×

ضرورت ساماندهی نظام پولی و بانکی

ضرورت ساماندهی نظام پولی و بانکی

ضرورت ساماندهی نظام پولی و بانکی

ضرورت-ساماندهی-نظام-پولی-و-بانکی وکیل 

ضرورت ساماندهی نظام پولی و بانکی
 
همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران با حضور مقامات ارشد دستگاه قضا برگزارشد. در این همایش موضوع مشکلات نظام بانکی - مالی و مفاسد اقتصادی محور سخنان اصلی مقامات ارشد قضایی بود.
 
 چرا مسئولان بانک مرکزی گذاشتند 575 بدهکار بانکی ایجاد شود
معاون اول قوه قضاییه گفت: دستگاه‌های دیگر وظایف خود را انجام نمی‌دهند و آن را به دوش قوه قضاییه می‌اندازند.بانک مرکزی لیست 575 بدهکار بانکی را به قوه قضاییه داده است، مگر مقررات را نمی‌دانستند، اگر وثیقه دارید تملک کنید اگر ضامن دارند اقدام کنید چرا فقط لیست می‌دهید. حجت‎الاسلام و المسلمین«غلامحسین محسنی اژه‌ای » در همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انتظامی تهران گفت: همه ما باید جایگاه و قدر و منزلت خود را بدانیم چرا که اگر ندانیم چه منصب و جایگاهی داریم ممکن است ناملایمات و فشارها تاثیرگزار باشد ولی اگر منزلت قاضی را بدانیم امور راحت می‌شود. وی با اشاره به سخن امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه منصب قضاوت منصب نبی است، ادامه داد: اگر بتوانیم براساس موازین الهی و قانونی عمل کنیم مسلماً در محل جلوس نبی و وصی نبی هستیم.معاون اول قوه قضاییه افزود: اگر قدر اینکه در نظام، کشور و حکومتی زندگی می‌کند که زیر چتر خاص پروردگار است قاضی قدر خود را خواهد دانست. اژه‌ای همچنین تاکید کرد: شما خوب می‌دانید و می‌فهمید که چگونه همه دشمنان تلاش می‌کنند تا در کشور ناامنی ایجاد کنند و فساد را توسعه دهند و مردم علی الخصوص جوانان را به انحراف بکشند ولی در این حوزه ناموفق‌اند. وی ادامه داد: از طرف دیگر دشمنان ضد کشور و نظام حرکت می‌کنند و هرچند نمی‌توانند آن را نابود کنند ولی تلاش می‌کنند به آن ضربه بزنند اما می‌بینید که جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری هم در منطقه و هم در مسائل جهانی و بین‌المللی تاثیرگذارتر است. معاون اول قوه قضاییه همچنین خاطرنشان کرد: نفوذ، اقتدار، ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران در طول این سالها بیشتر و بیشتر شده است تا جایی که دشمنان نیز به نفوذ و کارایی نظام جمهوری اسلامی ایران اذعان می‌کنند. اژه‌ای گفت: اینکه انسان تحت حکومتی زندگی کند که حاکم آن جائر است و یا اینکه حاکم آن شایسته است و از طرف پروردگار است، متفاوت است. معاون اول قوه قضاییه  تاکید کرد: امروز توقع زیادی از قوه قضاییه به وجود آمده است که این توقع هم در مسئولان وجود دارد و هم در مردم و توقع این است که قوه قضاییه بسیاری از مشکلات کشور را حل کند. به نظر شما این توقع بر چه اساسی به وجود آمده است، آیا از ضعف است یا از قدرت قوه قضاییه؟ وی بابیان اینکه علت مراجعات و توقعات مکرر از اقتدار قوه قضاییه است تصریح کرد: بانک مرکزی که وظیفه نظارت بر بانک‌ها را دارد تا معوقاتی نداشته باشند در نهایت 575 لیست بدهکار بانکی را به ما می‌دهد و می‌گوید آنها را معرفی کرده‌ایم، سوال اینجاست که چرا گذاشتید این معوقات ایجاد شود؟وی اضافه کرد: مگر شما مقررات نداشتید؟ اگر وثیقه‌ای دارید آن را تملک کنید، اگر ضامنی وجود دارد معوقات را از ضامن بگیرد یا شکایت کنید چرا تنها اسامی لیست بدهکاران بانکی را به ما معرفی می‌کنید؟اژه‌ای تصریح کرد: این بدان معنی است که من نمی‌توانم کار خود را انجام دهم و قوه قضاییه باید به من کمک کند.معاون اول قوه قضاییه همچنین بیان کرد: چندی‌پیش یکی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در تلویزیون سخن می‌گفت و می‌گفت در یکی از شهرهای اطراف تهران 10 هزار ساختمان به صورت غیرقانونی ساخته شده است که می‌خواهیم با کمک قوه قضاییه آن را تخریب کنیم. سوال من این است که چرا مقابل آن نایستادید؟
 اژه‌ای افزود: چرا یک دستگاه مجوز احداث ساختمانی را می‌دهد و دستگاه دیگر می‌گوید حق این تغییر کاربری وجود نداشته است؟ بنابراین بار زیادی بر دوش ماست که نشان دهنده قدرت و قوت ماو ناشی از نارسایی ها و ضعف‌های دیگران است. وی گفت: حال که مسئولان و مردم چشم‌انتظار ما هستند آیا ما نیز باید شانه خالی کنیم؟ یا اینکه چون خداوند عنایتی کرده است به شکرانه آن عنایت بایستیم و ناملایمات را هم تحمل کنیم و حتی از زندگی شخصی بگذریم ولی مردم را ناامید نکنیم. اژه‌ای خاطرنشان کرد: خطیر بودن امر قضا موضوعی بسیار روشن است و در کنار آن بار سنگینی بر دوش دادسراهاست که این نیز مشخص است و من تاکید می‌کنم که باید به خانواده دادسرا رسیدگی کرد. وی ادامه داد: همانگونه که تشکیلات و کارگروهی برای موضوع فرهنگ‌ رسانه، اقتصاد و معقولاتی از این دست ایجاد می‌کنیم باید کارگروهی با حضور برخی از افراد حاضر در اینجا - که درد آشنا نیز هستند - کارگروهی تشکیل دهیم تا مشکلات تا حد ممکن از بین برود. معاون اول قوه قضاییه در ادامه سخنانش با بیان اینکه انصافاً همکاران در دادسرا از لحاظ روانی، تهدیدات، فشارها و مشکلات آنها در عذاب هستند و خانواده آنها نیز این مشکلات را دارند خاطرنشان کرد: بنابراین باید با حساسیت به این موضوع نگاه کنیم. وی تصریح کرد: این درست است که ما به خاطر مسائل مادی به این راه قدم نگذاشته ایم و در آن نمانده‌ایم بلکه به علت احساس مسئولیت در این راه هستیم ولی اینکه هر میزان بتوانیم مشکلات را حل کنیم منافاتی با احساس مسئولیت ندارد. اژه‌ای توصیه کرد: نباید اجازه دهیم دلال‌ها و افراد دیگر به بهانه‌های مختلف خانواده زحمتکش و خوب قوه قضاییه را با برخی کارها خدشه‌دار کنند. معاون اول قوه قضاییه یادآورشد: قداست دستگاه قضا و توقع مردم از آن به گونه‌ای است که اگر خطایی باشد آن را می‌بینند و آن را حتی بزرگتر از حد معمول می‌بینند بنابراین نباید اجازه دهیم تا شیطان و شیطان صفتان کوچکترین خدشه‌ای به ما وارد کنند.
 
