×

پوربابایی آمریکا برخورد یکسانی با موضوع حقوق بشر ندارد

پوربابایی آمریکا برخورد یکسانی با موضوع حقوق بشر ندارد

یک وکیل دادگستری با بیان این که آمریکا برخورد یکسانی با حقوق بشر ندارد گفت که تفکر کشوری مثل آمریکا این است که دنیا باید برای سربلندی و تثبیت حقوق ملی این کشور فعالیت کند

پوربابایی-آمریکا-برخورد-یکسانی-با-موضوع-حقوق-بشر-ندارد

یک وکیل دادگستری با بیان این که آمریکا برخورد یکسانی با حقوق بشر ندارد گفت که تفکر کشوری مثل آمریکا این است که دنیا باید برای سربلندی و تثبیت حقوق ملی این کشور فعالیت کند.

سایه سنگین سیاست بر حقوق بشر - وکلا و پیشبرد حقوق بشر - ما و حقوق بشر - حقوق بشر و اینترنتی خواندنی شد - حقوق بشر ابزار سیاسی کاری قدرت های استکباری - امنیت ملی و حقوق بشر در جوامع مختلف - آشنایی با کرسی حقوق بشر ، صلح و دموکراسی - حفظ حریم خصوصی در اسناد بین المللی در حقوق بشر - ایران پرچمدار تفکر اسلامی در حقوق بشر - مجازات اعدام و حقوق بشر ، لزوم تمسک به قرآن کریم - رابطه بین مالکیت فکری و حقوق بشر - آشنایی با مبانی نظری و فلسفی حقوق بشر در اسلام 

هوشنگ پوربابایی ، اظهار کرد: ‌نقض حقوق بشر توسط آمریکا ابعاد بسیار پیچیده‌، فنی و آشکاری دارد. آمریکا به عنوان کشوری که خود را قدرتمند می‌داند، خود را کدخدای دنیا معرفی کرده و با گستردگی امکانات مالی که در سازمان‌ها و نقاط مختلف دنیا دارد تلاش می‌کند که از این امکانات و ابزارها به نفع خود بهره ببرد.

وی ادامه داد: استفاده آمریکا از ابزارها به نفع خود در سازمان‌های بین‌المللی متعدد و ساز و کارهای سازمان ملل، در حمایت از حملات به یک کشور، صدور قطعنامه‌ها علیه یک کشور قابل مشاهده است.

وی با بیان این که آمریکا منافع خود را برتر از حقوق بشر قلمداد می‌کند، گفت: اگر چه این موضوع جای بحث فراوان دارد اما حکمفرانی کردن به واسطه ابزارها و امکاناتی که در اختیار آمریکاست قاعده بازی را عوض می‌کند؛ یعنی درست است که هر کشوری ممکن است به منافع ملی خودش توجه کند اما گستره منافع ملی نباید آنقدر گسترش پیدا کند که به حقوق انسانی و مسلم افراد ضربه بزند.

مبانی حقوق بشر در ایلام و دنیای معاصر - همجنس گرائی در تقابل میان حقوق اسلام و حقوق بشر - حقوق بشر اعدام ، سن قانونی - تحریم ها مصداق نقض حقوق بشر - عدالت ، قاعده اصلی حقوق بشر 

این وکیل دادگستری گفت: درست است که آمریکا در راستای منافع ملی خود عمل می‌کند اما به وسیله‌ ابزار و امکاناتی که در سایر کشورها دارد اصول انسانی را زیر پا گذاشته است. نمونه‌های زیادی را در این خصوص می‌توانید مشاهده کنید که مهمترین آن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود.

وی افزود: در این جنگ، آمریکا به خاطر اینکه با کشور ما مخاصمه داشت، شدیدا از وحشگری و تجاوز عراق حمایت می‌کرد.

پوربابایی اظهار کرد: در ده سال اخیر بعد از حادثه یازده سپتامبر هم می‌بینیم آمریکا راسا یا نیابتا، مستقیم یا غیرمستقیم به کشورهای متعددی که احتمال می‌داده به صورت بالقوه سیاست‌های آمریکا را رعایت نکنند حمله کرده و اصول انسانی را در آنجا زیر پا گذاشته است.

وی گفت: نمونه بارز این وحشیگری و تجاوز حمله به کشور عراق به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی یا ضد بشری در این کشور بود اما بعدا متوجه شدند که اساسا چنین سلاح هایی در کار نبوده است و حتی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس هر کدام سعی می‌کردند که مسئولیت را به دیگری واگذار کنند.

پوربابایی با بیان اینکه نحوه برخورد آمریکا با سیاه پوستان بی‌دفاع و کشته شدن آنها با گلوله پلیس از موارد نقض حقوق بشر است، گفت: زندان‌های گوانتانامو که آمریکا باعث بازگشایی آنها بود و شکنجه‌های آشکاری که در آنجا انجام شد نیز از موارد نقض حقوق بشر است اما آمریکا با توجه به امکانات رسانه‌ای و قلدر مآبی که در سراسر دنیا دارد، نگذاشته حتی قطعنامه‌ای علیه این کشور صادر شود.

پوربابایی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش هر اقدامی را به خاطر منافع خود انجام می‌دهند، گفت: اگر در کشوری تمام موازین حقوق بشری تضییع شود و این امر در راستای منافع ملی آمریکا باشد مشکلی ندارد، اما اگر کشور دیگری کمترین نقض حقوق بشر را داشته باشد و این امر معارض منافع آمریکا باشد، تردیدی نیست که آمریکا ندای نقض حقوق بشر در این کشور را سر می‌دهد و در سازمانهای بین‌المللی علیه آنها قطعنامه‌ صادر می‌کنند.

حقوق بشر ، پرسش های دشوار - طراحی جالب ، لوگوی حقوق بشر با خط میخی و آیه قرآن 

وی با بیان این که آمریکا برخورد یکسانی با حقوق بشر ندارد، گفت: افزود: تفکر کشور سرمایه داری مثل آمریکا این است که دنیا باید برای سربلندی و تثبیت حقوق ملی آمریکا فعالیت کنند و سازمان‌های بین‌المللی هم جزو اینها است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.