×

نامه گودرزی برای عفو جوانان زندانی در هفته جوان

نامه گودرزی برای عفو جوانان زندانی در هفته جوان

سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان گفت وزیر ورزش و جوانان طی نامه‌ای از وزیر دادگستری - که عضو شورای عالی جوانان نیز است - درخواست کرد که نسبت به عفو جوانان زندانی دارای جرایم غیر عمد در هفته جوان اقدام کند

نامه-گودرزی-برای-عفو-جوانان-زندانی-در-هفته-جوان

سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان گفت: وزیر ورزش و جوانان طی نامه‌ای از وزیر دادگستری - که عضو شورای عالی جوانان نیز است - درخواست کرد که نسبت به عفو جوانان زندانی دارای جرایم غیر عمد در هفته جوان اقدام کند.

اجرای احکام در جرایم غیرعمد - ارائه تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد ، عامل کاهش آسیب - افزایش سقف پرداخت تسهیلات به زندانیان جرایم غیرعمد - برای متهمان غیرعمد ، حکم زندان صادر نکنید 

روح‌الله مدبر در این باره اظهار کرد: نامه وزیر ورزش و جوانان روز گذشته - یکشنبه ششم اردیبهشت ماه- به وزیر دادگستری ارسال شد و شامل درخواست عفو برای جوانان 15 تا 29 سال دارای جرایم غیرعمد می‌شود.

وی اضافه کرد: در صورت موافقت وزیر دادگستری، موضوع عفو جوانان زندانی دارای جرایم غیر عمد به دستگاه قضایی سپرده می‌شود و در مرحله نهایی درصورت موافقت مقام معظم رهبری، این مهم محقق می‌شود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان در ادامه گفت: تعیین تعداد جوانان زندانی که مشمول عفو می‌شوند، در مرحله بعدی قرار می‌گیرد.

زندانیان جرایم غیرعمد را دربابیم - لزوم تفکیک زندانیان جرایم غیرعمد ، ایجاد اشتغال ، عامل اساسی در کاهش نرخ اعمال مجرمانه است - جرایم غیرعمد با آموزش کاهش می یابد 

وی تاکید کرد که درخواست برای عفو جوانان دارای جرایم غیر عمد برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.

مدبر در پایان اظهار کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد جوانان زندانی و نوع جرایم آنان نداریم، اما در صورت موافقت دادگستری، می‌توانیم از آمار این افراد مطلع شویم و در زمینه بازپروری و توانمندسازی آنان اقدام کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.