×

دعواهای مالی، مهریه، نفقه و تخلیه مسکن تا سقف 20 میلیون تومان در صلاحیت شوراهای حل اختلاف قرار گرفت

دعواهای مالی، مهریه، نفقه و تخلیه مسکن تا سقف 20 میلیون تومان در صلاحیت شوراهای حل اختلاف قرار گرفت

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور از تصویب لایحه مربوط به این شوراها در کمیسیون قضایی مجلس خبر داد و گفت بر اساس این مصوبه که در سال آینده برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح خواهد شد، حداقل دستمزد اعضای شوراهای حل اختلاف تعیین شد

دعواهای-مالی،-مهریه،-نفقه-و-تخلیه-مسکن-تا-سقف-20-میلیون-تومان-در-صلاحیت-شوراهای-حل-اختلاف-قرار-گرفت وکیل 

میزان نوشت:

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس شوراهای حل اختلاف ( مقالات مرتبط با شورای حل اختلاف - سوالات مرتبط با شورای حل اختلاف ) کشور از تصویب لایحه مربوط به این شوراها در کمیسیون قضایی مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه که در سال آینده برای تصویب نهایی در صحن مجلس مطرح خواهد شد، حداقل دستمزد اعضای شوراهای حل اختلاف تعیین شد.

 همه آنچه که باید درباره شوراهای حل اختلاف بدانید از نحوه ارایه دادخواست تا اختلاف در صلاحیت محلی -  نحوه و ضمانت اجرای احکام شوراهای حل اختلاف - شرحی بر آئین نامه شوراهای حل اختلاف  -  شوراهای حل اختلاف جایگاهی برای صلح و سازش - بخش نخست - شوراهای حل اختلاف جایگاهی برای صلح و سازش - بخش دوم و پایانی - عدم جواز اعاده دادرسی از آراء قطعی شوراهای حل اختلاف

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدمهدی احمدی میانجی» درباره ایرادهای اعضای کمیسیون قضایی در طرح تقسیم بندی شوراهای حل اختلاف به یک و دو بیان کرد: در لایحه ارایه شده مقرر شده بود که اعضای شوراهای یک در وهله نخست به برقراری صلح و سازش میان طرفین اختلاف مبادرت کرده و در صورت نرسیدن به صلح و سازش، موضوع، رسیدگی و نسبت به صدور رأی اقدام شود. از طرفی مقرر شده بود که در شوراهای دو تنها به برقراری صلح و سازش مبادرت ‏ شود.

او گفت: اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در بررسی این لایحه، شوراهای حل اختلاف شهری را تصویب و مقرر کردند شوراهای حل اختلاف هم صلح وسازش برقرار کنند و هم رای صادر کنند.

او گفت: در مصوبه کمیسیون قضایی مجلس صلاحیت شوراهای حل اختلاف به مبلغ 20 میلیون تومان در مسائل مالی منقول نیز پذیرفته شد و مسائل تخلیه اماکن مسکونی و دعاوی خانواده راجع به جهیزیه، مهریه و نفقه تا نصاب مقرر بر عهده شورای حل اختلاف است.

صلاحیت شوراهای حل اختلاف در دعاوی خانوادگی - تجدید نظرخواهی از آراء شوراهای حل اختلاف - عدم صلاحیت شورای حل اختلاف نسبت یه صدور دستور موقت

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور همچنین ادامه داد: اعضای کمیسیون قضایی مجلس عملکرد شوراهای حل اختلاف در مسائل خانواده را از لحاظ صلح و سازش چشمگیر عنوان کردند.

او گفت: همچنین در ارتباط با مبالغ دریافتی اعضای شوراهای حل اختلاف ( مقالات مرتبط با شورای حل اختلاف - سوالات مرتبط با شورای حل اختلاف ) پیشنهاداتی داده شد که پاداش مناسب به آنان پرداخت شود و حداقل حقوق را برای کارکنان اداری تمام وقت شوراهای حل اختلاف در این لایحه در نظر بگیرند که مورد تایید اعضای کمیسیون نیز قرار گرفت.

احمدی میانجی در ادامه گفت: طبق این مصوبه هزینه دادرسی 50 درصد دادگستری ها در مسائل مالی غیرمنقول از درآمدهای شوراهای حل اختلاف نیز پرداخت می‌شود.

او گفت: لایحه شوراهای حل اختلاف مورد تصویب اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس قرار گرفته که با توجه به قرار داشتن در روزهای پایانی سال، این لایحه اوایل سال آینده در صحن علنی مجلس بررسی به تصویب نهایی خواهد رسید..

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.