 احتمال بازگشت خاوری را ضعیف می‌بینم
 معاون اول قوه قضاییه، همچنین در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عموی تهران در جمع خبرنگاران بازگرداندن خاوری را آزمونی برای کشورهای مدعی مبارزه با فساد دانست و گفت: احتمال بازگشت او را ضعیف می‎بینم، اما ناامید نیستم. محسنی اژه ای درمورد تغییر قاضی پرونده مدیران عامل بانک‌های مسکن، صادرات و ملی افزود: اطلاعی پیدا نکرده ام که قاضی جدید چه کسی است، اما وقتی که یک قاضی مسئولیتی پیدا می کند و یا از جایی به جای دیگر منتقل می شود، طبیعتا پرونده به دست فرد دیگری سپرده می شود. وی درمورد پرونده 10 ابر بدهکار بانکی گفت: برخورد با بدهکاران بانکی جدی است و تعدادی از این پرونده ها به دادگاه رفته و تعدادی نیز در دادسرا است. به گفته سخنگوی قوه قضاییه، برخی نیز با قید وثیقه آزاد شده اند و در حال پرداخت بدهی های خود هستند. محسنی اژه ای همچنین درباره پرونده اختلاس 32 میلیاردی صندوق رفاه دانشجویی افزود: این پروژه جدیدی است که اخیرا گزارش داده اند و به آن رسیدگی می شود.معاون اول قوه قضاییه درمورد قانون آیین دادرسی کیفری هم گفت: در مواردی اصلاحاتی انجام شد که این اصلاحات در کمیسیون قضایی مجلس پذیرفته شده و به صحن علنی مجلس می رود.وی ادامه داد: کلیات قانون آیین دادرسی کیفری در تیر ماه اجرا می شود.
 
