×

بازرسی وکلا باید همراه با رعایت شان آنها باشد، وکلا عدالت را قربانی دفاع از موکل نکنند

بازرسی وکلا باید همراه با رعایت شان آنها باشد، وکلا عدالت را قربانی دفاع از موکل نکنند

رییس کل دادگستری استان تهران گفت باید بازرسی وکلا با رعایت شان آنها و متفاوت از دیگران باشد

بازرسی-وکلا-باید-همراه-با-رعایت-شان-آنها-باشد،-وکلا-عدالت-را-قربانی-دفاع-از-موکل-نکنند

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: باید بازرسی وکلا با رعایت شان آنها و متفاوت از دیگران باشد.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

 «غلامحسین اسماعیلی» رییس کل دادگستری در نشست مشترک کانون وکلا مرکز و دادگستری استان تهران اظهار داشت: این افتخار را داریم که سیدالشهدای انقلاب اسلامی متعلق به ماست و باب شهادت همواره به روی ما گشوده است؛ آخرین شهید ما نیز رییس دادگستری روانسر بود که به قافله معراجیان پیوست.
 
اسماعیلی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی بیش از سایر بخش‌ها تجلی گر اسلامیت نظام است، گفت: همواره بر این عقیده بوده‌ام که اجزای مختلف نظام باید با یکدیگر تعامل و هماهنگی داشته باشند تا به اجرای حق و عدالت نایل شویم.
 
وی خاطرنشان کرد:ما به دنبال افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی هستیم و در این راستا ابتدا از همکاران خود اصلاح را آغاز و با چند قاضی و کارمند متخلف برخورد کردیم.  
 
اسماعیلی افزود: برخی قضات از ما گلایه‌مندند که اگر شش قاضی از 8000 قاضی متخلف اند، این آمار بسیار اندک است و انعکاس آن در رسانه‌ها نباید به گونه‌ای باشد که اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضا خدشه ‌دار شود، اگر درخصوص وکلا هم مطلبی عنوان می شود در همین راستا است.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

رییس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر شان وکالت، گفت: همواره به همکاران خود توصیه می‌کنیم تنها به شان وکالتی وکیل توجه کنید و توجهی به سایر عناوین و موضوعات نداشته باشید و بی‌حرمتی هم نکنید.
 
اسماعیلی گفت: وکیل باید به دنبال این باشد که علاوه بر دفاع از موکل خود، در مسیر عدالت حرکت کند و عدالت را قربانی دفاع از موکل نکند. وکیل ابتدا باید موکل را صاحب حق بشناسد تا از او دفاع کند.
 
 وی افزود : وکیل و قاضی باید تلاش کنند از قوانین در راستای فصل خصومت کمک بگیرند و برای مثال دعاوی را به گونه‌ای طرح نکنند که با چند تکه شدن آن، زمان زیای ببرد زیرا یکی از دلایل صدور آرای متهافت و متناقض همین امر است.
 
وی با اشاره به اینکه سالی 11 تا 13 میلیون پرونده  در دادگستری مطرح است، اظهار داشت: اگر هر پرونده، دو طرف هم داشته باشد حدود 22 میلیون خانواده درگیر رسیدگی هستند.  
 
اسماعیلی افزود: بسیاری از پرونده‌ها در حقیقت موضوع های مختلف مرتبط با یک پرونده‌اند که هرکدام  از مراحل مختلف از جمله بدوی و تجدیدنظر تشکیل می‌شود. بنابراین در حقیقت میزان پرونده‌ها بسیار پایین‌تر از آمار اعلام شده است.
 
رییس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص بازرسی بدنی از وکلا گفت: شان وکلا را قبول دارم و تلاش ما این است که در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.
 
 وی با تاکید بر این که برخی اقلام  نباید وارد دادگاه‌ها شود، خاطرنشان کرد: باید بازرسی وکلا با رعایت شان آنها و متفاوت از دیگران باشد.
 
رئیس کل دادگستری تهران افزود: در مورد اصحاب دعوا گاه احتمال حمل چاقو یا سایر اقلام خطرناک می‌رود بنابراین بازرسی از آنها با وکلا متفاوت خواهد بود چراکه ما به وکلا اعتماد داریم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.