثبت اسناد است

تویسرکانی گفت: ایجاد آرشیو الکترونیکی و کاهش وابستگی به گردش پرونده‌ها و حذف کاغذ در ادارات ثبتی یکی از برنامه‌های مهم و بزرگ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی - ایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور 

ایجاد آرشیو الکترونیکی یکی از برنامه‌های مهم سازمان ثبت اسناد استبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «احمد تویسرکانی» معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که به همراه رئیس قوه قضائیه به استان لرستان سفر کرده است، در دیدار با رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک و سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق این استان گفت: امور ثبتی از امور حاکمیتی کشور محسوب شده و یکی از ارکان مهم ایجاد نظم حقوقی و نظم عمومی جامعه است.
 
وی با اشاره به قدمت زیاد این سازمان و وجود فرآیندها و بوروکراسی بسیار پیچیده در این سازمان افزود: خوشبختانه سازمان ثبت اسناد امروز با وجود چنین ویژگی‌های پیچیده‌ای توانسته از جهت سرعت تحول و استفاده از فناوری‌های نوین به منظور بهبود سیستم‌ها و ایجاد سامانه‌های متعدد الکترونیکی در صدر دستگاه‌های کشور قرار گیرد.
 
معاون قوه قضائیه اظهار داشت: همه‏ مردم به نوعی با خدمات ثبت اسناد و املاک مرتبط‎ هستند و به همین جهت همه ما موظفیم برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های خود را طوری پیش ببریم تا شیرینی اجرای آن‌ها را به مردم بچشانیم.
 
وی گفت: اقتضای امروز این است که برای وقت و زمان مردم جامعه اهمیت قائل شویم و با برنامه‌ریزی مناسب و ارتقاء سطح بهره‌وری نسبت به بهینه‌سازی ارائه خدمات به مردم شریف اقدام کنیم.

گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری - سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است 
 
تویسرکانی با اشاره به تحولات صورت گرفته و الکترونیکی شدن امور در بخش‌های مختلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از جمله دفاتر اسناد رسمی، ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، صدور اسناد مالکیت تک برگی، مالکیت صنعتی و اجرای اسناد رسمی، ایجاد آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی را یکی از برنامه‌های بسیار مهم و اساسی و در دست انجام سازمان ثبت دانست.
 
وی در ادامه افزود: ایجاد آرشیو الکترونیکی و کاهش وابستگی به گردش پرونده‌ها و حذف کاغذ در ادارات ثبتی یکی از برنامه‌های مهم و بزرگ این سازمان است که اجرای آن علاوه بر شفاف‌سازی امور و ارتقاء سلامت اداری، باعث تسهیل در ارائه خدمات به متقاضیان و افزایش سطح رضایت‌مندی آن‌ها خواهد شد.