 وقتی شبکه ملی اطلاعات به وجود نیامده یک خبر دروغ کشور را بر هم می ریزد
معاون اول قوه قضاییه انتظارات از دستگاه قضا را با توجه به حساسیت های موجود بسیار بالا دانست و گفت: تسریع در ایجاد شبکه ملی و بومی اطلاعات از انتشار اخبار دروغ و شایعات که مشکلات فراوانی را به همراه دارد، جلوگیری می‌کند.  محسنی اژه ای همچنین در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان البرز با بیان این مطلب افزود: وقتی شبکه ملی اطلاعات به وجود نیامده و بومی سازی نشده یک خبر دروغ کشور را بر هم می ریزد. وی با تاکید بر اینکه برخی دستگاه ها نیز نتوانسته اند به وظیفه خود عمل کنند، اظهار کرد: به مرکز اطلاعات و فناوری ملی و بومی نیاز داریم تا شاهد اینگونه شایعه سازی و دروغ پراکنی ها نباشیم.محسنی اژه ای همچنین با بیان اینکه «اگر چه نمی‎خواهم توپ را به زمین دیگران بیندازم و شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنم»، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه وقتی جرمی واقع می‌شود مسئولیت آن بر دوش قوه قضاییه سرازیر می‌شود. سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه مساله قضا امری خطیر و حساس است که حساسیت‌های آن امروز افزایش نیز یافته است، اظهار کرد: امروز توقع و انتظار بیشتری از دستگاه قضا در کشور به وجود آمده است؛ مردم، مسئولان و مدیران توقع بالایی از دستگاه قضایی دارند که کار ما را دشوارتر کرده است. معاون اول قوه قضاییه همچنین افزود: اگر کسی ضعیف بوده و عملکرد خوبی نداشته باشد، انتظاری نیز از او نیست و افزایش توقعات از قوه قضاییه به این دلیل است که این دستگاه به لحاظ جایگاه، اقتدار و عملکرد به دنبال تحقق عدالت با همه قدرت بوده است، در عین اینکه وجود برخی نواقض و مشکلات را رد نمی کنیم. وی با تاکید بر اینکه امروز دستگاه قضا باید سرریز نواقض و ضعف‌های سایر دستگاه‌های عمومی و خصوصی را نیز بر دوش بکشد، گفت: وقتی دستگاه‌های نظارتی کار خود را به درستی انجام دهند بسیاری از جرایم واقع نمی‌شود و دستگاه قضایی نیز مجبور نخواهد بود که به موضوع وارد شود.محسنی اژه ای ادامه داد: در این روزها مسئولان مختلف می گویند اگر همه گلوگاه‎های فساد در مرحله اول جلوگیری می‎شد شاهد مفاسد اقتصادی نبودیم مگر می ‎شود همه مجرمین را اعدام کرد؟ اگر امروز بسیاری از نگرانی ها را می‌شنویم، به دلیل عدم جلوگیری از فسادها است. وی تصریح کرد: اگر گله‎هایی از سوی مسئولان در خصوص تجاوز به منابع طبیعی می‌بینیم به دلیل این است که بسیاری از دستگاه هایی که باید درست به وظایف خود عمل کنند، اینگونه عمل نمی‎کنند و بار مسوولیت بر دوش قوه قضاییه سرازیر می‌شود. سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه وقتی طرح تفصیلی برای شهرها و روستاها نوشته نمی‌شود، حریم‌ها مشخص نیست، مرجع صدور پروانه و تغییر کاربری به درستی معلوم نیست، حریم رودخانه‌ها تعیین نمی‌شود، مشکلاتی به وجود می‌آید تصریح کرد: نتیجه همه این کم‏کاری‏ها به سوی دستگاه قضا سرریز می‌شود. وی ادامه داد: جنگل ها تخریب می‎شود، کسی که باید هشدارهای اولیه را بدهد اگر این کار را نکند، درخت‌ها قطع می‌شود و همه از نیروی انتظامی و قوه قضاییه انتظار دارند که با آن مقابله کند.
 
