×

انتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

انتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی

در نشست مشترک کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم حذف آمارهای کاغذی تاکید شد

انتخاب-6-دفتر-اسناد-رسمی-برای-ارائه-خدمات-الکترونیک-مالیاتی

در نشست مشترک کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم حذف آمارهای کاغذی تاکید شد.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی 

 محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در جلسه مشترک کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر روابط دوسویه بین دفاتر اسنادرسمی با سازمان امور مالیاتی ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) کشور بیان کرد: به هر میزان که همکاری و تعامل این دو مجموعه بیشتر باشد، بهتر می توان پاسخگوی مردم بود و تکالیف و وظایف قانونی سازمانی را به نحو مطلوب انجام داد.

در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران و مدیران سازمان امور مالیاتی کشور تشکیل شده بود، محمدرضا دشتی اردکانی ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع) و روز مرد گفت: امیدوارم با تعامل و همکاری بیش از پیش دو مجموعه، مشکلات موجود رفع شود.

قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند 

وی با اشاره به اجرایی شدن یک دفتر پایلوت در تهران به منظور ارائه انجام خدمات امور مالیاتی الکترونیکی افزود: با بررسی ها و رفع موانع و معایب طرح، درصدد انتخاب و تجهیز 6 دفتراسناد رسمی دیگر به منظور پیوستن به ارائه خدمات امور مالیاتی الکترونیکی هستیم و با توجه به آیین‌نامه‌ای که توسط رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ابلاغ می‌شود، روند اجرایی این طرح در کشور را آغاز خواهیم کرد.

محمدرضا دشتی اردکانی ادامه داد: با اشاره به دستور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر پیگیری روند عملکرد دفاتر پایلوت مقرر گردید تا گزارش مربوطه تدوین شود.

وی در این جلسه با بیان اینکه ارسال آمارهای مختلف مالیاتی ازجمله تکالیف دفاتر اسنادرسمی است، افزود: سیاست های اصلاح الگوی مصرف و به روز رسانی خدمات اداری و اتوماسیون، ایجاب می‌کند به‌سمت مکانیزه سازی امور اداری حرکت کنیم، بنابراین برای ارسال و ارائه آمار از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم انجام شود و به همین دلیل باید سازمان امور مالیاتی آمار را از طریق سیستم ثبت آنی دریافت کند تا به این طریق با حذف آمار کاغذی از دفاتر، این مسئولیت نیز از تکلیف دفاتر اسنادرسمی ساقط شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، تاکید کرد: برای سهولت و راحتی در کار مردم مالیات ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) بر ارزش افزوده از طریق دستگاه کارت‌خوان به حساب سازمان امور مالیاتی و دارایی واریز شود.

قانون مالیات بر درآمد 

به گفته دشتی اردکانی به این طریق از تردد و مراجعات اضافی مالکین به سیستم مالیاتی جلوگیری می شود.

وی در پایان گفت: در خصوص ماده 69 نامه ای از طرف کانون سردفتران و دفتریاران به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد تا وضعیت مالیات با تعرفه خاص مدنظر سازمان قرار گیرد.

در ادامه جلسه، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن خوش‌آمدگویی و تشکر از اعضای حاضر در جلسه، بر تعامل و همکاری دوجانبه تاکید کرد و گفت: همه ما از اعضای حاکمیت هستیم و باید کاری کنیم که کار مردم تسهیل شود و سازمان امور مالیاتی نیز در تسهیل امور مردم پیشگام است.

علی عسگری اظهار امیدواری کرد مردم بتوانند با آرامش و راحتی ممکن از طریق دفاتر، مالیات ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) بر ارزش افزوده خود را پرداخت کنند و این امر با همکاری و مساعدت سازمان ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران امکان پذیر است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.