×

آغاز الکترونیکی شدن فرآیند ترجمه رسمی

آغاز الکترونیکی شدن فرآیند ترجمه رسمی

خبرگزاری میزان مدیرکل امور اسناد و مترجمان قوه قضاییه گفت مرحله نخست الکترونیکی شدن فرایند ترجمه رسمی از هفته آینده آغاز می‌شود و تا پایان سال مرحله تکمیلی آن در سراسر کشور اجرایی خواهد شد

آغاز-الکترونیکی-شدن-فرآیند-ترجمه-رسمی وکیل 

خبرگزاری میزان: مدیرکل امور اسناد و مترجمان قوه قضاییه گفت: مرحله نخست الکترونیکی شدن فرایند ترجمه رسمی از هفته آینده آغاز می‌شود و تا پایان سال مرحله تکمیلی آن در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

آئین نامه مترجمین رسمی - آئین نامه راجع به ترتیب تعیین مترجمان رسمی - مرجع تعقیب انتظامی مترجمان رسمی متخلف اداره فنی دادگستری و مرجع رسیدگی به تخلفات آنان دادگاه حقوقی یک حوزه وقوع تخلف است 

«علی کاظمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی میزان درباره طرح الکترونیکی فرایند ترجمه رسمی در کشور اظهار کرد: الکترونیکی شدن فرایند ترجمه رسمی دارای مزایای بسیاری است زیرا این فرایند سبب کاهش مراجعه مردم به دارالترجمه‌ها، دادگستری و وزارت خارجه می‌شود و با اجرایی شدن این طرح کار‌ها بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود.

افزایش رعایت قوانین با الکترونیکی شدن فرایند ترجمه رسمی

وی تصریح کرد: با الکترونیکی شدن فرایند ترجمه رسمی، رعایت قوانین و مقررات نیز افزایش یافته و جعل در اسناد، مدارک، مهر‌ها و امضاء‌ها تا 90 درصد کاهش خواهد یافت.

 اطلاعیه فراخوان جذب مترجم رسمی کتبی و شفاهی قوه قضائیه 1394 - اطلاعیه ای درباره یکسان سازی تابلوی دفاتر ترجمه رسمی 

کاظمی خاطر نشان کرد: کسری تمبر و سوء استفاده از تمبر‌ها در شرایط غیر الکترونیک، موجب از بین رفتن ارقام کلان می‌شود که با الکترونیکی شدن، مشکلات در زمینه تمبر از بین خواهد رفت و پول‌ها به بیت المال بازمی گردد.

کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از سودجویی

وی به مزایای دیگر الکترونیکی شدن فرایند ترجمه رسمی اشاره کرد و افزود: با الکترونیکی شدن فرایند ترجمه رسمی، پرداخت نرخ ترجمه رسمی از سوی مشتریان توسط نرم افزار کنترل شده و از سودجویی افراد منفعت طلب جلوگیری می‌شود.

 اطلاعیه اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه - فراخوان جذب مترجم رسمی قوه قضائیه 

مدیرکل امور اسناد و مترجمان قوه قضاییه گفت: برخی کار‌ها و موارد در حال حاضر به صورت دستی انجام می‌شود اما با اجرای طرح و استفاده از این نرم افزار، مترجمان و مردم وضعیت مطلوب و بهتری را خواهند داشت.

منبع : کانون وکلای اصفهان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.