×

مقابله با خشونت خانگی علیه زنان منتشر شد

مقابله با خشونت خانگی علیه زنان منتشر شد

«مقابله با خشونت خانگی علیه زنان» نوشته «محمدرضا سالاری‌فر» و «محمدتقی تبیک» به آموزش زوج‌های جوان برای مقابله با خشونت ‌می‌پردازد

مقابله-با-خشونت-خانگی-علیه-زنان-منتشر-شد وکیل 

«مقابله با خشونت خانگی علیه زنان» نوشته «محمدرضا سالاری‌فر» و «محمدتقی تبیک» به آموزش زوج‌های جوان برای مقابله با خشونت ‌می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با پرداختن به آموزش زوج‌های جوان و نیز جوانان در آستانه ازدواج، به بیان نقش‌های متمایز هر یک راهکار‌هایی را برای کاهش خشونت ارایه می‌کند.

مولفان در پیشگفتار با بیان این‌که «اساس خانواده، انس، رحمت و دوستی متقابل میان زن و شوهر است، سلامت روانی و تعال و تکامل همسران را برای هدف والای خلقت انسان که عبودیت در برابر خالق هستی است» عنوان و هدف از انتشار این کتاب را آموزش پیشگیری از خشونت خانگی و مقابله با آن بیان می‌کنند.

این نوشتار در 10 فصل تفاوت‌های مرد و زن، همسرگزینی، وظایف و حقوق اعضای خانواده، اصول کارآمدی خانواده، خشونت خانگی، زمینه‌ها و علل خشونت خانگی، آشنایی و مقابله با استرس، آشنایی با خشم و عوامل آن، اصلاح نگرش و رفتار مردان خشونت‌ورز، مواجهه با شوهران خشونت‌ورز، می‌کوشد با استفاده از آموزه‌های اسلامی و داده‌های علمی، توصیه‌های کاربردی برای پیشگیری و درمان خشونت خانگی نسبت به زنان را ارایه دهد.

در بخش «پیشنهاد‌هایی برای مذاکره ثمر بخش» این کتاب آمده است: «تعامل زوجین را مسابقه‌ای با برد و باخت ندانید. نباید فکر کنیم که دو تیم ‌هستیم. رابطه موثر، رابطه برد و باخت نیست. با لاغر کردن و صیقل زدن همسرمان، خودمان را چاق نکنیم. اگر درباره موضوعی بحث می‌کنیم، موضوع دیگر را داخل بحث نیاوریم.»

این نوشتار با بیان ساده و روان و آوردن مطالب در قالب نکته‌ها و نیز بهره‌گیری از 54 منبع فارسی و هشت منبع لاتین، به همسران کمک می‌کند راه‌های شناخت و مقابله با خشونت‌های خانگی را بشناسند.

چاپ نخست کتاب «مقابله با خشونت خانگی علیه زنان» را انتشارات دفتر مطالعات و تحقیقات زنان با شمارگان 5000 نسخه، 184 صفحه و به بهای 30000 ریال روانه بازار کتاب کرده است.

نقل از خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.