×

امکان تغییر همه نام ها به محمد

امکان تغییر همه نام ها به محمد

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ثبت ازدواج و طلاق به صورت آنلاین ، گفت تا پایان سال ثبت ازدواج و طلاق همانند ولادت و فوت به صورت آنلاین خواهد شد

امکان-تغییر-همه-نام-ها-به-محمد وکیل 

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر "ثبت ازدواج و طلاق به صورت آنلاین"، گفت: تا پایان سال ثبت ازدواج و طلاق همانند ولادت و فوت به صورت آنلاین خواهد شد.

 ایسنا:  مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران از افزایش شش درصدی طلاق در هشت ماهه نخست امسال بین زوج‌های تهرانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: 22 هزار و 128 واقعه طلاق در هشت ماه اول امسال به ثبت رسیده که بیشترین آنها مربوط به زوج‌هایی است که طول مدت ازدواجشان یک تا دو سال است.

 سید احمد قشمی در نشست خبری امروز خود با تشریح آخرین آمار اطلاعات مربوط به هشت ماهه نخست امسال، گفت: یکی از وظایف سازمان ثبت احوال، ثبت دقیق اتفاقات چهارگانه تولد، ازدواج، طلاق و فوت است که هم‌اکنون با سامانه‌ای که تعریف شده، بلافاصله در سیستم وارد و بارگذاری می‌شود و اطلاعات آن به وزارت رفاه و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمعیتی که روزانه اضافه می‌شوند و همچنین فوت جمعیت به صورت آنلاین و در لحظه وارد پایگاه اطلاعاتی جمعیتی شده و هر روز آمار کاهش و افزایش جمعیت را به صورت آنلاین در اختیار داریم.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی که امروز رونمایی شد؛ پروژه‌ای است که از سال‌ گذشته در ثبت احوال آغاز شده و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و بیش از 600 اداره در کشور و 30 اداره در استان به این اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

قشمی از ثبت 120 میلیون سند آرشیو الکترونیکی شده در این سامانه خبر داد و گفت: 80 درصد از اطلاعات اسکن و وارد سامانه شده و در پایگاه اطلاعات جمعیت در سراسر کشور قابل دسترسی است.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین تغییرات و برنامه‌های سازمان ثبت احوال، در محل سکونت خدمات ثبت احوال به شهروندان ارائه می‌شود، گفت: با این اقدام نیازی به مراجعه افراد به محل تولد نیست و در راستای واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی، اداره ثبت احوال استان 11 نوع خدمت را احصاء و آن را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده است.

به گفته مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران، در حال حاضر 45 دفتر در استان تهران خدمات ثبت احوال را در دفاتر پیشخوان ارائه می‌دهند که تا پایان سال تعداد این دفاتر به 75 مورد افزایش خواهد یافت.

جمعیت تهران تا پایان آبان امسال به 12 میلیون و 311 هزار و 212 نفر رسیده است

قشمی با ارائه گزارش مربوط به آمار جمعیت استان در هشت ماهه نخست امسال، گفت: تا پایان آبان ماه امسال، جمعیت تهران به 12 میلیون و 311 هزار و 212 نفر رسید که طی این مدت، 121 هزار و 421 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

در هر ساعت 21 نوزاد در تهران متولد می‌شود / در قبال 107 پسر، 100 دختر در تهران متولد می‌شود

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران ادامه داد: بر این اساس در هر شبانه‌روز 494 نفر و در هر ساعت 21 نوزاد در تهران متولد می‌شود که از این تعداد 62 هزار و 782 واقعه مربوط به نوزادان پسر و 58 هزار و 632 واقعه مربوط به دختران است.

وی با بیان اینکه در قبال هر 107 پسر، 100 دختر در تهران متولد می‌شود، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال، میزان موالید استان 1.5 درصد رشد داشته است.

روزانه 135 نفر و هر ساعت، 6 نفر در تهران فوت می‌کنند

قشمی درباره میزان مرگ و میر و واقعه فوت در تهران نیز گفت: در هشت ماهه نخست امسال، 333 هزار و 32 واقعه به ثبت رسیده که در قبال هر 135 فوت مرد، 100 زن فوت کرده‌اند.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران با بیان اینکه روزانه 135 فوت در تهران به ثبت می‌رسد، گفت: بر اساس آمار، هر ساعت، شش نفر در تهران فوت می‌کنند که از تعداد فوت شده‌های هشت ماهه نخست امسال، 190 هزار و 64 مورد را مردان و 142 هزار و 67 مورد را زنان به خود اختصاص داده‌اند.

به گفته وی، 17 مورد علت مرگ و میر در تهران به ثبت رسیده که بیماری قلبی عروقی و سرطان و تومورها به ترتیب بیشترین علت فوت تهرانی‌ها گزارش شده است. همچنین میزان مرگ و میر نسبت به سال 90، هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران درباره ازدواج و میزان ثبت آن در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، گفت: 71 هزار و هفت مورد ثبت ازدواج صورت گرفته که به طور میانگین در هر شبانه‌روز 287 واقعه ازدواج و در هر ساعت 12 واقعه ازدواج ثبت می‌شود.

قشمی بیشترین سن ازدواج را در مردان بین 25 تا 29 سال و در دختران را 20 تا 24 سال عنوان کرد و گفت: سن ازدواج در مردان 29 و در دختران 25 است که طبق آمار سن ازدواج افزایش یافته است.

افزایش 6 درصدی طلاق در تهران نسبت به سال گذشته

وی با بیان اینکه میزان ازدواج نسبت به سال گذشته 1.7 درصد گذشته افزایش داشته، از ثبت 22 هزار و 128 واقعه طلاق در هشت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شش درصد افزایش یافته است که بیشترین طلاق ثبت شده مربوط به ازدواج‌هایی است که طول آن یک تا دو سال است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران بیشترین طلاق را در مردان، بین سن 30 تا 34 سال و در زنان بین 25 تا 29 سال عنوان کرد و گفت: میانگین سن طلاق در مردان 36 و در زنان 32 سال ثبت شده است.

قشمی در بخش دیگری از این نشست، درباره آمار فراوانی نام‌های برگزیده برای نوزادان پسر، گفت: نام‌های «امیرعلی»، «محمد طاها» و «امیرحسین» سه نام انتخابی با فراوانی بالا برای پسران است و «زهرا» با 2750 نام و «نازنین زهرا» و «ریحانه» بیشترین فراوانی نام دختران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی درباره نحوه تغییر نام و نام‌خانوادگی نیز گفت: بر اساس آخرین تصمیم اداره ثبت احوال، همه افراد ذکور هر اسمی که داشته باشند، می‌توانند آن را به «محمد» تغییر دهند و هیچ گونه ممانعت برای این کار وجود ندارد. همچنین درباره تغییر نام خانوادگی نیز باید بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام شود.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر "ثبت ازدواج و طلاق به صورت آنلاین"، گفت: تا پایان سال ثبت ازدواج و طلاق همانند ولادت و فوت به صورت آنلاین خواهد شد.

قشمی درباره اجرای کارت هوشمند ملی نیز گفت: ایثارگران در اولویت دریافت کارت هوشمند ملی قرار دارند و طبق برنامه پنجم توسعه، اداره کل ثبت احوال کشور موظف است تا پایان برنامه پنجم، همه کارت‌های ملی را به صورت هوشمند در اختیار مردم قرار دهد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.