×

از هر 5 ازدواج در کشور یک طلاق انجام می شود

از هر 5 ازدواج در کشور یک طلاق انجام می شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار طلاق در کشور گفت این آمار در استان‌ها و شهرها متفاوت است اما به طور کلی از هر 5 ازدواج، یک طلاق صورت می‌گیرد

از-هر-5-ازدواج-در-کشور-یک-طلاق-انجام-می-شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) در کشور گفت: این آمار در استان‌ها و شهرها متفاوت است اما به طور کلی از هر 5 ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) ، یک طلاق صورت می‌گیرد.

 سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج -  ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند - افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ - آمار ازدواج -  همه چیز درباره طلاق توافقی - طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ 

به گزارش فارس، حبیب‌الله مسعودی فرید در مراسم افتتاح نود و سومین مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق در استان البرز اظهارداشت: با راه‌اندازی این مراکز در استان‌های مختلف، آمار طلاق کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح بشیر ویژه کاهش طلاق در سطح کشور گفت: این طرح دارای چند فاز و گام است که از آن جمله می‌توان به خدمات مددکاری و روانشناسی قبل، بعد و حین طلاق اشاره کرد.

فرید با بیان اینکه یکی از راهکارهای توسعه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری دسترسی آسان خانواده‌ها است، گفت: به همین منظور سازمان بهزیستی کشور تلاش می‌کند تا تعداد مراکز مداخله در امر کاهش طلاق را توسعه دهد چرا که تجربیات نشان داده است که این مراکز در کاهش طلاق موفق عمل کرده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با ارائه خدمات از سوی مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) ، 39 درصد درخواست طلاق‌ها به سازش‌ تبدیل شده است که این آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.

 حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - طلاق توافقی ، مراحل و شرایط وقوع آن چگونه است ؟ - وکالت زوجه در طلاق و تفویض حق طلاق به او

وی گفت: در مراکز کاهش طلاق متخصصانی از روانشناسان و مددکاران اجتماعی حضور دارند چرا که ما اعتقاد داریم طلاق یک موضوع پیچیده‌ای است و باید به صورت حرفه‌ای با آن برخورد شود و به همین منظور تیم تخصصی برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

فرید گفت: افرادی که در مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق فعالیت می‌کنند، افرادی هستند که دوره‌های آموزی مرتبط با این حوزه را دیده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه خانواده‌ها و زوجین می‌توانن از طریق شماره تلفن 123 و یا با مراجعه به دفاتر بهزیستی در هر استان یا مراکز دادگستری اطلاعات لازم را از مراکز مداخله در خانواده کسر کنند، گفت: خدماتی که در مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق ارائه می‌شود به صورت رایگان خواهد بود.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق - منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - ترتیب اجرای طلاق توافقی - آسیب شناسی شیوع طلاق های توافقی 

فرید در ادامه با اشاره به آمار طلاق در کشور گفت: آمار طلاق در استان‌ها و شهرها متفاوت است اما براساس آمار سال 92 در استان البرز به ازای هر 3 ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد که به طور کلی در کشور از هر 5 ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج )، یک طلاق صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش طلاق در کشور نیازمند به همکاری سایر بخش‌ها و نهادها است و به همین جهت سازمان بهزیستی طرح‌های مشترکی را با سایر نهادها و دستگاه‌ها انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به تفاهم نامه همکاری با قوه قضاییه اشاره کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در کاهش طلاق با ارائه آموزش‌های مهارتهای زندگی و آموزش پیش از ازدواج اقدامات ویژه‌ای را انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان تهران دومین استان کشور است که بیشتر طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) را دارا است.

منبع : تابناک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.