×

آغاز ثبت نام تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر از 1 فروردین

آغاز ثبت نام تسهیلات سربازی برای دانش آموختگان برتر از 1 فروردین

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان از اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها خبر داد و گفت ثبت نام در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان از اول فروردین 94 آغاز می شود

آغاز-ثبت-نام-تسهیلات-سربازی-برای-دانش-آموختگان-برتر-از-1-فروردین

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان از اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ثبت نام در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان از اول فروردین 94 آغاز می شود.

تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای مشمولان سربازی - اعمال محدودیت و محرومیت های اجتماعی برای مشمولان غایب - مزایا و معایب قانون جدید سربازی برای مشمولان غایب - معافیت موارد خاص در خدمت سربازی - نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج 

دکترغلامعلی منتظر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به دانش آموختگان برتر دانشگاه‌ها گفت: از اول فروردین 94 ، دانش آموختگان برتر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند برای ثبت نام به سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان به نشانی ( www.soraya.bmn.ir ) مراجعه کرده و مدارک درخواست شده را در سامانه بارگذاری کنند پس از بررسی نتیجه به آنها اعلام می شود.

وی در خصوص تسهیلات مذکور نیز گفت: این تسهیلات، نظام وظیفه تخصصی است که افراد واجد شرایط از سوی بنیاد ملی نخبگان به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می شوند با هماهنگی که با ستاد کل صورت گرفته این افراد با گذراندن یک طرح تحقیقاتی در مدت زمان، نصف زمان معمول بقیه مشمولان می توانند دوره نظام وظیفه خود را طی کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان افزود: ظرفیت خاصی برای اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی در نظر گرفته شده است که به تمام افراد واجد شرایط اعطا می شود.

منتظر در خصوص اینکه دانش آموختگان برتر تا چه زمانی برای ثبت نام فرصت دارند، گفت: ثبت نام از اول فروردین 94 آغاز می شود و واجدان شرایط همیشه می توانند درخواست خود را در سامانه ثبت کنند و هر کسی واجد شرایط باشد معرفی می شود.

قوانینی که سربازان از آن بی اطلاعند - قانون معافیت های سربازی 

مهم‌ترین نکات این تسهیلات به شرح زیر است:

بنیاد ملّی نخبگان براساس آیین‌نامة «شناسایی و پشتیبانی از دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاهی» تسهیلات ویژه‌ای را برای دانش‌آموختگان‌برتر دانشگاه‌ها برای طیّ دورة نظام وظیفه تخصصی اعطا می‌کند.

1.صرفاً دانش‌آموختگان دورة کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی و نیز دانشجویان دورة دکتری تخصصی که از طرح‌نامة رسالة خود دفاع کرده و وارد مرحلة پژوهش شده‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

تبصره: دانش‌آموختگان دورة دکتری حرفه‌ای پزشکی معادل دورة کارشناسی‌ارشد و دانش‌آموختگان دورة تخصصی پزشکی معادل دورة دکتری تخصصی محسوب می‌شوند.

2. دانش‌آموختگان براساس امتیاز حاصل از مجموع فعالیت‌های نخبگانی در زمان تحصیل (و نه صرفاً داشتن مقاله) می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفة تخصصی بهره‌مند شوند.

3. دانش‌آموختگانی که حداکثر سه سال از زمان دانش‌آموختگی آنان گذشته باشد مجاز به استفاده از تسهیلات هستند.

4. بررسی پروندة دانش‌آموختگان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانة اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان (www.soraya.bmn.ir) است و هیچ یک از مدارک به‌طور دستی تحویل نمی‌شود.

5. دانش‌آموختگان برای نام نویسی در سامانه باید شرایط زیر را داشته باشند:

5-1. دانش‌آموختگانی که میانگین کلِ دورة کارشناسیِ آنان بیش از 16، میانگین کلِ دورة کارشناسی‌ارشد و نیز دورة دکتری بیش از 17 باشد.

5-2. برگزیدگان آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه (رتبه‌های زیر 300 در دورة کارشناسی یا دکتری حرفه‌ای، رتبه‌های زیر 10 در دورة کارشناسی ارشد و زیر 5 در دورة دکتری تخصصی) / برگزیدگان المپیادهای ملّی دانش‌آموزی (آموزش و پرورش) و المپیادهای ملّی دانشجویی (وزارت علوم و وزارت بهداشت)

صفر تا صد قانون جدید سربازی - چرا کارت هوشمند سربازی دیر صادر می شود ؟

شرط 5-2 با شروط زیر قابل جایگزینی است:

5-3. مشمولان جایزه‌های تحصیلی بنیاد و نیز کسانی که طبق مقررات قبلی بنیاد از کمک هزینه‌های تحصیلی بنیاد بهره‌مند شده‌اند.

5-4. برگزیدگان جشنواره‌های بین‌المللی خوارزمی، بخش دانشجویی جشنوارة جوان خوارزمی (بین‌المللی و دانشجویی)، جشنوارة رازی و جشنوارة فارابی

5-5. مخترعان برتر براساس آیین‌نامة شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده

5-6. برگزیدگان آزمون جامع، پیش کارورزی، دستیاری و دانش‌نامة تخصصی در رشته‌های پزشکی، داندان‌پزشکی و داروسازی

یادآوری مهم: این شروط صرفاً شرایط لازم برای بررسی پرونده است و شرط کافی، کسب امتیاز از مجموع فعالیت‌های نخبگانی براساس مقررات بنیاد است.

6. باتوجه به اینکه امتیازهای دانش‌آموختگان به کمک نرم افزار تخصصی محاسبه می‌شود لازم است:

6-1. همة اطلاعات به طور کامل در سامانه بارگذاری شود. بدیهی است تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود.

6-2. زمان بررسی پرونده (از زمان تکمیل نهایی پرونده) در سامانه 30 روز است و صرفاً پس از پایان این زمان، امکان پاسخگویی وجود خواهد داشت.

7.این مقررات از ابتدای سال 1394 اجرا خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.