×

آخرین تعداد زندانیان، زنان زندانی و زندانیان خارجی

آخرین تعداد زندانیان، زنان زندانی و زندانیان خارجی

مرکز بین المللی مطالعات زندان (ICPS) آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندان‌های ایران را تشریح کرد

آخرین-تعداد-زندانیان،-زنان-زندانی-و-زندانیان-خارجی

مرکز بین المللی مطالعات زندان (ICPS) آخرین وضعیت جمعیت کیفری زندانهای ایران را تشریح کرد.

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - بالا بودن سطح سواد مانع از بروز جرم می شود 

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور روز اول اسفندماه در جمع خبرنگاران از افزایش تعداد زندانیان خبر داد و گفت: متاسفانه آمارمان رو به رشد است اما امیدواریم با سیاست هایی که در خصوص کاهش جمعیت کیفری در حال پیگیری است، بتوانیم آمارها را کاهش دهیم.

جمعیت کیفری زندان‌های کشور در حالی سال 93 را با تعداد 210 هزار و 672 نفر آغاز کرد که در ادامه و در تیرماه امسال با کاهشی حدود 2 هزار نفر، این میزان به مرز  208هزار نفر رسید.

آزادی بیان در زندان - چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان 

براساس اعلام مرکز بین‌المللی مطالعات زندان و طبق آخرین به روزرسانی که در تاریخ 14 دسامبر2014 (23 آذر93) درباره وضعیت زندانیان ایران صورت گرفته است، تعداد جمعیت کیفری ایران، 225 هزار و 624 برآورد شده است.

طبق این آمار، در ایران به ازای هر 100 هزار نفر 290 نفر در زندان هستند و 25 درصد جمعیت کیفری زندان ها را افراد بازداشت شده پیش از محاکمه (بازداشت موقت) تشکیل می‌دهند.

زنان، 3.1 درصد از زندانیان ایران را به خود اختصاص داده‌اند و افراد زیر 18 سال که در کانون‌های اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند، تنها 0.5 درصد از جمعیت کیفری را تشکیل می‌دهند. 2.9 درصد از زندانیان ایران را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

در پایان، تعداد زندانیان ایران در حالی 225 هزار و 624 نفر اعلام شده که ظرفیت رسمی زندان‌های کشور، 140 هزار نفر اعلام شده است.

راهکارهای کاهش جمعیت کیفری - زندان تنها راه مجازات مجرمان نیست 

براساس اعلام این مرکز، آمریکا همچنان با 2 میلیون و 228 هزار و 424 زندانی (از جمعیت 315.1 میلیون نفری آمریکا)، رتبه اول بیشترین تعداد زندانی را در اختیار دارد و بعد از آن، چین با یک میلیون و 701 هزار و 344 زندانی ( از جمعیت 1.37 میلیارد نفری چین) در رتبه دوم قرار دارد. روسیه، برزیل، هند، تایلند و مکزیک نیز به ترتیب در جایگاه های سوم تا هفتم قرار دارند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.