×

در منشور حقوق شهروندی به قشر پرستار توجه شده است

در منشور حقوق شهروندی به قشر پرستار توجه شده است

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی از سوی دولت یازدهم گفت در این منشور حقوق پرستاران و بیماران مورد توجه قرار گرفته است

در-منشور-حقوق-شهروندی-به-قشر-پرستار-توجه-شده-است

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به تدوین منشورحقوق شهروندی از سوی دولت یازدهم گفت: در این منشور حقوق پرستاران و بیماران مورد توجه قرار گرفته است.

مسئولیت های قانونی حرفه پرستاری - قانون استخدام پرستاران - آموزش ها به پلیس قضایی در راستای حقوق شهروندی باشد - حقوق شهروندی و آشنایی با دادسراها - حقوق بشر و حقوق شهروندی - دولت اعتدال ، حقوق عمومی و منشور حقوق شهروندی 

الهام امین زاده در آیین تجلیل از پرستاران سمنانی، شغل پرستاری را یکی از مشاغل سخت و دشوار عنوان کرد و افزود: پرستاری، شغلی است که با بالاترین سرمایه انسانی سر و کار دارد و ضرورت دارد به مجموعه بهداشت و سلامت که بیشترین تعداد آن را پرستاران تشکیل می‌دهند نگاه ویژه ای صورت گیرد.

وی اظهار کرد: بخش سلامت و حقوق بیماران به صورت مستقیم با خدمات پرستاران گره خورده است و اگر پرستاران نباشند بخش سلامت، کاری از دستش برنمی آید.

امین زاده با اشاره به سیاستهای کلی سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: در این سیاستهای ابلاغی، نگاه ویژه‌ای به پرستاران و شغل پرستاری شده است.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه مسئولیت پرستاران در سه طیف مدنی، کیفری و انتظامی خلاصه می شود، خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم که جامعه پرستاری در محیط کاری کمتر درگیر این موارد شوند.

وی با بیان اینکه شغل پرستاری شغلی است که انگیزه و تحمل بالایی را می طلبد، تصریح کرد: لذا در این راستا باید سعی شود در خصوص مسائل استخدامی و مالی تبعیض ها برطرف شود و پرداخت های مالی به صورت منصفانه باشد.

 اخلاق حرفه ای وکالت و رابطه آن با حقوق شهروندی - فرهنگ سازی برای حقوق شهروندی و حاکمیت قانون - تمایز میان حقوق بشر و حقوق شهروندی 

امین زاده همچنین به بیمه مسئولیت پرستاران نیز اشاره کرد و گفت: در هر شغلی یکسری مخاطرات وجود دارد و افراد ممکن است دچار اشتباهاتی شوند و در شغل پرستاری نیز این امر مستثنی نیست؛اما اشتباه یک پرستار ممکن است پیامدهای حقوقی به دنبال داشته باشد که این موضوع باید در حوزه بیمه مورد توجه قرار گیرد و لذا باید پرستاران تحت بیمه مسئولیت قرار گیرند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.