 دادسراها خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌ها هستند
همچنین دادستان کل کشور دادسراها را خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌های اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» هم در همایش سراسری قضات دادسرای عمومی انقلاب تهران با اشاره به اینکه در مفاهیم اسلامی هیچ مفهومی پس از توحید گسترده‌تر از عدالت نیست، گفت: ظاهر عملکرد همکاران ما در دادستانی تهران اجرای قوانین آیین دادسرای کیفری است اما سیرت کار اجرای عدالت است. وی با تأکید براینکه دادستانی خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: ما دیوان عالی کشور، دادگاه‌های تجدید نظر و سایر دستگاه‌های مربوطه را داریم اما خط مقدم، دادسراها هستند و همکاران قضایی در حوزه دادسراها نقش مهمی را برعهده دارند. رئیسی خطاب به قضات حاضر در این همایش هم بیان کرد: اقدامات شما نقش مهمی در مبارزه با ناهنجاری‌ها دارد و کنش‌های شما در شکل‌دهی هنجارها مؤثر است. بنابراین اقدام به موقع می‌تواند بازدارنده باشد.وی با اشاره به اینکه در دادسرا امر معوق معنا ندارد، افزود: گرچه گاهی به دلیل کمبود نیرو ممکن است پرونده‌ها در نوبت قرار گیرد اما زمان‌بر بودن و تعویق در دادسراها معنایی ندارد. دادستان کل کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری نخستین‌بار واژه «فهم شجاعانه» را عنوان کردند که من تاکنون در جایی نشنیده‌ بودم. فهم شجاعانه برای قضات در دادسراها مساوی با نقش آنها در صدور رأی است. به همین جهت قضات باید به دور از هر گونه نفوذپذیری و روابط ناسالم، ابعاد موضوع را خوب و شجاعانه بشناسند تا بتوانند در جامعه اثربخش باشند. رئیسی همچنین تأکید کرد: رسیدگی قضایی و حقوقی باید توأم با تخصص باشد؛ به همین جهت لازم است در بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های تخصصی رسیدگی عادلانه و فهم شجاعانه وجود داشته باشد ضمن اینکه کشف باندها و شبکه‌ها صبر و حوصله می‌خواهد.
 
