×

با اقدامات سازمان ثبت 7 هزار شرکت معوقه مالیاتی خود را پرداخت کردند

با اقدامات سازمان ثبت 7 هزار شرکت معوقه مالیاتی خود را پرداخت کردند

پرداخت بدهی مالیاتی یکی از مواردی است که در وهله نخست به سازمان امور مالیاتی باز می‌گردد و در این بین ممکن است به علت حجم بالای شرکت‌هایی که ملزم به پرداخت مالیات هستند، به تعامل و تفاهم با سازمان‌هایی که در این حوزه نقش دارند نیاز باشد تا مقداری از حجم آنها کاشته شود

با-اقدامات-سازمان-ثبت-7-هزار-شرکت-معوقه-مالیاتی-خود-را-پرداخت-کردند

 پرداخت بدهی مالیاتی یکی از مواردی است که در وهله نخست به سازمان امور مالیاتی باز می‌گردد و در این بین ممکن است به علت حجم بالای شرکت‌هایی که ملزم به پرداخت مالیات ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) هستند، به تعامل و تفاهم با سازمان‌هایی که در این حوزه نقش دارند نیاز باشد تا مقداری از حجم آنها کاشته شود.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی

در این راستا سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور همکاری خود را در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان امور مالیاتی تصویب کرد. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور با بیان این مطالب، به «حمایت» گفت: یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال 94 به ارتقای کیفی ثبت الکترونیکی شرکت‌های تجاری و موسسات و کمک به سازمان امور مالیاتی بازمی‌گردد.«احمد تویسرکانی» در این خصوص ادامه داد: کمک به سازمان امور مالیاتی با هدف شفاف‌سازی عملکرد شرکت‌ها در وصول مالیات آنها و حقوق دولت از جمله برنامه‌هایی است که در جهت فرامین مقام معظم رهبری به منظور تقویت اقتصاد کشور صورت گرفته است. وی در ادامه سخنانش بر اهمیت ساماندهی نظام مالیاتی هم تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات تاثیر‌گذار و بسیار بزرگی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان امور مالیاتی در سال 93 انجام داد،‌ انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان بود تا بتواند با دست بازتری بر بدهکاران مالیاتی اعمال قانون کند.تویسرکانی تصریح کرد: در ادامه این تفاهم‌نامه هم با تنظیم درخواستی به سازمان امور مالیاتی ، از آنها خواستیم تا با اعلام اسامی کسانی که بدهکار مالیاتی کلان هستند ما را یاری رسانند.رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور اضافه کرد: خوشبختانه سازمان ثبت با در اختیار داشتن این اسامی توانست برای تمام آنها محدودیت ایجاد کرده و آنها را وادار به پرداخت مالیات معوقه کند.

 قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند 

 بدقولی 20 هزار شرکت در پرداخت مالیات

وی در پاسخ به این پرسش «حمایت» که حداقل مقدار مدنظر برای قرار گرفتن اسامی شرکت ها در فهرست بدهکاران مالیاتی چه رقمی است؟ یادآور شد: باید گفت که ‌در حال حاضر 20 هزار شرکت در این فهرست قرار دارند که بدهی آنها بیش از یک میلیارد ریال است.به گفته تویسرکانی، سازمان ثبت توانسته در سال 93 معوقات مالیاتی بیش از 7 هزار شرکت را زنده کرده و مفاصاحساب آنها را دریافت کند. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براین که با توجه به برخی محدودیت‌های سازمان ثبت این نهاد چگونه توانسته بدهکاران مالیاتی ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) را مجاب به پرداخت مالیات کند، هم گفت:‌ شرکت‌ها برای امور ثبتی خود مجبور به طی کردن فرآیندی هستند تا بتوانند سایر برنامه‌های کاری و اداری خود را پیش ببرند و سازمان ثبت اسناد هم با استفاده از این ابزار، ثبت تغییرات این شرکت‌ها را مشروط به پرداخت مالیا‌ت‌های معوقه‌شان کرد.

 اجرای قانون جامع کاداستر در سال 94

وی همچنین در ادامه اظهارات خود به اولویت‌های کاری دیگر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و افزود:‌ یکی دیگر از اولویت‌های سازمان ثبت در سال جدید اجرایی کردن قانون جامع کاداستر و تثبیت مالکیت‌های دولت در حوزه منابع طبیعی و جنگل‌ها و ایجاد سازو کار مناسب جهت کمک به دستگاه‌های متولی برای پیشگیری از وقوع جرم زمین‌خواری است. تویسرکانی خاطرنشان کرد: همانگونه که در چند ماه اخیر مشاهده شد، افزایش جرم زمین‌خواری همگام با افزایش برخوردها پیش رفت اما برخورد قانونی با آنها همراه با اجرای قانون کاداستر شهری می‌تواند به نتیجه برسد.  رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور به اشاره به اولویت‌های دیگر این سازمان هم بیان کرد: ارتقای فناوری‌های نوین و سیستم‌های الکترونیکی سازمان در برنامه‌های عملیاتی از اولویت‌های دیگر در سال جدید است . وی هدف سازمان ثبت در استفاده از فناوری خدمات الکترونیکی ثبتی به مردم را شفافیت و ارتقای کیفی خدمات ثبت عنوان کرد و ادامه داد:‌ همزمان با پیشرفت تمام دستگاه‌های کشور و به‌روز شدن در بکارگیری خدمات ثبتی، این سازمان هم علیرغم بودجه محدود، خود را به فناوری‏های الکترونیکی مجهز کرد.

 قانون مالیات بر درآمد 

 کاهش وابستگی به کاغذ از انتظارات سال جدید سازمان ثبت

تویسرکانی در ادامه این گفت وگو به اولویت دیگر سازمان ثبت اشاره و خاطرنشان کرد: آرشیو کردن و داده آمایی مجموعه پرونده‌های ثبتی ، تداوم اسکن پرونده‌ها و کاهش وابستگی به کاغذ و گردش پرونده‌های ثبتی از برنامه‌های دیگر این سازمان در سال 94 است. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور تصریح کرد: ارتقای عملکرد ادارات از دیگر اولویت‌ها است، زیرا طبق اجرای مفاد قوانین اسناد رسمی، لازم‌الاجرا بوده و به منظور رسیدگی به دعاوی که مستند به سند رسمی هستند، امکان وصول مطالبات و معوقات بانک‌ها را فراهم می‌کند. وی تاکید کرد:‌ سازمان ثبت در این خصوص در حال برنامه‌ریزی و افزایش کارآمدی ادارات است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.