×

نقش کارشناسان در تحقق عدالت در پرونده های قضایی

نقش کارشناسان در تحقق عدالت در پرونده های قضایی

مراسم تحلیف 92 نفر از کارشناسان نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد

نقش-کارشناسان-در-تحقق-عدالت-در-پرونده-های-قضایی

مراسم تحلیف 92 نفر از کارشناسان نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

تشکیلات تفصیلی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ شد - نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح - نشست های قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در این مراسم با اشاره به نقش کارشناسان در تحقق عدالت در پرونده‌های قضایی افزود: سازمان قضایی نیروهای مسلح به جهت حفظ اسرار نیروهای مسلح و تخصصی بودن کارشناسی مسائل نظامی و انتظامی، تلاش کرد که در قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، ماده قانونی و تبصره‌ای را به تصویب برساند که مسائل نظامی و انتظامی توسط کارشناسان نیروهای مسلح انجام شود.

فراتی با بیان اینکه نظریه کارشناسی به عنوان اولین گام، در تعیین مسیر پرونده بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر نظریه کارشناسی درست نباشد ممکن است که مسیر پرونده عوض شده و موجبات بی‌عدالتی فراهم آید.

 هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است - برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان 

وی با تاکید بر این که کارشناسان مسائل ارجاعی را به دقت بررسی کرده و به راستی و درستی اظهار نظر کنند، گفت: اغراض شخصی را در نظریه کارشناسی نباید دخیل کرد و واقعیات بی کم و کاست گزارش شود.

فراتی همچنین بر رازداری و امین بودن کارشناسان تأکید کرد و گفت: یک کارشناس در جریان یک پرونده ممکن است به اطلاعات افراد دسترسی پیدا کند، این اطلاعات نباید افشاء یا برای دیگران بازگو شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران با اشاره به سوگند کارشناسان گفت: کارشناسان با توجه به نظریه ای که در یک پرونده به دستگاه قضایی ارائه می کنند باید به درستکاری و صحت عمل، سوگند یاد کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.