 دشمنان از حادثه مهاباد یک بحران ساختند
دادستان کل کشور همچنین با اشاره به این مهم که وضع مطلوب آن است که ما شاهد یک نوع اقدامات پیشگیرانه باشیم تصریح کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه وجود داشت و نظام پولی ما ساماندهی می‌شد هر روز شاهد یک پرونده فساد روی میز قضات نبودیم. وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی را در کشور نمی‌شناسیم که مأموریت پیشگیری نداشته باشد،‌ افزود: همه دستگاه‌ها مسئولیت پیشگیری دارند و دستگاه قضایی به عنوان آخرین راه، وارد می‌شود. رئیسی همچنین با اشاره به اینکه برای ما جرائم سازمان‌ یافته و شبکه‌های وقوع جرم اولویت دارد، گفت: البته این بدان معنا نیست که ما از جرائم خرد غافل شویم ؛ مثلاً در جرائم مواد مخدر قاچاقچیان حرفه‌ای، شبکه‌ها و سر شبکه‌ها اولویت برخورد ما است اما نباید از خرده‌فروش‌ها هم غافل شویم.رئیسی در خصوص سارقان مسلح هم تصریح کرد: باید با سارقانی که سابقه‌دار هستند برخورد جدی شود و برای‌شان قرار تأمین شدیدی صادر شود. وی با تاکید براینکه امروز در امنیت تهران، قلم قضات در دادسراها سهمی جدی دارد، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه کشور مورد تهدیدات زیادی قرار گرفته اما امروز شرایط کشور ما از همه مواقع امن‌تر است.دادستان کل کشور همچنین در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمنان انقلاب با دروغ برای جریحه‌دار کردن احساسات عمومی مردم مهاباد استفاده کردند ادامه داد: بنا داریم با مسببان این حادثه برخورد کنیم و در همین راستا شماری از افراد بازداشت شده‏اند. رئیسی افزود: نکته‌ای که در حادثه مهاباد وجود داشت جان باختن فردی در هتل بود که دشمنان بلافاصله در آن دمیدند و چنانکه شما در ماهواره‌ها و شبکه‌های فضای مجازی نگاه کنید متوجه تحریک احساسات مردم و اشاعه هر نوع دروغ و مطالبی می‌شوید که به هیچ عنوان صحت ندارد. وی با بیان اینکه این اقدامات باعث شد که این حادثه به یک بحران شهری تبدیل شود خاطرنشان کرد: به نظر من مردم به ویژه جوانان ما و جامعه ما به یاد داشته باشند که دشمنان انقلاب اسلامی از مسائل جزئی برای جریحه‌دار کردن احساسات عمومی استفاده می‏کنند. رئیسی در رابطه با مسئله شبکه‌های مجازی و مواضع قوه قضاییه در رابطه با این شبکه‌ها و اینکه دولت گویا قصد ندارد به دستورات قوه قضاییه سر بنهد نیز تصریح کرد: ما حتماً باید از فناوری اطلاعات استفاده کنیم . ملت ایران برای تسهیل امور، کسب علم و فناوری و تسریع در ارتباطات و اخبار از این فضای ارتباطی که دست‌ساز بشر است استفاده می‏کنند اما نکته این است که فناوری اطلاعات بستری را برای بدخواهان ایجاد کرده است تا القای شبهه و ایجاد فساد کنند.وی با ذکر مثالی ادامه داد: برخی از شبکه‌های مجازی به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه، تهدید نهاد خانواده و از بین بردن آبروی افراد هستند که این موضوع حتماً اقدامی مجرمانه است؛ بنابراین فضای سایبر و مجازی باید از هر ناامنی مصون باشد و مقابل هرگونه ناامنی ایستادگی شود که راه‌های خاص خود را دارد. دادستان کل کشور تأکید کرد:‌ امروز مدیریت فضای مجازی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که دولت باید در این راستا پیش‌قدم باشد و شبکه‌های اجتماعی را مدیریت کند تا از اقدامات مجرمانه پیشگیری شود. رئیسی با تاکید براین موضوع که به نظر من تاکنون اراده جدی برای این موضوع را شاهد نبودیم اضافه کرد: امیدواریم این اراده شکل بگیرد.
 
 راه‏اندازی دادسرای ویژه پولی و بانکی به زودی
دادستان عمومی و انقلاب تهران هم طی سخنانی در همایش سراسری قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: حق آن است که بیش از گذشته به دادسرای تهران توجه شود و این دادسرا نیرو و امکانات بیشتری جذب کند. عباس جعفری دولت آبادی ،‌ اظهار کرد: دادستانی تهران در مدت 5 سال گذشته 2 میلیون و 713 هزار و 370 پرونده وارده داشته که از این تعداد 2 میلیون و 650 هزار و 733 پرونده مختومه شده است. وی افزود:‌ در این مدت 632 هزار و 466 پرونده وارده به اجرای احکام هم داشته‌ایم که 653 هزار و 169 پرونده از آن‌ مختومه شده است. وی خطاب به قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهارکرد: حجم بسیار سنگین پرونده‌ها نشان‌دهنده عزم جدی شما در رسیدگی به این پرونده‌هاست و این در حالیست که بیش از 200 نفر از قضات این دادسرا انتقال یافته‌اند.وی با بیان اینکه دادستانی تهران در حال حاضر 27 هزار و 431 نفر زندانی تحت نظارت دارد، گفت: حق آن است که بیش از گذشته به دادسرای تهران توجه شود و این دادسرا نیرو و امکانات بیشتری جذب کند. جعفری دولت‌آبادی با بیان اینکه دادستانی تهران در حوزه جرائم اقتصادی هم کارهای بسیار سنگینی انجام داده است، تصریح کرد:‌ در حال حاضر 116 زندانی محکوم اقتصادی داریم و در این مدت 4 هزار و 402 پرونده در دادسرای اقتصادی به حکم رسیده است. به گفته وی، 76 زندانی در دادسرای کارکنان دولت هستند که این بیانگر اقدامات انجام شده در مبارزه با مفاسد اقتصادی است. دادستان تهران همچنین از راه‌اندازی دادسرای پولی و بانکی در آینده نزدیک خبر داد.  جعفری اظهارکرد: تمهیدات سخت‌افزاری این دادسرا انجام شده، مسئولان آن نیز انتخاب شده‌اند و به زودی این دادسرا شروع به فعالیت می‌کند. جعفری دولت آبادی، سال 94 را به دلایل اجرای قانون آیین دادرسی کیفری در تیر ماه، مذاکرات هسته‌ای و انتخابات، سال بسیار مهمی دانست. وی همچنین با بیان اینکه 7سیاست در دادستانی تهران دنبال می‌شود، گفت: سیاست‌های پیشگیرانه، مبارزه با فساد، دفاع از حقوق شهروندان، تشکیل دادسراهای تخصصی، پیگیری پرونده‌های مهم، کارآمدیی دادسراها و وجود دادیار در زندان ها و دادگاه ها این 7 سیاست هستند.
جعفری دولت آبادی درخصوص تشکیل دادسراهای تخصصی افزود: به لحاظ گستردگی و تنوع جرایم، با چند دادسرا عمومی نمی‎شود مشکلات را رفع کرد.  وی خاطرنشان کرد: امروز قضاوت کمی در حوزه پولی کمرگ، بانکی، ارز و سکه داریم و کارهای تخصصی قوی باید در این زمینه ها انجام شود. جعفری دولت آبادی با بیان اینکه در حوزه های رسانه، امنیت مواد مخدر، زمین خواری و پزشکی این دادسراهای تخصصی را تشکیل داده ایم، گفت: جای دادسرای بانکی و پولی خالی است که با تامین ساختمان مدنظر، امیدواریم دادسرای بانکی و پولی در بستر پیشگیرانه در مقابله با پولشویی، ارز، بورس، بیمه و مسایل بانکی به خوبی و دقیق تر فعالیت کند. وی گفت: در حوزه زمین‏خواری هم این وعده را می‌‎دهیم که مسائل مربوط به محیط زیست و زمین‌خواری در یک مجموعه تحت عنوان «دادسرای انفال و ثروت های عمومی » تجمیع شود تا با قضات بیشتری در این زمینه کار شود. دادستان تهران خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم دادسرای تهران این است که پرونده‎های مهم را به سرانجام برساند. پرونده ای مانند مه‌آفرید امیرخسروی که سال‌ها وقت ما را گرفته کار کمی نبوده است، اما باید گفت پیگیری پرونده های مهم مردم را به تحقق عدالت امیدوار می‌کند.
 
