×

محاکمه گروه داعش در دیوان کیفری بین المللی امکان پذیر است

محاکمه گروه داعش در دیوان کیفری بین المللی امکان پذیر است

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت محاکمه گروه داعش در دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل حملاتی که علیه انسان‌‌‌ها انجام می‌دهد، امکان پذیر است

محاکمه-گروه-داعش-در-دیوان-کیفری-بین-المللی-امکان-پذیر-است

 نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: محاکمه گروه داعش در دیوان کیفری بین‌المللی به دلیل حملاتی که علیه انسان‌‌‌ها انجام می‌دهد، امکان پذیر است.

گذری شناختی بر دیوان کیفری بین المللی - درباره دیوان بین المللی کیفری - آثار پیوستن یا نپیوستن به دیوان بین المللی کیفری  

  حسین محمدنبی در نشست حقوق کیفری بین‌المللی و بررسی ابعاد جنایت صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی داعش با بیان اینکه اصل تساوی حاکمیت در منشور بین‌الملل سازمان ملل متحد مطرح شده است که مربوط به تمام کشورها بوده و تمام دولت‌ها باید از آن تبعیت کنند، اظهار داشت: نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت از دوران امام حسین(ع) اعمال شده است همچنین می‌توان گفت فساد چه مالی و چه فرهنگی از شروع زندگی انسان‌ها وجود داشته که به طور مثال می‌توانیم هابیل و قابیل را نام ببریم بنابراین نقض حقوق بشر از همان ابتدا مطرح بوده است.

وی در خصوص معاهدات بین المللی افزود: معاهدات بین‌المللی از نقض حقوق بشر جلوگیری کرده و باعث حفظ کرامت انسان می‌شود همچنین این معاهده از نسل‌کشی در کشورها جلوگیری می‌کند.

صلاحیت دیوان کیفری بین المللی - بررسی مسئولین میانمار بر اساس اساسنامه دیوان بین المللی کیفری

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه در معاهدات بین‌المللی مطرح شده است که نباید حتی اسیر جنگی مورد شکنجه قرار بگیرد، گفت: نقض کنندگان معاهدات به طور قطع مورد محاکمه قرار می‌گیرند.

محمدنبی با اشاره به اینکه نسل‌کشی جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی در معاهدات بین الملل نقض شده است، اظهار داشت: کشتار جمعی و بردگی افراد و تجاوز از سوی گروه داعش که هم‌اکنون صورت می‌گیرد نوعی فاجعه است.

وی ادامه داد: هرگونه حملات علیه جمعیت انسانی و حمله یک کشور به کشور دیگر در دیوان کیفری بین‌المللی قابل تعقیب است.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: در دیوان کیفری بین‌المللی دادستان برای حفظ حقوق فرد می‌تواند دستور بازداشت عامل تجاوز را صادر کند و در این راستا شورای امنیت برای ایجاد صلح موظف به اقدام است.

محمدنبی افزود: گروه داعش اکنون نسل‌کشی و جنایت جنگی را در سوریه و عراق انجام می‌دهد در واقع برخی افراد و کشورها مدتهاست به دنبال این بودند که گروهی در منطقه ایجاد شود تا با نام اسلام، اسلام را خراب کند که این گروه همان داعش است.

لزوم محاکمه حامیان داعش در دادگاه های بین المللی 

وی با بیان اینکه حملاتی که اخیرا در فرانسه و بلژیک صورت گرفت توسط همان گروه داعش بود، اظهار داشت: عراق و بخشی از مرز در اختیار گروه داعش است.

نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: گروه داعش باید مورد محاکمه قرار گیرد و این امکان  در دیوان کیفری بین‌المللی وجود دارد.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.