×

علیزاده طباطبایی مساله بازرسی وکلا حل شد

علیزاده طباطبایی مساله بازرسی وکلا حل شد

نشست تحلیلی «حقوق ملت، نهاد وکالت، آرمان انقلاب» با حضور تعدادی از حقوقدانان از سوی وکلای مدافع حقوق شهروندی در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد

علیزاده-طباطبایی-مساله-بازرسی-وکلا-حل-شد وکیل 

نشست تحلیلی «حقوق ملت، نهاد وکالت، آرمان انقلاب» با حضور تعدادی از حقوقدانان از سوی وکلای مدافع حقوق شهروندی در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد.

بازرسی وکلا باید همراه با رعایت شان آنها باشد ، وکلا عدالت را قربانی دفاع از موکل نکننداستقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

 در این نشست محمود کاشانی با بیان این‌که «اهداف انقلاب یا ملت ایران در قانون اساسی تجلی یافته است»، گفت: خواسته‌های مردم در قانون اساسی منعکس شده، اما در حال حاضر از برخی اصول قانون اساسی فاصله گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که «باید راه حلی برای رفع فساد در کشور ارایه دهیم» خاطرنشان کرد که «یک قانون انتخابات با استاندارد جهانی، مشکل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی‌مان را حل خواهد کرد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به لایحه وکالت نیز گفت: این لایحه در شأن وکلا نیست؛ چراکه معتقدم این لایحه استقلال کانون وکلا را از بین می‌برد. بهتر است که وکلای دادگستری به موضوع مهم لایحه وکالت بپردازند. کانون‌های وکلا به جای این‌که به دنبال لایحه‌ای بروند که دولت و قوه قضاییه آن را تهیه کرده است، بهتر است به دنبال پیش‌نویسی که از سوی کانون وکلای دادگستری مرکز در 100 ماده تهیه شده، باشند. وکلا باید وارد عرصه های سیاسی کشور شوند و از حالت انفعال بیرون آیند.

این حقوقدان هم‌چنین نسبت به رد صلاحیت برخی از کاندیداهای انتخابات هیات مدیره کانون مرکز در سال گذشته انتقاد کرد.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

در ادامه این نشست محمد شریف نیز گفت: برخی از اصول قانون اساسی هنوز در کشور ما کاملا اجرایی نشده است.

وی با اشاره به لایحه وکالت و فعالیت مرکز مشاوران قوه قضاییه با بیان این‌که «لایحه وکالت در راستای اهدافی است که از زمان فعالیت مرکز مشاوران شکل گرفت» ابراز عقیده کرد: باید تلاش کنیم که استقلال کانون وکلا حفظ شود و بدانیم که لایحه وکالت به دنبال از بین بردن استقلال نهاد وکالت است.

در ادامه این نشست هم‌چنین علیرضا بهشتی با اشاره به این‌که «مطالباتی که بازگو می‌شود همان مطالبات یعنی آزادی، عدالت، استقلال و پیشرفت است» گفت: این موارد مطالبات ملی است که به زبان دیگری مطرح می شوند.

وی ادامه داد: صرف ایجاد تحول مشکل حل نمی‌شود. اگر بهترین قوانین در این کشور تصویب شود تا زمانی که نظارت عمومی بر آن نباشد، ما به بیراهه می‌رویم.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی نیز در ادامه این نشست با بیان این‌که «جامعه حقوقی همیشه در اجتماع نقش داشته است، ولی متاسفانه امروز دیگر نقشی ندارد»، ابراز عقیده کرد: مجلسی که جای قانونگذاری است تعداد پزشکان، معلمان و دیگر اقشارش بیشتر از حقوقدانان است و نصف اعضای کمیسیون حقوقی مجلس حقوقدان هستند و مابقی دکتر؛ بنابراین جامعه حقوقی باید در این زمینه فعال شود و امیدواریم که شاهد حضور بیشتر حقوقدانان در مجلس باشیم.

وی با اشاره به لایحه جامع وکالت گفت: پس از فراز و نشیب های طولانی، این لایحه در مجلس به عنوان یک لایحه صنفی نه قضایی اعلام وصول شد و احتمالا در مجلس بعدی رسیدگی به این لایحه آغاز شود.

این وکیل دادگستری درباره مشکلات وکلا با دادگستری گفت: هفته گذشته جلسه ای با رییس و معاونین دادگستری استان تهران در کانون مرکز داشتیم که در این جلسه توانستیم مساله بازرسی وکلا را حل کنیم. بازرسی وکلا از مجتمع امام خمینی(ره) آغاز شده است. از درب شرقی این مجتمع وکلا می توانند بدون بازرسی وارد مجتمع شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.