×

پایان دادن به جنایان بدون بهانه علیه زنان هدف سازمان ملل است

پایان دادن به جنایان بدون بهانه علیه زنان هدف سازمان ملل است

پایان دادن به جنایان بدون بهانه علیه زنان هدف سازمان ملل است

پایان-دادن-به-جنایان-بدون-بهانه-علیه-زنان-هدف-سازمان-ملل-است وکیل 

ما باید تجاوز به عنف به عنوان ابزار جنگ، خشونت محلی، قاچاق جنسی، آنچه به آن جنایت حیثیتی گفته می شوند و ختنه زنان را با رفع تبعیض و تغییر بنیادی در طرز فکر هایی که آن ها را جاودانه کرده اند حل کنیم .
ایلنا: دبیر کل سازمان ملل گفت:‌در هر کشوری زنان و دختران همچنان دچار بلای خشونت هستند که موجب رنج شدید آنان می شود. چنین خشونتی توسعه را تحت الشعاع قرار داده، موجب بی ثباتی می شود و باعث می شود صلح به سختی به دست آید

به گزارش ایلنا، دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز بین المللی امحای خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2009 برابر با 4 آذر ماه جاری ضمن اشاره به این واقعیت که زنان در سراسر جهان محور اتحاد خانواده ها‏‌، جوامع و ملت ها با یکدیگر هستند خواستار سرمایه گذاری بیشتر بر منبع در راستای مبارزه با خشونت علیه زنان شد.
متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

در مدت 10 سال پس از اینکه مجمع عمومی 25 نوامبر را به عنوان روز بین المللی امحای خشونت علیه زنان نام گذاری کرد‏‌، دایره تعهدات گسترده تر شده است . گروه ها و افراد بیشتری شامل مردان و زنان درگیر تلاش برای جلوگیری و حل این نقض شنیع حقوق بشر زنان شده اند. در حالی که کشورهای زیادی قوانین و برنامه اقدام جامع تدوین کرده اند‏‌پیشرفت چشم گیری در سطح ملی به دست آمده است.

در عین حال اقدامات زیادی در پیش است. در هر کشوری زنان و دختران همچنان دچار بلای خشونت هستند که موجب رنج شدید آنان می شود. چنین خشونتی توسعه را تحت الشعاع قرار داده، موجب بی ثباتی می شود و باعث می شود صلح به سختی به دست آید. ما باید خواهان پاسخ گویی در برابر خشونت باشیم و گام های محکم برای خاتمه دادن به بی کیفری بر داریم. ما باید به بازماندگان خشونت گوش فرا داده و از انها حمایت کنیم.

هدف ما روشن است پایان دادن به این جنایان بدون بهانه. تجاوز به عنف به عنوان ابزار جنگ، خشونت محلی، قاچاق جنسی، آنچه به آن جنایت حیثیتی گفته می شوند و ختنه زنان . ماباید این خشونت ها را با رفع تبعیض و تغییر بنیادی در طرز فکر هایی که آن ها را جاودانه کرده اند حل کنیم .


نهضت اتحاد برای پایان خشونت علیه زنان که اینجانب سال گذشته معرفی کردم در حال بهبود اقدامات نظام ملل متحد است و از تمامی کشورها می خواهد اقداماتی نظیر قوانین محکم ‏‌برنامه های چند بخشی ‏‌اقدامات پیشگیرانه‏‌جمع آوری اطلاعات و کوشش های نظام مند برای حل خشونت جنسی در وضعیت های درگیری را به مورد اجرا گذارند. اینجانب از دولت ها‏، سازمان ها و افراد دعوت به عمل می اورم در این نهضت به ما ملحق شوند. همچنین اینجانب شبکه رهبران مرد را برای تقویت تلاش های حمایتی مان ایجاد کرده ایم.

پشتیبانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ایجاد نهاد برابری جنسیتی تلاش های ما را تقویت می کند این نهاد جدید برابری جنسیتی را ارتقا و زنان را توانمند کرده همچنین نظام ملل متحد را برای اقدامات حمایتی در راستای حذف تبعیض و خاتمه خشونت علیه زنان پاسخگو نگه می دارد.

زنان در سراسر جهان محور اتحاد خانواده ها ‏‌جوامع و ملت ها با یکدیگر هستند در این روز بین المللی اجازه دهید تعهد خود را به حقوق بشر زنان تجدید کنیم . اجازه دهید سرمایه گذاری بیشتر بر منابع در راستای مبارزه با این خشونت کنیم و اجازه دهید یکبار برای همیشه هر اقدام مورد لزوم برای پایان دادن به این آزار ها ی ناگوار انجام دهیم .

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.