 آخرین اخبار از پرونده‌ اتوبوس اسکانیا، خبرنگار واشنگتن پست و...
دادستان تهران همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های اتوبوس اسکانیا، خبرنگار واشنگتن پست، رئیس دانشگاه امیرکبیر و مرکز چشم‌پزشکی متخلف توضیحاتی را ارائه کرد. جعفری دولت‌آبادی در حاشیه همایش سراسری قضات دادسرای عمومی انقلاب تهران با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا در مورد قاچاق اعضای بدن در دادستانی پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر گفت: من در این زمینه اطلاعی ندارم. وی درباره آخرین وضعیت هواپیمای آنتونف هم اظهارکرد: این پرونده در مرحله کارشناسی قرار دارد و کار خوب و سنگینی در این خصوص انجام شده زیرا مقررات EKIO در خصوص سقوط هواپیما مفصل است بنابراین منتظر نظر کارشناسی هستیم تا نظر خود را ارائه دهد. جعفری دولت‌آبادی درباره دو مرکز درمانی چشم‌پزشکی متخلف هم گفت: از متهم تحقیق شده و مصدومان به پزشکی قانونی معرفی شدند البته طول درمان مصدومان کُند است ولی پرونده خوب پیش رفته و امیدواریم به دادگاه برود.دادستان تهران در رابطه با پرونده اتوبوس‌های اسکانیا هم خاطرنشان کرد: این پرونده در دادسرا مطرح است و گفتیم شرکت سازنده چنین اتوبوس‌هایی باید به شکلی اقدام کنند که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. وی در خصوص پرونده خبرنگاران واشنگتن پست نیز گفت: کیفرخواست مربوط به این پرونده صادر شده، این پرونده در شعبه 15 دادگاه عمومی انقلاب تهران تحت وقت است تا محاکمه شود ضمن اینکه متهم 4 اتهام دارد.دادستان تهران در خصوص پرونده رئیس فعلی دانشگاه امیرکبیر هم گفت: برای این پرونده هنوز تعیین وقت نشده اما آنچه که خبر داریم این است که پرونده به دیوان محاسبات رفته است.وی در خصوص پرونده نگین خودرو نیز تصریح کرد: کیفرخواست این پرونده صادر شده، پرونده به دادگاه رفت و منتظر محاکمه است.
منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.