×

حقوق مالی و اقتصادی خانواده تشریح شد

حقوق مالی و اقتصادی خانواده تشریح شد

انجمن علمی فقه و حقوق خانواده با همکاری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) با توجه به تاکید دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به خانواده و اهمیت نظام اقتصادی خانواده کتاب «حقوق مالی و اقتصادی خانواده» با محوریت حقوق اقتصادی زن در خانواده را منتشر کرده است

حقوق-مالی-و-اقتصادی-خانواده-تشریح-شد

انجمن علمی فقه و حقوق خانواده با همکاری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) با توجه به تاکید دین مبین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به خانواده و اهمیت نظام اقتصادی خانواده کتاب «حقوق مالی و اقتصادی خانواده» با محوریت حقوق اقتصادی زن در خانواده را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «حقوق مالی و اقتصادی خانواده» از یازده فصل تشکیل شده که هر فصل، مقاله‌ای را در خود جای داده است.

«رویکرد رویه قضایی به اثبات ادعا در روابط مالی همسران»، «ماهیت حق نفقه بر زوجه»، «جبران خسارت زوجه ناشی از منع اشغال»، «افزایش مهریه از منظر شورای نگهبان و دیوان عدالت اداری»، «انفاق اقارب در نهاد حقوقی اهدای جنین» و «رژیم حقوقی اشتراک اموال زوجین» عناوین برخی از این مقاله‌ها را تشکیل می‌دهند.

همچنین از دیگر مقاله‌های مندرج در این کتاب می‌توان به مقاله‌های «نفقه در حقوق فرانسه»، «ارزش اقتصادی کارخانه‌داری: تاملات و ملاحظات»، «محدوده حق زوج بر منع اشغال زوجه و جبران خسارت ثالث»، «اشغال و مالکیت زنان» و «تنظیم اقرارنامه رسمی مبنی بر افزایش مهریه پس از عقد نکاح» اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «فعالیت، تولید، کارکرد و استقلال اقتصادی زنان، از مسایل عصر جدید محسوب می‌شود. صنعتی‌شدن، گسترش شهرنشینی، کوچک‌ شدن خانواده، افزایش سطح دانش، بهبود وضع بهداشت و ظهور نهادهای نوین آموزشی، تربیتی و مانند آن، زمینه‌ساز ایده‌های اقتصادی در مورد زنان بوده است. این در حالی است که در صدر اسلام، حقوق و مسوولیت‌های اقتصادی زنان در خانواده و جامعه به رسمیت شناخته شد و تحت تعالیم اسلامی، زنان از حق مالکیت، حق ارث، حق مدیریت و استقلال دارایی برخوردار شدند.»

تمام علاقه‌مندان، استادان و دانشجویان حوزه مطالعات حقوقی مخاطبان اصلی کتاب «حقوق مالی و اقتصادی خانواده» را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «حقوق مالی و اقتصادی خانواده» به کوشش لیلا‌سادات اسدی با شمارگان یک هزار و 500 نسخه، 404 صفحه و بهای 9 هزار و 500 تومان به تازگی از سوی دفتر نشر آثار علمی حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

به نقل از خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.