×

انتقاد یک وکیل دادگستری از عدم حمایت از زنان مطلقه

انتقاد یک وکیل دادگستری از عدم حمایت از زنان مطلقه

یک وکیل دادگستری گفت اخلاق حاکم بر جامعه نقش مهمی در کاهش یا افزایش آسیب‌های اجتماعی یا شکل‌گیری فرهنگ‌ها دارد

انتقاد-یک-وکیل-دادگستری-از-عدم-حمایت-از-زنان-مطلقه وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: اخلاق حاکم بر جامعه نقش مهمی در کاهش یا افزایش آسیب‌های اجتماعی یا شکل‌گیری فرهنگ‌ها دارد.

سن مطلقه بودن به 16 سال رسیده است - ارث  زن مطلقه - حقوق وظیفه زن مطلقهحقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - طلاق توافقی ، مراحل و شرایط وقوع آن چگونه است ؟ - وکالت زوجه در طلاق و تفویض حق طلاق به او - ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن - طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ 

مهدی مهری  (ایسنا، منطقه ایلام، با انتقاد از اینکه کسی از زن مطلقه(طلاق گرفته)، به نحو مطلوب حمایت نمی‌کند، اظهار کرد: اگر ضمانت اجرایی اخلاقی در جامعه وجود داشته باشد، قطعا بسیاری از مشکلات اجتماعی از جمله طلاق  ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: باید در جامعه قدرت ننگ بودن طلاق در زوجین بالا باشد تا افراد به راحتی تن به این اقدام ندهند و از طرف دیگر تقویت و نهادینه کردن فرهنگ درست ازدواج در بین افراد در سنین پایین در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارد.

مهری ادامه داد: با توجه به دینی بودن جامعه ما اگر فضای پولی و مالی بر زندگی حاکم باشد، آسیب‌ها از جمله طلاق افزایش پیدا می‌کند، لذا باید از طلاق یک تحلیل استراتژیک صورت بگیرد و بعد راهکار مناسب و کارآمد برای مقابله با آن انجام داد.

 اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق 

این وکیل پایه یک دادگستری در امور خانواده ایلام، جلوگیری از بروز طلاق در نقطه عطف‌ را مهم دانست و تصریح کرد: به مسئله پیشگیری در زمینه طلاق باید توجه عملی شود نه فقط شعار داده شود.

وی با اشاره به این‌که «باید یک فهم درست تشکیل زندگی در فرزندان نهادینه شود که آیا اهداف از تشکیل زندگی چیست؟ یا آیا می‌توانند زندگی مشترک را اداره کنند‌؟» گفت: اگر فرد با این دیدگاه ازدواج کند، قطعا بسیاری از مشکلات خانوادگی حل خواهد شد، چرا که بعضی از جوانان هدف خاصی را از تشکیل زندگی مشترک دنبال نمی‌کنند.

مهری با بیان این‌که «دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی باید در زمینه ازدواج درست و منطقی به صورت جدی وارد عمل شوند» تصریح کرد: خانواده بهترین جایگاه در راستای پیشگیری اولیه از طلاق و آسیب‌های اجتماعی بوده که باید به آنها آگاهی‌بخشی لازم صورت گیرد.

این وکیل پایه یک دادگستری در امور خانواده ایلام بیان کرد: نهادینه کردن بیان گفت‌وگو در بین زوجین برای حل مسائل زندگی ضروری بوده، چرا که در برخی طلاق‌ها زوجین حتی 5 دقیقه باهم برای حل مشکل خود حرف نمی‌زنند و فقط به دنبال پلیس و دادگاه برای جدایی می‌روند.

وی با بیان این‌که «بسیاری از مشکلات بین زوجین با مراجعه به مشاوره و گفت‌وگو حل خواهد شد» افزود: در هر جامعه‌ای یک نرم اختلاف وجود دارد و اگر از نرم مشخص بیشتر یا کمتر شود، باید فهمید که یک جای کار خوب و یا بد انجام شده است.

مهری با اشاره به این‌که «دلیل بسیاری از طلاق‌ها اعتیاد است» خاطرنشان کرد: باید راهکارهای جرائم و طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) شناسایی و پیگیری جدی شود، چون پدیده‌ای مثل طلاق موجب کاهش سلامت روانی و عاطفی در جامعه می‌شود که این مهم امنیت اجتماعی را تهدید می‌کند.

این وکیل پایه یک دادگستری در امور خانواده ایلام با تاکید بر این‌که «حضور و فعال‌سازی سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش طلاق ضروری است» تصریح کرد: باید زمینه فراهم شود این سازمان‌ها در این حوزه فعالیت کنند و قطعا تاثیرگذار هستند.

  ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی ادامه داد: دادن آمار غلط در حوزه طلاق بسیار خطرناک است که مسئولان مربوطه باید به این توجه جدی کنند، چراکه پیشگیری و مبارزه با این آسیب با آمار غلط محقق نخواهد شد.

مهری، ایجاد فضای گفت‌وگو بین زوجین را برای حل اختلافات خانوادگی بسیار کارآمدتر از حربه زور و اجرای احکام مهریه دانست.

مهری با تاکید بر این‌که «مراقبت بعد از طلاق بسیار ضروری و حائز اهمیت است» خاطرنشان کرد: با طلاق، زنان مورد آماج‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قرار می‌گیرند، لذا ضروری است که بعد از جدایی از آنها حمایت جدی شود، ولی متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها قبل از طلاق قول می‌دهند از زن حمایت کنند، اما در عمل این اقدام را انجام نمی‌دهند که موجب بروز آسیب‌ها اجتماعی می‌شود.

این وکیل دادگستری با بیان این‌که «عدم حمایت از زنان بعد از طلاق ضربه بزرگی به پیکره جامعه وارد می‌کند» افزود: باید بعد از جدایی یک چتر حمایتی بخصوص برای زنان وجود داشته باشد و متاسفانه بعضی دستگاه‌ها بودجه دارند، اما به خوبی در این راستای عمل نمی‌کنند و این مهم نیازمند در نظر گرفتن ردیف بودجه برای زنان مطلقه است.

وی با اشاره به این‌که «وقوع طلاق در خانواده‌های مرفه‌، نشان از فقر فرهنگی است» خاطرنشان کرد: باید فهم آثار بد طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) به جامعه شناسانده شود، در واقع نباید قبح و حرمت طلاق در جامعه شکسته شود.

مهری ادامه داد: باید در فضاهای فرهنگی به امور طلاق و ازدواج توجه جدی شود و برای این مقوله‌های مهم در جامعه حرمت قائل شوند و القاء فرهنگ توسط رسانه‌ها، تقویت و حفظ بافت سنتی در استان برای کاهش آسیب‌ها اجتماعی ضروری است.

دادخواست طلاق توافقی - دادخواست طلاق به لحاظ عدم اجرای عدالت بین دو همسر

این وکیل دادگستری با بیان این‌که «با توجه به قبیله‌ای بودن جامعه استان بزرگان نقش بسیار تاثیرگذاری در گسترش فرهنگ دینی و بافت سنتی ازدواج دارند» بیان کرد: اگر بزرگان در این زمینه به خوبی عمل کنند، قطعا ازدواج افزیش و طلاق کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: روند توسعه یافتگی جامعه تاثیر مستقیم در امر طلاق ندارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.