×

833 نفر قربانی قرص برنج، سلاح سرد، حوادث کار و برق گرفتگی شدند

833 نفر قربانی قرص برنج، سلاح سرد، حوادث کار و برق گرفتگی شدند

اداره‌کل‌ پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد تا پایان بهمن ماه امسال 833 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج،سلاح سرد، حوادث کار و برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است

833-نفر-قربانی-قرص-برنج،-سلاح-سرد،-حوادث-کار-و-برق-گرفتگی-شدند وکیل 

اداره‌کل‌ پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) استان تهران اعلام کرد: تا پایان بهمن ماه امسال 833 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج،سلاح سرد، حوادث کار و برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.

آنچه مراجعان نزاع باید درباره پزشکی قانونی بدانند - طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، 172 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در 11 ماهه امسال در استان رخ داده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج 240 مورد گزارش شده بود 28.3 درصد کاهش یافته است.

از کل فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج تا پایان بهمن امسال 99 نفر مرد و 73 نفر زن بوده‌اند. همچنین در بهمن امسال تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج با 60 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 مورد گزارش شده است.

افزایش تعداد فوت با سلاح سرد

تا پایان بهمن امسال 116 مورد فوت ناشی از سلاح سرد در استان تهران رخ داده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد 112 مورد گزارش شده بود 3.6 درصد رشد داشته است.

 آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی - پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند 

از کل فوت شدگان ناشی از سلاح سرد در 11 ماهه امسال 96 نفر مرد و 20 نفر زن بوده‌اند. در بهمن امسال تعداد موارد فوت ناشی از سلاح سرد با 75 درصد افزایش نسبت به بهمن ماه سال قبل 14 مورد اعلام شده است.

407 نفر قربانی حوادث کار

در 11 ماهه امسال 407 مورد فوت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) استان ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات ناشی از حوادث کار 443 مورد اعلام شده بود 8.1 درصد کاهش یافته است.

از کل تلفات حوادث کار 11 ماهه امسال 403 نفر مرد و 4 نفر زن بوده‌اند.

در بهمن امسال نیز تعداد فوت ناشی از حوادث کار با 64.3 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 مورد اعلام شده است.

مهم ترین رویدادهای سازمان پزشکی قانونی در سال 1392

برق جان 138 نفر را گرفت

در این گزارش آمده است تا پایان بهمن امسال 138 مورد فوت ناشی از برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که این تعداد در مقایسه با 145 مورد فوت ناشی از برق گرفتگی در مدت مشابه سال قبل 4.8 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از کل تلفات ناشی از برق گرفتگی 133 نفر مرد و 5 نفر زن بوده‌اند. در بهمن نیز 8 نفر در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند.

 

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.